کد خبر 1150667
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
شروط روسیه برای مذاکره با دولت جدید آمریکا

وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای شروط این کشور برای مذاکره با دولت جدید آمریکا را اعلام کرد و گفت:مسکو تنها بر اساس اصل صداقت، احترام متقابل و برابری با دولت آینده آمریکا همکاری می کند.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «کازینفورم» قزاقستان اعلام کرد که مسکو تنها بر اساس اصل صداقت، احترام متقابل و برابری با دولت آینده ایالات متحده آمریکا همکاری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

هشدار روسیه به آمریکا در مورد استقرار سلاح اتمی در اروپا

لاوروف درباره نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ آمریکا (۱۳ آبان ماه) گفت که پس از جمع‌بندی نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، مسکو آماده هر سناریوی ممکنی هست.

وی در پاسخ به سؤالی درباره همکاری روسیه با دولت آینده آمریکا که احتمالاً «جو بایدن» ریاست آن را برعهده خواهد داشت، گفت: «همانطور که رئیس‌جمهور پوتین گفته است، ما با آرامش در حال تجزیه و تحلیل همه این موارد هستیم، ما هرگونه تصمیمات مردم آمریکا را می‌پذیریم و با هر دولتی همکاری خواهیم کرد. بی تردید این همکاری تنها بر اساس اصل صداقت، احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی خواهد بود».

بنا به گفته وزیر خارجه امور روسیه، مسکو حق دارد که انتظار داشته باشد که واشنگتن به منافع قانونی دیگر بازیگران بین‌المللی از جمله روسیه و قزاقستان احترام بگذارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس