کد خبر 1151118
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
قربانی: فوتبالی‌های ضعیف باعث پروبال گرفتن فضای مجازی می‌شوند/ادمین‌ها حتی راه نرفته‌اند اما نظر فنی می‌دهند

مربی تیم فوتبال سایپا گفت: یکی از دلایل عمده پروبال گرفتن این جریان‌ها، بازیکنان، مربیان و پیشکسوتان ضعیف هستند و دوست دارند از آن‌ها در فضای مجازی تعریف و تمجید شود.

به گزارش مشرق، پیروز قربانی در خصوص اثرات مخرب صفحات و کانال‌های فضای مجازی روی فوتبال ایران اظهار داشت: طبیعتا اگر بخواهیم سطح فوتبال‌مان را به آنچه که در دنیا انجام می‌شود برسانیم همه چیز فنی نیست. یکسری موارد حاشیه‌ای وجود دارد که باید نظارت‌مان را روی آنها بیشتر کنیم. مثلا فکر نمی‌کنم در هیچ جای دنیا یک تیم پر طرفدار این همه کانال و صفحه داشته باشد که به اسم آن تیم فعالیت کنند. نظارتی روی آن‌ها وجود دارد اما متأسفانه در ایران هیچ نظارتی نیست. شما تیم استقلال را ببینید؛ شاید در اینستاگرام بالغ بر 100 صفحه وجود داشته باشد که همه هم کارشناس هستند و نظر فنی می‌دهند!

قربانی تصریح کرد: این جریان باعث بروز مسائلی می‌شود که در چند سال گذشته آنها را دیده‌ایم. بلبشو می‌شود و هر آدمی که هیچ سررشته‌ای از فوتبال ندارد نظر می‌دهد. به نظرم کسی با فوتبال دیدن نمی‌تواند متخصص فوتبال باشد ولی متأسفانه در فضای مجازی آدم‌هایی هستند که لگد به گربه نزده‌اند اما نظر فنی می‌دهند و این خیلی بد است.

مربی تیم سایپا در مورد اینکه تیم‌ها،‌ باشگاه‌ها، مربیان، بازیکنان و پیشکسوتان تحت تأثیر این جریانات قرار می‌گیرند و با آن‌ها همراه می‌شوند، گفت: آدم‌های قوی به هیچ عنوان اسیر فضای مجازی نمی‌شوند. یکسری آدم‌های ضعیف هستند که دوست دارند از آن‌ها در فضای مجازی تعریف و تمجید شود. عده‌ای هستند که محبوبیت‌شان در حد همین اینستاگرام است و باعث بالا و پر داده شدن به این فضاها می‌شوند. متأسفانه ما اگر چه در فوتبال‌مان آدم قوی زیاد داریم اما آدم ضعیف هم خیلی داریم.

وی در مورد اینکه بسیاری از این صفحات و کانال‌ها مانند ماجرای پرسپولیس-النصر اخبار کذبی را پخش می‌کنند که حاشیه‌های جدیدی را برای باشگاه‌ها ایجاد می‌کند به طوری که آن باشگاه کل کارهای خودش را باید رها کند و به این حاشیه‌ها بپردازد، اظهار داشت: هر کسی قدمی برخلاف مصالح کشور بردارد خائن است. وقتی یک تیم ایرانی به فینال رسیده و یکسری از خود ایران برای بیگانگان و غریبه‌ها خوراک درست می‌کنند تا ایران را بکوبند، به نظرم چیزی جز خیانت نمی‌شود اسمش را گذاشت. باید به شدیدترین شکل با آنها برخورد شود تا این اتفاقات تکرار نشوند.

قربانی تصریح کرد: متأسفانه یکی از دلایل عمده پروبال گرفتن این جریان‌ها، بازیکنان، مربیان و پیشکسوتان ضعیف هستند. در ماجرای استراماچونی و خیلی از مسائل دیگر همه دیدند که چه اتفاقاتی افتاد. موجی راه افتاد و هر کسی به نفع خودش سوار آن شد و متأسفانه آدم‌هایی هم که واقعیت را گفتند مورد شدیدترین هجمه‌ها قرار گرفتند. باید برخورد کاملی با این جریانات بشود. خود باشگاه‌ها هم باید نظارت‌شان را روی این کانال‌ها و صفحات که به اسمشان فعالیت دارند، بیشتر کنند.

بیشتر بخوانید:

معاونان فرهنگی باشگاه‌ها باید با صفحات هواداری برخورد کنند

کاپیتان اسبق استقلال در خصوص اینکه حتی مجریان و گزارشگران تلویزیونی در پخش زنده از خوراک‌های این صفحات و کانال‌ها استفاده و با آن‌ها همراهی می‌کنند، گفت:‌ بالاخره موجی راه افتاده و همه اسیرش هستند. همه بنده تعداد فالوئر شده‌اند و حتی شده به دروغ مطلبی را بیان می‌کنند. به عنوان مثال شاهد این هستیم که در بین پیشکسوتان استقلال افرادی هستند که طوری برخورد می‌کنند انگار 40 سال در این تیم بوده‌اند. آن‌ها یکسری خوراک غلط به مردم می‌دهند و این اصلا درست نیست.

مدافع اسبق تیم‌ملی در پاسخ به این سوال که چه زمانی‌ می‌توانیم این فضای مخرب را از فوتبال دور کنیم، اظهار داشت: تا زمانی که فرهنگ ما بالا نرود همین مسائل وجود دارند. وقتی در یک جامعه فرهنگ رسانه‌ای پایین باشد متأسفانه این اتفاقات می‌افتند. الان فرهنگ رسانه‌ای ما بسیار پایین است و طبیعتا خیلی از افراد از این قضیه می‌توانند سواستفاده کنند که آن را می‌بینیم. آن‌ها نگاه می‌کنند که مردم چه چیزی دوست دارند بشنوند، همان را به مردم می‌گویند! در صورتی که ممکن است حرفی که می‌زنند فرسنگ‌ها با واقعیت فاصله داشته باشد.

وی در مورد نقش نهادهای نظارتی در این ماجراها خاطرنشان کرد: به نظرم باید ورود کنند البته نباید این قضیه را امنیتی کرد. خود باشگاه‌ها هم می‌توانند نظارت داشته باشند و از قانون کپی‌رایت استفاده کنند. اگر کسانی که برای خودشان ادمین شده‌اند و نظر فنی می‌دهند را ببینید متوجه می‌شوید که اصلا حتی یک بار هم راه نرفته‌اند چه برسد به ورزش کردن! این افراد فنی می‌شوند و نظر می‌دهند و چون فرهنگ رسانه‌ای جامعه ما بسیار پایین است نظرات غلط آن‌ها باعث می‌شود که راه‌های غلط باب شود. عده‌ای از دوستان هم می‌گردند ببینند مردم دوست دارند چه چیزی بشنوند، سوار موج می‌شوند و این متأسفانه به کل جامعه ما ضربه می‌زند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس