مجموعه کتاب های سیمای صالحان -  انتشارات واژه‌پرداز اندیشه - کراپ‌شده

 در مجموعه‌ی «سیمای صالحان»سعی بر آن بوده است که اکثر مطالبی که رهبری عزیز در مورد هر یک از علمای تشیّع از زمان حضور امامان معصوم (ع) تا کنون نقل کرده‌اند، گردآوری شود.

به گزارش مشرق، مجموعه کتاب های سیمای صالحان شامل بیانات مقام معظم رهبری درباره علما و عرفا توسط انتشارات واژه‌پرداز اندیشه منتشر شد.

 در مجموعه‌ی «سیمای صالحان» پس از تحقیق و مطالعه بسیار در بیانات منتشر شده مقام معظم رهبری سعی بر آن بوده است که اکثر مطالبی که رهبری عزیز در مورد هر یک از علمای تشیّع از زمان حضور امامان معصوم (ع) تا کنون نقل کرده‌اند، گردآوری شود.

جلد اول که گذرگاه خاص الخاص نام دارد، شامل بیانات ایشان راجع به علما  از نسل بعد از شیخ انصاری تا مراجع و علمای معاصرِ امام خمینی است. این جلد برای تبرّک و میمنت با سخنی درباره امام خمینی (ره) آغاز شده است. با توجه به این که بیانات رهبری عزیز درباره‌ی استاد بزرگوارشان، حضرت امام خمینی (ره) بسیار مفصّل است و تاکنون کتاب‌های زیادی از بیانات ایشان در این زمینه چاپ شده است، در این کتاب به نقل نکته‌ی کوتاهی اکتفا شده است. اما در مورد سایر علما سعی بر آن بوده است که هیچ نکته مرتبط با سیر کتاب، از قلم نیفتد.

در این جلد بیاناتی از رهبری درباره عرفان نظری و عرفان عملی و سلوک و نحوه تربیت شاگرد در سیره بزرگان و ... پرداخته شده است.

جلد دوم که «علمای مجاهد» نام دارد شامل بیانات رهبری درباره‌ی علمای عظام از میرزای شیرازی تا معاصرین، مثل شهید نوّاب صفوی و آیت‌اللّه طالقانی است. بیانات ایشان در این جلد بیشتر ناظر به جنبه‌ی مبارزاتی علما است.

جلد سوم این مجموعه به نام  «العلما» از زندگی علمای هم عصر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام شروع شده است و به عصر شیخ اعظم انصاری خاتمه یافته است. در این جلد، بیانات ایشان در مورد هر بُعدی از زندگی این ستارگان درخشنده گردآوری شده است.

این مجموعه سه جلدی با قیمت ۵۸۵۰۰ تومان به زودی در کتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور قابل تهیه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 0
    سلام ودرودخدا بر رهبر عزیزمان امام خامنه ای. حفظه الله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس