کد خبر 1150131
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
رحمانی فضلی: در بالاترین تخمین ۳ درصد مردم درگیر کرونا هستند

وزیر کشور گفت: مجموعه افرادی که در بالاترین تخمین و بدترین و پرریسک‌ترین نگاه به این موضوع داریم شامل ۳ درصد مردم ما هستند و یعنی ۹۷ درصد مردم ما در این خصوص هیچ نگرانی ندارند و سالم هستند.

به گزارش مشرق،‌ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه نشست کمیته اطلاع رسانی این ستاد گفت: جلسه امروز قراراگاه به‌صورت مشترک با کمیته اطلاع رسانی ستاد برگزار شد و ما با همه کمیته‌ها جلسات داریم و هماهنگی‌های بیشتر و پیگیری مصوبات در آن انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

وزیر کشور:‌ روند کرونا در کشور نزولی شد

وی افزود: توصیه‌های جدیدی که که وجود دارد، در این جلسات بررسی می‌شود و نهایتا آن قسمت از پیشنهادات اجرایی هست، ابلاغ می‌شود و قرارگاه آن را پیگیری می‌کند و بخش‌هایی از پیشنهادات که باید درباره آن تصمیم‌گیری شود نیز به ستاد ملی ارجاع داده می‌شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: مجموعه افرادی که در بالاترین تخمین و بدترین و پرریسک‌ترین نگاه به این موضوع داریم شامل ۳ درصد مردم ما هستند و یعنی ۹۷ درصد مردم ما در این خصوص هیچ نگرانی ندارند و سالم هستند و فقط ۳ درصد به نوعی درگیر این موضوع(کرونا) شده‌اند و باید همّ و غم ما این باشد که از این ۳ درصد مراقبت کنیم و خودشان نیز از خود مراقبت کنند تا آن ۹۷ درصد به‌راحتی به زندگی خود ادامه دهند.

رحمانی فضلی گفت: ما بخاطر این ۳ درصد مجبور می‌شویم تا ۹۷ درصد را در شرایط خاص قرار دهیم و تعطیلات و محدودیت می‌گذاریم که برای مردم نگرانی ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: از مردم و به ویژه مبتلایانِ به این بیماری می‌خواهم خودمراقبتی داشته و قرنطیته داشته باشند و درمان خود را پیگیری کنند. درخصوص آن ۹۷ درصد هم می‌گوییم که ساده‌ترین راه استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و عدم تجمعات غیرضرور است. اگر این‌ها رعایت شود با اقدامات خوبی که صورت گرفته و با تجریباتی که داریم، گام‌های بلندتری برخواهیم داشت. از رسانه‌ها و کسانی که در رسانه‌ها کار می‌کنند و دراین ایام در قالب کمیته اطلاع رسانی ستاد تلاش می‌کنند نیز تشکر می‌کنم. آگاه‌سازی، همراه‌سازی و اقناع‌سازی جز با کمک رسانه‌ها ممکن نیست و انصافا رسانه‌ها خوب همکاری کردند و امیدواریم گام‌های بعدی را بهتر بردارند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 0
    ۳ درصد احتمتلا علائم روشن دارند اگر بی علامت ها و شبه سرما خوردگیهای کرونایی را اضافه کنیم ۷ یا ۸ درصد میرسد
  • ناشناس IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    1 0
    اما ۹۷ درصد ما با شما و امثال شما درگیریم.
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 2
    آقا ما فقط تو بستگانمان ۸۰ درصد گرفتن مردم بیدار باشید اینها میخوان کتمان کاری کنن
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 0
    آقا ما فقط تو بستگانمان ۸۰ درصد گرفتن مردم بیدار باشید اینها میخوان کتمان کاری کنن
  • علی IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    2 0
    انصافا به خاطر سه درصد این همه استرس و نگرانی برای 97درصد جامعه؟! قبول داریم بیماری سرایت بالا دارد ولی این همه اضطراب و نگرانی برای خانواده ایجاد کردن چه معنایی دارد.چرا فرهنگ سازی نمی شودتعطیل کردن 9 تا 4 صبح مشکل کرونا را حل می کند؟! آیا تا با حال فکر کردیم خراب کردن روان و آسایش 97 درصد جامعه در این شرایط اقتصادی چه هزینه ای پس از کرونا دارد. چقدر این ملت مظلومند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس