کد خبر 1151054
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی برگی از خاطرات حجت‌الاسلام شهیدی محلاتی درباره شهید بهشتی را منتشر کرد.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی در دوران حیات، خاطرات خود از مبارزات نهضت اسلامی را در گنجینه تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی به ثبت و ضبط رسانده است. مرحوم شهیدی روایت جالبی از دیدار با شهید بهشتی قبل از عملیات تروریستی هفتم تیر دارد: دو هفته قبل از حادثه ۷ تیر تعدادی از علما در یکی از جلسات روحانیت واحد حزب، انتقاد داشتند که از بنی‌صدر حمایت می‌شود و این وضعیتی که جلو می‌رویم وضعیت خوبی نیست. حالا بعضی‌ها حتی می‌گفتند امام خیلی دارند از بنی‌صدر حمایت می‌کنند. پس ما طلبه‌ها چکار بکنیم با این حمایتی که ایشان می‌کند و برخوردهایی که بنی‌صدر با علما دارد چه وظیفه‌ای داریم؟

یادم هست که شهید بهشتی فرمودند به هر حال ما تبعیت از مقام ولایت امام داریم، هر چه ایشان بگویند همان است. ولی آنچه که برداشت من است این است که انقلاب الآن در موقعیتی است که نیاز به خون دارد! ما شوخی کردیم و گفتیم: آقای بهشتی از خون صحبت نکن. فرمودند می‌دانم همه‌تان آمادگی [شهادت] دارید. اگر وضعیتی بوجود بیاید شخص من اولین فردی هستم که آمادگی [شهادت] دارم و بقیه هم می‌دانم آمادگی دارید. برای اینکه این انقلاب به آسانی و سادگی به دست ما نرسیده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    12 2
    خدا رحمتش کند، واقعا یک ملت بود
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    6 2
    درود بی پایان خداوند به آن سید بزرگوار. که هر دفعه آن چهره با طمانینگی خاص خودش . فرمانده رشید و خوش خلق بصیر و آگاه و دانا را میدیدی از صفحه تلویزیون . از بیانات دقیق و مبسوطش لذت میبردی و خوشحال بودی که انقلاب چنین شخصیت های برجسته ای دارد . . امام درست گفتند بهشتی یک ملت بود . آمریکا از ما عصبانی باش و از آن بمیر . دعای او در پایان سخنرانی همیشه در ذهنم است و تکرارش میکنم .و از خدا خواستارم . خداوندا ما را ایستاده بمیران .
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    9 2
    درود خدا بر او و یاران شهیدش
  • محمد IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    1 1
    شهید بهشتی شهید شد و خون خودش رو فدا کرد برای انقلاب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس