کد خبر 1150070
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
قیمت مرغ ١۵ هزار تومان کاهش یافت/ نرخ به ٢٢٨٠٠ تومان رسید

قیمت مرغ که طی روزهای گذشته تا کیلویی ٣٦ هزار تومان نیز افزایش یافته بود در حال حاضر به ١٨ تا ٢٢ هزار و ٨٠٠ تومان رسیده است.

به گزارش مشرق، قیمت مرغ که طی روزهای گذشته به دلیل بی تدبیری دولت در بازار نهاده‌های دامی تا کیلویی ٣۶ هزار تومان نیز افزایش یافته بود در حال حاضر در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران به ١٨ تا ٢٢ هزار و ٨٠٠ تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید:

وزیر کشاورزی: بازار مرغ را کنترل کردیم

این تعدیل نسبی قیمت ناشی از توزیع مرغ گرم و منجمد در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای است و قیمت هر کیلوگرم مرغ بین ١٣ تا ١٨ هزار تومان کاهش یافته است.

در حال حاضر در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران میانگین قیمت هر بسته پای مرغ نیم کیلویی ١٠ هزار تومان و هر بسته جگر مرغ نیم کیلویی نیز ١٠ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید:

ریشه افزایش قیمت تخم مرغ چیست؟

به دنبال افزایش قیمت مرغ در بازار، دولت اقدام به توزیع مرغ گرم با نرخ ١٨ هزار و ۵٠٠ تومان و مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم ١۵ هزار تومان در میادین میوه و تره بار و فروشگاه زنجیره‌ای کرده است.

البته مسئولان وزارت صمت همچنان تاکید دارند که قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ برای مصرف کنندگان ٢٠ هزار و ۴٠٠ تومان است و فروش بالاتر از این نرخ را تخلف می‌دانند اما این قیمت فقط در عرضه‌هایی که خود دولت در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام می‌دهد، قابل مشاهده است.

دبیر ستاد تنظیم بازار چند روز قبل وعده داده بود با توزیع گسترده مرغ از محل ذخایر دولت، قیمت این ماده پروتئینی طی هفته جاری کاهش یافته و به سطح قبلی بازگردد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    12 0
    نه کیلو 30000تومان کاهش یافت و الان کیلو 5 هزار ومان است البته روی کاغذ همه چیر می توان نوشت
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    10 0
    عجب
  • NL ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    8 0
    افتخار میکنید؟ مرغ یک سال پیش کیلویی 6 هزار تومن بود. الان قیمتش 4 برابر شده. به این جنایت اقتصادی در حق مردم افتخار میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      0 0
      انتقاد را درست و صحیح بفرمایید مرغ الان یک ونیم ساله که زیر 11 -12 تومان نبوده
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      1 0
      عزیزم این سایت یک صفحه خبری هست قیمت مرغ رو تعیین نمی‌کند ، همه این مشکلات از بی تدبیری دولت تدبیر و امید است که البته انصافا" واردات نهاده های دام و طیور از خارج از کشور اشتباه بزرگی بوده که در دولت های قبل هم همین رویه غلط رو داشتیم باید در این امور به خودکفایی برسیم واردات نهاده های دام و طیور از خارج از کشور نتیجه هم همین خواهد شد !
  • بی‌تدبیر و نا امید IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    1 0
    مشرق برات خیلی متأسفم تو دیگه چرا!!!!! فرق کاهش و افزایش رو هم در این روزها ما فهمیدیم تو نفهمیدی!!!!! افزایش صددرصدی و کم کردن چند درصدی رو بهش میگی کاهش. اصل قیمت رو باید اول بفهمی تا ببینی کاهش یافته یا بازهم هنوز افرزایشه!!!!!!
  • ناشناس IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 0
    دارین کارنامه درخشان مدیریت رو به رخ مردم بی نوا می کشید
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 1
    نحوه گزارش دادن مشرق بی نظیره - واحد را نصف کردن دلیل ارزانی نیست شرم آوره. پای مرغ نیم کیلیویی 10 هزار تومان جیگر نیم کیلویی 10 هزار تومان نکته بعدی - آیا همه مردم امکان و دسترسی به میادین میوه و تره بار را دارند.
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 0
    حتما اینام چیزاییه که آقایون دولت فرمودن! اصلا دروغ که کنتور نداره خودم دیدم دارن مجانی مرغ میدن تازه باهاش چند تا تخم مرغ هم اشانتیون به خریدار میدن!
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 0
    متاسفانه همه ملت ایران باید فدای پایتخت نشینان بشن، بیشتر بودجه مملکت تو تهران هزینه میشه!مرغ امروز تو مشهد ۲۵ تومن بود
  • علی IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 0
    اتفاقا امروز قیمت مرغ گرم در شهرستان بابل کیلویی ۲۵هزارتومان بود.این درحالیه که مازندران تامین کننده اصلی مرغ گرم در تهرانه.
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    0 0
    مرغ تو اهواز و مسجد سلیمان 26800 تومنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس