کد خبر 1150867
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۷
تاثیر ترکیبات موجود در شکلات تلخ و انگور در مقابله با کروناویروس

محققان دریافتند ترکیبات شیمیایی موجود در مواد غذایی و نوشیدنی ها نظیر چای سبز، انگور و شکلات تلخ می توانند باهم پیوند خورده و مانع از عملکرد یک آنزیم خاص موسوم به پروتئاز در کروناویروس شوند.

به گزارش مشرق، به گفته محققان، پروتئازها برای سلامت و زنده ماندن سلول‌ها و ویروس‌ها مهم هستند. اگر از عملکرد پروتئازها جلوگیری شود، سلول‌ها نمی‌توانند بسیاری از عملکردهای مهم خود نظیر تکثیر را انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

ویتامین‌هایی که با کرونا مقابله می‌کنند را بشناسید

«دی یو ژی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، در این باره می‌گوید: «یکی از اهداف آزمایشگاهی ما یافتن مواد مغذی در مواد غذایی یا گیاهان دارویی است که مانع از چسبیدن ویروس به سلول‌های انسانی یا تکثیر ویروس در سلول‌های انسانی می‌شود.»

محققان در این مطالعه مشاهده کردند پروتئاز اصلی کروناویروس موسوم به Mpro در مواجهه با شماری از ترکیبات شیمیایی گیاهی مختلف واکنش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

مصرف چه مقدار شکلات تلخ در لاغری تاثیرگذار است؟

به گفته ژی، « Mpro در کروناویروس برای تکثیر ویروس لازم است. اگر ما بتوانیم مانع فعالیت این پروتئاز شویم ویروس می میرد

شبیه سازی های کامپیوتری نشان داده است که ترکیبات شیمیایی موردمطالعه در چای سبز، دو نوع انگور، پودر کاکائو و شکلات تلخ قادر به پیوند خوردن با بخش‌های مختلفی از Mpro است.

ژی در ادامه می‌افزاید: « Mpro بخشی دارد به شکل جیب که توسط ترکیبات شیمیایی پر می‌شود. وقتی این جیب پر شد، پروتئاز عملکرد مهم خود را از دست می‌دهد.»

نتایج نشان داد ترکیبات شیمیایی موجود در انگور و چای سبز در مهار عملکرد Mpro بسیار موفق بودند. ترکیبات شیمیایی موجود در پودر کاکائو و شکلات تلخ فعالیت Mpro را تقریباً به نصف کاهش دادند.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    7 0
    همین دیردز یه مقاله نوشته بود انگور نخورید چون هسیتامین داره و ویروس فعال میکنه
    • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      2 2
      دقت کردی وقتی ادم سرما داره انگور یا خربزه باعث بروز اون میشه؟ خیلی جالب بود چیزی که گفتی.
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 2
    اونی که این حرف رو زده باید تیرباران کنید منبع تغذیه کلیه ویروسها از قندبدن تامین میشه بعد شما میگین شکلات بخورید تا کرونا ویروس رو از بین ببره
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      1 1
      گفته شکلات تلخ
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      1 0
      تو نخور، خو
  • کوروش IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 2
    دوستان شکلات تلخ واقعی عالیه و شکر اضافه نمیکنن و اینکه حتی روغنهای نباتی نمیزنن البته در ایران متاسفانه شکلات تلخ وجود نداره و اصلا بوی شکلات و طعم ندارن بوی نفت میده...مواظب باشید قند و چربی خون نگیرید چون شرکتهای ما فقط به جیبشون فکر میکنند
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    2 0
    مورچه و سوسک هم برای کرونا خوبه در ضمن روزی ده دقیقه در حمام نشستن و فکر کردن کرونا را نابود میکنه
  • علی خان IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    پس بگو چرا امروز همه میان میگن شکلات تلخ میخوایم ، پس بگو کار تو است مشرق ای شلوغ،، حالا کارخونه اش مهم نیست ، ایرانی باشه خارجی باشه درصدش چقدر باشه ۷۰ ، ۸۰ ، ۹۰ درصد ، درشبانه روز چقدر بخورن ، هنگام مصرف این شکلات کدام مواد غذایی را نخورن خدایی نکرده تداخل غذایی پیش نیاد، با تشکر فراوان
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    خدایا چرا ما مردم اینقدر عصبی هستیم؟
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 1
    بعد از حمام حتما پاها رو زیر آب سرد بگیرید من چند ساله این کارو انجام میدم و به لطف خدا اصلا یادم نمیاد کی سرما خورده ام
  • Z IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    2 1
    عجب دروغای شاخداری،اینا رو هرکی باهم بخوره چون همه اشون طبع سرد دارن بدن رو قشنگ آماده میکنن واسه این ویروس تا بدن نابود بشه،اصلا نخورید
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    چقدر افاضات اینجا وجود داره!!! خب شما خواص شکلات تلخ و چای سبز را بخونید می فهمید که چقدر با خاصیت هستند. بعد هم یک دانشگاه معتبر که یک مطلب را در کشورش منتشر می کنه مردم خودش اول از همه برایش مهم هستند و قاعدتا اعتبار کارش برایش مهمه و مستنداتی هم ارائه می کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس