کد خبر 1151088
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
عوارض خروج از کشور سال آینده تغییر نمی کند/ سفر اول ۲۶۴هزار تومان

دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی کرده از هر مسافر ۲۶۴ هزار تومان عوارض خروج از کشور برای اولین سفر خارجی اخذ شود.

به گزارش مشرق، بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در جدول شماره ۱۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ که جزئیات جدول شماره ۵ که با عنوان جدول دارایی‌ها و درآمدهای سرمایه‌ای شناخته می‌شود، عوارض خروج از کشور برای هر نفر ۲۶۴ هزار تومان در سال آینده در نظر گرفته شده است.

بر این اساس، عوارض خروج زائران حج تمتع و حج عمره برابر با ۱۳۲ هزار تومان تعیین شده است.

خروج زائران عتبات عالیات زائران اربعین مطابق تاریخ تعیین شده در این قانون که از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می‌شوند، از پرداخت عوارض خروج معاف است.

در سایر ایام سال عوارض خروج هوایی زائران عتبات عالیات ۴۵ هزار تومان عوارض خروج زمینی و دریایی آنها برابر با ۱۵ هزار تومان تعیین شده است.

دریافت عوارض پلکانی برای سفرهای دوم و سوم به بعد

ارقام تعیین شده در اجزای الف و ب این بند (الف: خروج از کشور / ‬ب: خروج برای حج عمره و تمتع) برای سفر دوم به میزان ٥٠ درصد و سفرهای سوم و بیشتر به میزان ١٠٠ درصد افزایش خواهد یافت.

مبلغ ۸۰۰ هزار ریال از عوارض خروجی برای توسعه زیرساخت‌ها و تأسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی اختصاص می‌یابد.

خاطرنشان می‌شود ارقام پیشنهادی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای عوارض خروج از کشور، عیناً در قانون بودجه امسال نیز تکرار شده است و این ارقام برای سال آینده افزایش نخواهد یافت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 0
    مسافر خارج از کشور با زائر چه فرقی دارد ؟؟ چرا باید عوارض بیشتری بدهد . تبعیض در قانون یعنی بی عدالتی .. سودا گران دین ، چرا بخشی از مردم را مجازات می کنند ؟؟؟ مسافر خارج گاهی شرایط مالی اش از زوار که غالبا بازاری هستند بدتر است و هزینه سفرش را فرزندانش می دهند ، آنهائی هم که به ایران سفر میکنند در برگشت جریمه می شوند و بیشتر از زائر عوارض می دهند درحالیکه در خارج روزی 8 ساعت بی وقفه و با شرایط منضبط و سخت گیرانه اروپا ، باید کار کنند و یکسال تمام برای این سفر و هزینه های بلیط و سوغات و غیره صرفه جوئی می کنند .....
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      0 1
      چون مسافران خارج و مهاجران بانک های سوئیس و کانادا را پر کردند. فقط ظرف چند سال ۱۲۵ ملیارد دلار ارز از کشور خارج کردند و این یعنی حتی تراز تجاری مثبت هم نمی تونه کمکی به پول ملی کنه و دودش به چشم همه میره. در یک سال ۹ ملیون نفر فقط از ترکیه بازدید کردن و این باید محدود بشه و ازش جریمه و عوارض گرفته بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس