کد خبر 1151359
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
واردات خودرو از سال ۱۴۰۰ آزاد می‌شود؟

بر اساس لایحه بودجه سال بعد، دولت حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان درآمد عوارض گمرکی از محل واردات خودرو پیش بینی کرده است، این بودجه یعنی ممنوعیت ۲ ساله واردات خودرو پایان می یابد.

به گزارش مشرق، از خرداد ماه سال ۱۳۹۷ واردات خودرو به کشور ممنوع شده است. در این مدت تنها حدود ۱۰۰۰ دستگاه خودرو از محل خودروهای در گمرک مانده با مصوبات هیئت دولت امکان ترخیص از گمرکات را داشته‌اند.

اما بر اساس لایحه بودجه سال بعد، دولت حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان درآمد از عوارض گمرکی از محل واردات خودرو پیش بینی کرده است.

گفتنی است، در سالهای ۹۶ و ما قبل که واردات خودرو آزاد بود ۶۰  تا ۷۰ هزار دستگاه خودرو خارجی با ارز بری تقریبی یک میلیارد دلار وارد کشور شده است.

لازم به ذکر است، مجلس شورای اسلامی نیز طرحی را در دستور کار دارد که بر اساس آن واردات خودرو همزمان با عرضه خودرو داخلی در بورس کالا از محل ارز اشخاص آزاد خواهد شد.

بر اساس لایحه بودجه دولت در سال ۱۴۰۰ رقم ۲۰.۴۰۰.۰۰۰ میلیون ریال برای حقوق ورودی خودرو در نظر گرفته شده است. علاوه بر این در بخش مالیات نقل و انتقال خودرو هم رقم ۲ هزار و ۴۳۳ میلیارد تومان ، مالیات شماره گذاری خودرو منابع ۶.۸۷۶.۷۳۲ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • رضا IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    2 0
    واردات رو میدن دست لگن سازا که هم اشغالای خودشونو غالب کنه به مردم با هر قیمتی خواستن و هم کسب درامد کنن با قیمت گذاری و گمرکی عجیب کل دنیا میگن خودروی به روز و مدرن به مردم بدیم اینجا فقط مردم رو بدوشن مجلس چرا نمیتونه جلو خودروسازارو بگیره؟ گناه یه ایرانی چیه ماشین روز دنیارو نمیتونه سوار شه؟
  • شیرانی IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    3 1
    عالی است این حق یک ایرانی است که بتواند خودرو با کیفیت وشیک سوار بشود خودرو سازی های داخلی هم باید به دام پروری تبدیل بشوند
  • فاطمی IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    2 0
    من کاملا موافقم چون خودروهای داخلی آهن قراضه ای بیش نیست باید خودرو خارجی سوار شویم لذت رانندگی ببریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس