image-20201202210704-3.png

بررسی‌ها نشان می‌دهد افشای اطلاعات هویتی ایرانیان در ابتدای سال جاری ارتباط معناداری با پروژه تحت نظر مدیران مجموعه "بایا" و شرکت "دانش پارسیان" داشت.

سرویس اقتصاد مشرق - در گزارش پیشین مشرق نگاهی داشتیم به برخی ابهامات درباره مالکان شرکت دانش پارسیان و مجموعه بایا و همچنین ارتباطات خانوادگی مالک فروشگاه اینترنتی "بایا" و ردپای برخی از متهمان پرونده‌های اقتصادی و سیاسی را بررسی کردیم.

گزارش اول مشرق را از اینجا بخوانید

«بایا» چه ارتباطی با متهمان اقتصادی و سیاسی دارد؟

طبق اسناد منتشره در آن گزارش، مشخص شد ابراهیم ابراهیم بای سلامی مدیر سایت فروش اینترنتی baya.ir که این روزها تبلیغات کلافه کننده‌اش در صداوسیما ناراحتی مردم را در پی داشته، برادری به نام غلامحیدر ابراهیم بای سلامی دارد که از نمایندگان متحصن مجلس ششم و از امضاکنندگان نامه جام‌زهر ۲ خطاب به رهبر معظم انقلاب است.

همچنین مطرح شد که فرد دیگری با هویت علی ابراهیم بای سلامی نیز از بستگان و نزدیکان مدیر بایا است که اتهاماتی در پرونده‌های اقتصادی متوجه وی بود و برای او وثیقه هزاران میلیاردی در نظر گرفته شده بود. نام او بارها در جریان جلسات دادگاه مربوط به موسسات مالی و اعتباری که سال ۹۶ هزینه‌های بسیاری را بر کشور تحمیل کردند آورده شده بود.

در این گزارش به بررسی ابهامات و موارد مشکوک دیگری در پرونده کاری شرکت دانش پارسیان که سایت فروش اینترنتی بایا زیر مجموعه آن فعالیت می‌کند می‌پردازیم.

پرده اول: راه اندازی سایت غربالگری کرونا توسط دانش‌پارسیان

طبق اطلاعات موجود در سایت شرکت دانش‌پارسیان، پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، این مجموعه در قراردادی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مجری طرح غربالگری کرونا معرفی شد و وظیفه پایش سلامت ایرانیان در خصوص این بیماری را برعهده گرفت.

در توضیحات این همکاری در سایت شرکت دانش‌پارسیان آمده است: شرکت دانش پارسیان با تکیه بر توان علمی و فنی خود و با توجه به سابقه درخشان در حوزه پروژه های ملی، و در راستای ارزش های خود با «ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا» که متشکل از وزرای کشور، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و … می باشد همکاری مشترکی را در جهت پیاده سازی و اجرای سامانه های الکترونیکی آغاز کرد.

درآن زمان مرتب مسئولین وزارت بهداشت از مردم درخواست می‌کردند در سایت غربالگری به آدرس salamat.gov.ir ثبت‌نام کرده و ضمن ثبت اطلاعات، به سوالات این سامانه برای تشخیص احتمال ابتلا به ویروس کرونا پاسخ دهند و روزانه هم در جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا به اطلاعات این سایت در خصوص غربالگری کرونا استناد کرده و آمارهایی ارائه می‌دادند.

در این زمینه می‌توان به پست توئیتری کیانوش جهانپور مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی وقت ستاد کرونا اشاره کردکه نوشته بود:

پرده دوم: افشای اطلاعاتی هویتی ایرانیان توسط سایت غربالگری

۱۴ فروردین ماه سال جاری گزارشی در رسانه‌ها منتشر شد که از افشای اطلاعات هویتی ایرانیان و فروش آن در برخی سایت‌های خارجی و کانال‌های تلگرامی خبر می‌داد. در این رابطه خبرگزاری مهر  مصاحبه ای با رضا باقری اصل رئیس کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک انجام داده و در آن نکاتی را در خصوص شیوه افشای این اطلاعات مطرح کرده است.

باقری اصل در این‌باره گفته بود:

"در اتفاق صورت گرفته ظاهراً یکی از سامانه‌های وزارت بهداشت که در شرایط بحران کرونا راه‌اندازی شده، از دیتای ثبت احوال استفاده می کرده که این اطلاعات لو رفته است. با این وجود اما هنوز مشخص نشده که این دیتا از چه مسیری گذر کرده است. یعنی مشخص نیست که اتصال به صورت برخط (آنلاین) بوده و یا اینکه از پایگاه اطلاعاتی جابجا شده است. تنها چیزی که می دانیم این است که دیتای ربات تلگرامی موثق است."

خبرگزاری تسنیم نیز در مصاحبه‌ای که در این خصوص با سیف‌الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور داشت پرده از واقعیت دیگری برداشت.

ابوترابی در این مصاحبه گفته است:‌

"سازمان ثبت احوال با بیش از ۲۰۰ دستگاه و سازمان همکاری و ارتباط برخط دارد و با توجه به تفاهمنامه‌های صورت گرفته با همه دستگاه‌ها تأکید شده که هر اطلاعاتی درباره اشخاص باید از طریق سامانه برخط انجام گیرد. وزارت بهداشت در انجام این تقاهم‌نامه کوتاهی کرده است و اطلاعات این افراد را روی سامانه غربالگری ویروس کرونا بارگذاری کرده و این کار تخلف است و این مسئله به صورت کتبی به آنها اعلام شده است.

ابوترابی با اشاره به اینکه دسترسی غیرمجاز به اطلاعات افراد توسط دستگاه‌های امنیتی نظارت و پیگیری می‌شود گفت: با توجه به مشکل پیش آمده تا اطلاع ثانوی همکاری وزارت بهداشت و ثبت احوال و ارائه اطلاعات افراد به این وزارتخانه متوقف شده است چرا که بارگذاری اطلاعات افراد روی سامانه غربالگری غیر حرفه‌ای و نادرست بوده است."

پرده سوم: نقش مدیران دانش پارسیان در افشای اطلاعات طبقه بندی شده

با کنار هم قرار دادن اطلاعات دو بخش قبلی، مشخص می شود که شرکت دانش پارسیان که این روزها در حال تبلیغات پر حجم سایت خرید و فروش بایا است و اتفاقا در این سایت نیز اطلاعات دقیق مشتریان و متقاضیان همکاری را ثبت و ضبط می‌کنند، در زمان وقوع افشای اطلاعات کشور با موضوع مرتبط بوده و حتی پروژه‌ای که این گروه عهده‌دار اجرای آن بود محل این افشای اطلاعاتی بود. اطلاعاتی که مستقیما به کلان داده‌های جمعیتی ایرانیان ارتباط داشت.

در واقع براساس مطالبی که مطرح شده، باید توسط نهادهای امنیتی بررسی شود که قصور مدیران شرکت دانش پارسیان در این رخنه امنیتی تا چه میزان بوده و آیا این افشای اطلاعات بر اثر اهمال و بی‌دقتی صورت گرفته و یا تعمدی در آن وجود داشته است یا خیر؟ و با این سابقه مخدوش در صیانت از اطلاعات ذی‌قیمت میلیون‌ها ایرانی، چگونه این مجموعه تحت عنوان دیگری (سایت بایا) اقدام به ثبت اطلاعات مشاغل مختلف می‌کند؟

به نظر می‌رسد مناسب باشد مدیران رسانه‌ ملی که در این ایام تبلیغات کم‌سابقه‌ای برای این فروشگاه اینترنتی انجام داده است، تا زمانی که به پاسخ مناسب و قابل قبولی برای این ابهامات و موارد مطروحه دیگر نرسیدند، معرفی این سایت را تعلیق کرده تا در صورت وقوع احتمالی اتفاقات ناخوشایند در آینده، در افکار عمومی به عنوان شریک جرم مطرح نشوند.

تجربه تبلیغات برای محصولات زیبایی که تحت عنوان "کرم حلزون" مدتها از رسانه ملی پخش می‌شد، تجربه خوبی است تا صداوسیما اعتبار خود را اینگونه برای یک شرکت با سوابق مبهم حراج نکند.


البته ابهامات موجود درباره شرکت فوق به همین جا ختم نمی شود و مشرق به قراردادهای این شرکت با برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و دسترسی به کلان داده هایی که گاه پیوست امنیتی و طبقه بندی نیز نیاز دارند، در گزارش های بعدی خواهد پرداخت.

مشرق آماده انعکاس توضیحات شرکت دانش پارسیان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • RO ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    92 6
    از نقش پررنگ وزارت ارتباطات و دسترسی های رانتی که به این شرکت داده بنویسید
    • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      30 3
      فقط سیامک انصاری 10 میلیارد واسه تبلیغ گرفته...
    • دیدگا IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      34 5
      یعنی تو این هشت سال فقط خدا میدونه چه بلایی سر این کشور آوردن! این وضعیت کشور مثل نوک قله ای هست که فقط نوکش از آب بیرونه! زیر آب رو فقط خدا به خیر بگذرونه!
    • TR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      28 2
      همانطور که رهبر انقلاب فرمودند مراقب نفوذ باشید
    • Mjp. Shiraz IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      18 1
      احسنت کارمندهای مشرق شجاع واقعاقابل تحسینه اینهمه شجاعت ودرافتادن باباندبازان ویقه سفیدان گردن کلفت.. باید یه نظرسنجی بزاری یاجوری ک بفهمن مردم چطورحمایت میکنن ومردم ازکسانی ک جلوگیری میکنندازافشای اطلاعات یافساد حمایت قاطع میکنند
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      4 2
      مشرق جان واقعا خسته نباشی عااااااااااااااالی
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    54 3
    لطفا پیگیری شود تا کی باید نفوذی ها در کشور جولان بدهند؟؟؟!!! وقتی خیلی از جوان های نخبه نمی توانند چنین کسب و کاری راه بیندازند این افراد معلوم الحال با چه پشتوانه ای به راحتی به چنین اطلاعاتی دست پیدا می کنند
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    47 4
    مملکت رو زیر ورو کردند این مدیران بی‌عرضه و گاها خود فروخته اصلاح‌طلب
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    43 3
    ظاهرا نمی تونیم آسوده بخوابیم چون مقامات مسئول در حال خروپپپفففففففف می باشند. شرم آوره، از اون روز که بخش اول مقاله رو منتشر کردی منتظر بودیم یه حرکتی ولو در حد میلی متری زده بشه، ولی گویا صدا و سیما و سایر ذیربطین زیاد از حد بوقیدن
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    37 3
    فعلا که نفوذ امنیتی در تمامی بخش های دولت وجود داره
  • تنوع طلب IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    22 4
    آویزان باید گردند.
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    27 3
    شايد هدف كسب اطلاعات از مشاغل ايران و جمع آوري آنها و تقديم يكباره به اربابان آن ور آبي باشد.
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    24 3
    اعصابمون از دست تبلیغات بایا خرد شده عوضی ها. لابد میخوان اطلاعات تولیدکننده ها رو در بیارن و جلوی تولید رو بگیرن. مثل عصر جدید که استعداد ها رو شناسایی و بلا ملا سرشون بدن یا به ضرر منافع ملی ازشون سواستفاده کنن.
  • ایرانی IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    39 3
    سلام واقعا گزارش تکان دهنده ای هست از سایت مشرق تشکر فراوان دارم لطفا اطلاع رسانی بزرگتری بشه و فوه قضایبه ورود کنه من چند سال پیش روی وب سایت یکی از وزارت خانه ها دیدم براحتی لیست دانشجویان رشته فیزیک اتمی رو گذاشته بودن اخه چرا تو این مملکت همه چی رو ساده میگیرن
  • علی IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    28 3
    باسلام حتي اگر موارد مطرح شده نه درحددلیل بلکه قرینه بر فروش بخشی از اطلاعات کلان نظام به غرب یا کشوردیگر باشه ضرورت ورود دارد تا از نتایج زینبارش کاسته و ع۵۷۶۶وامل آن بشدت مجازات شوند گاه یک اطلاع دقیق وبموقع دست دشمن را در ضربه زدن به ریشه نظام باز میگذاره و این جنایت قابل اغماض نیست
  • IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    27 5
    ای خاک برسرتون "بایا" پته ی شما هم آفتاد روآب..روانی شدیم بس بایا شنیدیم"آفرین مشرق..حالا بیا درستش کن اینا هم دزد وخاءن ازاب دراومدند!؟*
  • سرباز IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    20 3
    خب اینا رو برو به و.اطلاعات و اطلاعات.س بگو.
  • علایی IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    17 12
    یاد مراسم عید بیعت مشهد افتادم اون جمعیت که از آسمون یکدفعه نازل نشده قبلش بنر زدند اطلاعیه زدند تبلیغات کردند ولی بخاطر دنیای کثیف سیاست(بازی با جان مردم بخاطر تخریب افرا) گذاشتند مراسم که تموم شد شروع کردند به حمله. میمردید قبلش اعلام کنید همچین مراسمی میخواد برگزار بشه و از قبل جلوشو میگرفنید. شک نکنید بعد از بالا آمدن گند بایا یک عده میگن مجوز نداشته تبلیغات،تلویزیون ربطی به ما نداره کی بود کی بود من نبودم تبلیغات کرم حلزون،موسسات مالی بدون مجوز و......
  • IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    20 4
    هشدارهای رهبر معظم انقلاب را در مورد نفوذ را جدی بگیرند نیرو های امنیتی
  • IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    22 5
    مشرق فقط فرار نکنند که دیگه نمیتوانیم بیاریمشون..صدا وسیما هم.باید حسابی پاکسازی بشه پرشده از ضد انقلاب ونفوذی...
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    17 2
    ممنون از گزارش خوب و مستند مشرق منتظر پاسخ بایا هستیم همچنین صدا و سیما همچنین وزارت ارتباطات و وزرات اطلاعات ‌و‌‌‌‌‌‌‌‌‌...
  • حسینی IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    34 2
    با این همه سابقه وریسک درز اطلاعاتی چرا براحتی تبلیغ میشه و همین مسیر تکرار میشه استعفا های ناگهانی در این نهاد هایی که بیان شد بهنظر باین مسائل بی ربط نیست
  • IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    9 3
    این اطلاعات را از کجا آوردی‌؟
  • IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    18 2
    زنده باد مشرق اینا با این حجم تبلیغات معلوم است یک کاسه ای زیر نیم کاسه دارن صدا و سیما هم باید کاری کند که اینجور چیزها اتفاق نیافتد حداقل اطلاع رسانی کند که این ها فقط تبلیغات است و هیچ پشتوانه رسمی و معتبر ندارد مردم بدانند چیزی که تبلیغ می شود صرفا تبلیغات است
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    21 0
    اگر این چیزا هست چرا صداوسیما اجازه همچین تبلیغاتی رو میده، جایگاه دستگاههای نظارتی کجاست ؟ طبق این متن خبری شما، خیلی مسخره ست
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    20 2
    متاسفانه سازمان تبلیغات اسلامی چندین سال کلیه آزمونهای ضمن خدمت پرسنل خودرا درسراسر کشور با دانش پارسیان انجام میداد
  • مهدی IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    15 2
    این شش ماه باقی مونده رو خیلی دقت کنین . دولت هرجا گفت ورود کنین فرار کنین گفت بیاین بورس پولامونو خوردن گفت بیاین ثبت نام کنین سرقت اطلاعات کردند بایا هم که تکلیفش مشخصه هیچ کس انقدر پول نداره که کل تلویزیون و بخره
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    22 0
    تا قدس و پس نگیریم آروم نمیگگیریم
    • شیطان بزرگ IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      6 0
      عالی!
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    14 4
    تشکر از گزارش مشرق احتمال اینکه این شرکت در پولشویی هم نقش داشته باشه بعید نیست، لطفاً بیشتر بررسی کنید. تشکر
  • وطن پرست IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    10 2
    حمایت و حفاظت از اطلاعات شهروندان در فضای مجازی وظیفه مستقیم وزارت ارتباطات هست و با لو رفتن مکرر این اطلاعات درحقیقت حریم شخصی میلیونها ایرانی درگیر با مشکلات اقتصادی به یقما رفته هست ولی وزیر جوان ...
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    15 2
    با این وضعیت انهدام چنین سایتی همراه با دستگیری مجرمین خیانتکار حتماً باید انجام شود تا اطلاعات مردم و شرکتها و حتی تشکیلات نظامی و امنیتی به خارج از کشور درز نکنند. به احتمال زیاد اینها با این گستردگی فعالیت به ظاهر اقتصادی به دنبال ضربه زدن به کشور و نابودی زیرساختهای اقتصادی و امنیتی کشور هستند باید بشدت مراقب فعالیت و عملکرد مخرب این شرکت بود.
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    10 3
    قوه قضائیه دقیقا کجایی
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    16 1
    دلت خوشه برو یک تحقیق در رابطه مالکیت اسنپ و دیجی کالا بکن بیشتر دستت میاد مملکت چه خبره اسنپ ۳۵ درصد مستقیم خارجی و ۱۷ یا ۱۸ درصد بابت نیمه خارجی ایرانسل یعنی نصف مالکیت اسنپ عملا اجنبی است میماند ۱۷ تا ۱۸ درصد سهم ایزانی ایرانسل در اسنپ و الباقی را هم که نمیشناسم و در دیجی کالا که با ترفند رفته اند در هلند ثبت شرکت کرده اند و مجهولات بزرگی دارند که فکر نمیکنم کمتر از یک نماینده متحصن مجلس ششمی باشد
  • علی IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    11 5
    متاسفانه سیمای جمهوری اسلامی برای تامین هزینه های جاری خود بخاطر عدم اختصاص بودجه لازم از سوی دولت مجبور است تا از طریق تبلیغات منابع مالی لازم را تامین کند از تبلیغ برای موسسات آموزشی و کنکوری و غیره تا تبلیغات برای امثال این شرکتهای پراز ابهام و هربار هم متضرر اصلی مردم هستند کی میخواهد جلوی این بلبشو بازی در کشور گرفته شود خدا میداند
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    7 0
    شدیم جاسوسخانه!
  • FR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    3 7
    دشمن واسه چی باید پول کلان خرج کنه و از این شرکت اطلاعات بخره؟
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      7 1
      تو دیگه کی هستی
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    8 0
    واقعا نمیدونم چه خبره همه دارند همه اطلاعات ملت را به خارج میفرستند پس نهادهای نظارتی چکار میکنند؟
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    9 0
    قضایی سریعا به عنوان مدعی العموم باید وارد عمل شود
  • شهروند ارومیه IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    3 0
    سلام مشرق باید جسور باشد و با شهامت حقایق را افشا کند و در مقابل تهدید متخلفان به شکایت شکایت متقابل را توسط و کلای صادق و انقلابی خود در همان دادگاه عرضه بکند نباید رسانه های انقلابی با تهدید متخلفان به ارایه شکایت دهان خود و خبرنگاران و نویسندگان را ببندند رسانه های انقلابی برای پایداری انقلاب باید انقلابی بمانند و از ظهور ابر فسادهای کلان در کشور جلوگیری کنند انشاالله.
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    6 0
    به کوری چشمت قدس رو هم می گیریم بدبخت نفله.
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    6 0
    تا گند بایا درنیامده وکشور ومردم دچار خسارت جبران ناپذیر وتهدیدنشدند جلوگیری کنید
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    4 0
    جالب هست اطلاعات مستقیما تو ایالت سیاتل ذخیره میشه چون تمام تجهیزات امریکا هست
  • علی IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    6 0
    خوب چرا قوه قضائیه ورود نمیکنه وبساط فساد این جانوران راجمع نمیکنه!!!!!
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    25 1
    خدمات رو نمیدونم ولی باید نظارت بر چرخه ی تٱمین کنندگان کالا فقط دست دولت باشه نه یه شرکت خصوصی. یه سری گلوگاه ها هست، اینا دیگه، ولش کن. مثلا زنجیره ی تولید غذا در هند، شرکت های فرا بین المللی هستند. زنجیره ی تولید دارو هم توسط همین شرکت ها هدایت میشه. هند به یه آزمایشگاه بزرگ انسانی تبدیل شده. در حوزه پتروشیمی، مواد معدنی آلیاژ و غیره به من ربطی نداره خودتون برید فکر کنید. استنتاج کنید که چرا باید زنجیره ی تامین رو استتار کرد. اقتصاد سه وجه بزرگ داره: تامین کنندگان، تولیدکنندگان، مصرف کنندگان از الان مشخص کنید میخواین کجای این زنجیره باشید.
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    16 0
    به قول معروف شما پول بده رو سیبیل شاه نقاره بزن فعلا در دولت پاکدستان و برجامی و اعتدالیون و حقوقدانها با پول هرکاری میتونی انجام بدی
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    1 8
    بنظر میرسه این متن به سفارش یه شرکت رقیب تهیه شده.
  • کاربر سایت RO ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    2 2
    سلام شاید براتون عجیب باشه اما طرح سایت بایا رو از ما و پروپزال کار کاملا ناقصه هست. قرار بود که صحبت و کار به صورت کاملا رسمی انجام بشه اما حالا با نام بایا ارایه شده. آیا راهی برای پیگیری وجد داره ؟
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    4 0
    مراقب نفوذ باشید
  • CA ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    6 2
    چطور اطلاعات بدین حساسی در دست یک شرکت خصوصی هست! بخصوص اطلاعات بهداشت و درمان ! نیاز به یک پروتکل جامع اطلاعات بهداشت و درمان هست و اینکه اطلاعات پزشکی کسی بدون اجازه فرد به خارج از مجموعه درمان در حال مداوای فرد صادر نشود. حتما بایستی رضایت فرد را داشته باشد. تا قبل از هجدهم سپتامبر سال ۲۰۱۳ میلادی در آمریکای شمالی بیمارستانها و مراکز درمانی اطلاعات بیمار را به شرکتهای طرف فرداد با وزارت بهداشت میتوانستند آزاد کنند برای همین کشورهای دیگر توانسته بودند حدود هفتصد و پنجاه نفر دانشجو فوق لیسانس روانشناسی و حقوق را از کشورهای آمریکای لاتین به خدمت بگیرند و به آمریکای شمالی اعزام کنند کار این افراد بصورت تکمیلی با تروریست های این بود که بعد از کشاندن فرد به مراکز درمانی این دانشجویان اطلاعات پزشکی فرد را از طریق شرکتهای خصوصی طرف قرارداد با وزارت بهداشت بدست آورده و به بهانه تحقیق روانشناسی دستورات لازم الاجرایی جهت پلیس در پرونده فرد درج میکردند . من به نیمه دیدم که چقدر انسان بدین طریق بخاطر این دستورالعمل ها توسط پلیس کشته شدند! یعنی حدود یک دهه پلیس به کشتن مردم عادی بدین طریق مبادرت می‌ورزند چون بخشی از برنامه دوقطبی سازی بود و بعد که این جریان خیلی دیگر به گند کشیده شد قوانین تکمیلی اطلاعات پزشکی افراد لحاظ شد تا بدون اجازه رسمی فرد به خارج از دایره درمان ارسال نشود و حتی بیمارستان به بیمارستان بایستی رضایت کتبی فرد را جهت درخواست اطلاعات پزشکی داشته باشند. در بیمارستانها بخش پرونده‌های پزشکی توسط ابرهای مجازی قدرتمند حفاظت میگردد و هیچ فردی قادر به دسترسی پرونده‌های پزشکی نیست.‌مطمئنا مرگ مارادونا بخاطر همین دسترسی های غیرقانونی بوده. در ایران بایستی پروتکل های حریم خصوصی در تمامی زمینه ها توسط مجلس محترم تبیین و نظارت دقیق گردد بخصوص شرکتهای سیپ فون و ایمیل و بخش اطلاعات پزشکی.
  • CA ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    5 0
    ما مدیون خون پاک شهدا و مقاومت دلیرانه مردم هستیم
    • IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      3 0
      احسنت
  • کاربر IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    2 0
    مشرق متشکریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس