عبدالعزیز بن حبتور

بن حبتور درواکنش به حضور سفیر آمریکا در استان تحت اشغال المهره گفت، این اقدام تحریک‌آمیز فاش کرد ائتلافی که در ویترین، سعودی نشان داده می‎شود درواقع ابزاری برای تحقق منافع صهیونیستی آمریکایی است.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای نزدیک به ائتلاف سعودی-آمریکایی سه‌شنبه (دیروز) که «کریستوفر هنزل» سفیر آمریکا در یمن در سفری از پیش ‌اعلام نشده و ناگهانی وارد استان «المهره» که تحت اشغال سعودی‌ها است، شده است.

«عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگو با «المسیره» این اقدام را محکوم و آن را تحریک‌آمیز توصیف کرد.

وی افزود، این اقدام آمریکا حقیقت حضور سعودی در المهره را فاش کرد که دلیل آن فراهم کردن مقدمات برای ورود نظامیان آمریکایی است.

بن‌حبتور تأکید کرد: این اقدام آمریکا فاش کرد ائتلافی که در ویترین، سعودی نشان داده می‎شود درواقع در درجه اول ابزاری برای تحقق منافع صهیونیستی-آمریکایی است.

وی در ادامه گفت، ملت یمن به هیچ وجه این اشغالگری را نخواهد پذیرفت. تمرکز پروژه‌های اشغالگرانه در استان‌های حضرموت و المهره در چارچوب پروژه صهیونیستی در منطقه است که اولین ستون‌های آن با ایجاد پایگاه‌ اطلاعاتی در جزایر «سقطری» و «میون» آشکار شده است.

بن‌حبتور سپس تصریح کرد، کشورهای حاشیه خلیج فارس در تلاش برای ایجاد محوری با رژیم صهیونیستی در مقابله با محور مقاومت و بازدارنده هستند و در این مسیر توافق‌های ذلت‌بار عادی‌سازی روابط را پذیرفته‌اند.

وی در پایان نبرد با محور صهیونیستی را نبردی سرنوشت‌ساز و بلندمدت خواند.

از سوی دیگر، منابع دیپلماتیک در «ریاض» از امضای توافقی میان عربستان سعودی و دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی» خبر دادند که طبق آن سعودی‌ها در ازای بسط نفوذ خود در استان المَهَره، شهر «عدن» را که در کنترل «شورای انتقالی جنوب» (تحت حمایت امارات) قرار دارد، بار دیگر به دولت هادی باز می‌گردانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    لعنت بر آل سعود آل یهود
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    اصلا تجاوز به یمن به دستور ارباب بوده بن سلمان گاو شیر رسون کدخداست
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    با موشکهای دوش پرتاب ضدهوایی و پهبادهای موشک انداز ما هم می شیم جاده صاف کن ظهور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس