کد خبر 1150674
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
مهلت یک ماهه مجلس به کشورهای ۱+۴ برای اجرای کامل تعهدات برجامی

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند که در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای ۱+۴، نظارت‌های فراتر از پادمان از جمله اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی متوقف شود.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز، ماده ۶ طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران را بررسی و تصویب کردند.

بیشتر بخوانید:

موافقت مجلس با توقف موقت اجرای پروتکل الحاقی

بر اساس این مصوبه، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات از جمله کشورهای ۱+۴ ( آلمان، فرانسه، انگلستان، چین و روسیه) توافق هسته ای در قبال ایران و عادی نشدن روابط کامل بانکی و عدم رفع کامل موانع صادرات و فروش کامل نفت و فرآورده های نفتی ایران و برگشت کامل و سریع ارز منابع حاصل از فروش، یک ماه پس از تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی، نظارتهای فراتر از پادمان از جمله اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند.

بر اساس تبصره این ماده منظور از دولت در این قانون حسب مورد قوه مجریه، هیئت وزیران و کلیه دستگاه‌های اجرایی ذی ربط است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    4 0
    باید فوری اقدام میشد این پیام ضعف ما رو میرسونه که هنوز چشم امید به غرب بستیم مگر کم زمان داشتند تا تعهدات خودشون رو انجام بدن ؟؟؟ جواب خون شهید فخری زاده این بود؟؟؟ بازم مهلت به دشمن؟؟؟ به جای انتقام سخت؟؟؟ این چند روز از طرف دشمن چه تحقیرها و تهدیدهایی که نشدیم
  • یوسف ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    2 0
    مهلت یک ماهه مجلس به کشورهای ۱+۴ به هیج نتیجه ای منجر نخواهد شد و تا به حال هم نشده است. طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بایستی در یک اجماع فراملی و از طرف کشورعای متعهد در برجام مورد لغو قرار بگیرند که از تعداتشان فرار میکنند مثل آمریکای شمالی، فرانسه، انگلیس و آلمان و هنوز هم ما تحت تحریم همه حانبه آنها هستیم. این خودفریبی ملی است اگر ما به امید غربیها وقت، انرژی و سرمایه های خودمان را به هدر بدهیم. آیا آژانس بین المللی اتمی به خودش یک بار زحمت داده است تا از بمبهای اتمی ایالات متحده، انگلیس، فرانسه و از بمبهای اتمی آمریکای شمالی در خاک آلمان و از کارخانه اورانیوم و پلوتونیوم آلکم و نوکن آلمان در شهر هاناو نزدیک فرانکفورت دیدن بکند و آنها را تحت کنترول دائمی خودش قرار بدهد؟ چرا نیروگاهای هسته ای ما را؟
  • سرباز IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    4 2
    خدا قوت
  • احمد IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    8 2
    هر چند دیر است اما اقدام خوب و مناسبی است.
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    3 10
    این کارها باعث بالارفتن قیمت دلار و بدتر شدن معیشت مردم خواهد شد
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      3 1
      کجاش بده؟ اصلا متن خبر رو خوندی؟ گردن مان رو جلوشون کج کنیم تا پس گردنی بزنند خوب میشه ؟؟؟ چرا تو این هفت سال خوب نشده؟ خوب که هیچ وضع اقتصاد با این تفکرات ساده انگارانه و سطحی نگرانه امثال شما است که افتضاح شده است و به این روز افتاده. تا زمانی که معیشت ما رو به مذاکره و کوتاه آمدن گره بزنند و یه عده از ملت مثل شما فریب غرب گراها رو بخورند، وضع ما همینه که هست، بدتر هم میشه. تو رو خدا این تفکرات از روی استیصال و ضعف رو رها کنید، بابا بهترین و پاک ترین دانشمندت رو با پر رویی تمام تو خاک خودت شهید کردند، حالا یه عده ترسو میان میگن: آقا نکن، آقا عه عه نگو، بدشون میادها !!! خلاصه این که: تنها راه حل مشکل تحریم خودکفایی و قوی شدنه. نمونه اش، بنزین. از زمانی که تو تولید بنزین خودکفا شدیم با ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس توسط سپاه، دیگه غربی ها فشار توسط بنزین رو ازمون برداشتن و اصلا بنزین از خاطرشون پاک شده.
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      3 0
      نه داداش اینجوری نیست یک عده بخاطر برجام و مذاکره دارن این کارو می کنن...و...
  • علی IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 1
    احسنت
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    یکبار برای همیشه باید اقدام کنیم و الان بهترین فرصت هست . فقرا که درسختی هستند چرا دیگران نباشند و با یا علی گفتن شروع شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس