دیوید هیل

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در دومین کنفرانس حمایت از لبنان بار دیگر اتهاماتی را علیه حزب‌الله مطرح کرد و خواستار تروریستی اعلام کردن این جنبش توسط جامعه بین‌الملل شد.

به گزارش مشرق، دومین کنفرانس حمایت از لبنان چهارشنبه شب (دیشب) در فرانسه به دعوت رئیس‌جمهور این کشور «امانوئل ماکرون» آغاز به کار کرد و از جمله سخنرانان آن «دیوید هیل» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک بود.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، هیل از تحرکات کُند مقامات لبنانی در مقابله با چالش‌ها و مشکلات و نتایج انفجار بندر بیروت انتقاد کرد و گفت، باید در لبنان دولتی قادر به انجام اصلاحات تشکیل شود و جامعه بین‌الملل باید در این خصوص به بیروت کمک کند.

وی افزود، هر کمکی به لبنان باید مشروط به این باشد که لبنانی‌ها اصلاحات اقتصادی لازم را انجام دهند و به خواست ملت برای شفافیت پایبند باشند.

هیل در ادامه ادعا کرد: تأثیر حزب‌الله و نفوذ آن باعث عدم ثبات لبنان شده؛ حزب‌الله بر خلاف منافع لبنان اقدام به ورود به نبردهای ایران در منطقه در سوریه و یمن شده و جامعه بین‌المللی باید حزب‌الله را تروریستی اعلام کند.

«امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه هم در این کنفرانس بار دیگر تهدید کرد که کمک‌های بین‌المللی به لبنان در گرو تشکیل دولت جدید است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهراد IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    2 0
    آمریکا واسراییل دو کشور تروریست وپرورش دهنده تروریست وداعش هستند دانشمندان وافراد بی گناه را ترورمی کنند و ادعای نقض حقوق بشر می کنند کل دنیا می داند آمریکا و اسراییل تروریست هستند
  • مهراد IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    1 0
    باید آمریکا واسراییل را تروریست خواند کل جهان می داند آمریکا تروریست هست وتروریست پرورش می دهد او داعش را بوجود آورد حمایت می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس