به گزارش مشرق، ابوذر گوهری، فعال رسانه‌ای در خصوص اقدام مجلس برای نقض تعهدات برجام در کانال تلگرامی خود نوشت: مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد توسعه فعالیت‌های هسته‌ای کشور که در پی نقض مکرر تعهدات طرف مقابل و ترور شهید فخری زاده صورت گرفت نشان از عزم قوه مقننه در تغییر مسیری دارد که در سال‌های گذشته بدون نتیجه مشخص و به شکل یکجانبه برای کشور ایجاد هزینه کرده است.

 مسلماً بر اساس قانون اساسی مجلس شورای اسلامی می‌تواند در عموم مسائل کشور قانون‌گذاری کرده و بر عملکرد قوه مجریه نظارت نماید. انتظار خلع ید و انفعال از مجلس امری عجیب و برخلاف اختیارات و قوانین بالادستی کشور است. قانون اخیر، چسبندگی بدون دلیل به برجام را کاهش داده و تلاش می‌کند بخشی از محدودیت‌ها را توسط دولتی که خود محدودیت‌های هسته‌ای را پذیرفته، لغو نموده و هزینه نقض عهد طرف مقابل را افزایش داده و فعالانه راه سوء استفاده رقیب را مسدود نماید و برجام را از ابزار کنترل رفتار ایران خارج نماید. هرچند که این قانون می‌توانست در مواردی کامل‌تر و دقیق‌تر از شکل فعلی مصوب شود اما در گام اول می‌تواند اراده کشور مبنی بر تغییر در مسیر فعلی را نشان دهد. باید دقت کرد درصورتی‌که نتوانیم به‌طرف مقابل هزینه معتبر تحمیل کنیم نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که منافعمان تأمین گردد. در نهایت اقدامات اجماع شکن داخلی می‌تواند سیگنال منفی به دشمن مخابره و آثار مطلوب این اقدام مجلس را خنثی سازد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 5
    قانونی که باعث بالارفتن قیمتها و گرانی خواهد شد
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    2 0
    قانونی که کمر آمریکا وپادوهای داخلی آن را می شکند وغل وزنجیر بسته شده به انرژی هسته‌ای کشور باز می کنه وخائین را در پیشگاه مردم رسوا می نماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس