برجام نمایه

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: سیاست خارجی ما در هشت سال اخیر کاملاً معطل برجام و گفت‌وگو با طرف‌های اروپایی و آمریکایی بود و دیدیم که از آن گفت‌وگوها هم نتیجه‌ای عاید کشور نشد.

به گزارش مشرق، فواد ایزدی، در خصوص تفاوت سیاست و رویکرد میان ترامپ و بایدن در قبال ایران و بی فایده بودن مسیر مذاکره برای رفع تحریم‌ها اظهار داشت: حتماً میان رویکرد آقایان بایدن و ترامپ تفاوت وجود دارد، اما در قبال ایران رفتارها و سیاست‌های مشابه و یکسانی را دنبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

ایزدی: دولت از برجام عبرت نگرفته است

وی با بیان اینکه هم جمهوری‌خواهان آمریکا و هم حزب دموکرات به دنبال سرنگونی جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: تا زمانی که این سرنگونی اتفاق نیافتاده، آن‌ها می‌خواهند از ایران امتیازات بیشتری را بگیرند تا به زعم خودشان ما را از ضعیف کرده و حکومت را سرنگون کنند.

ایزدی تصریح کرد: بنابراین در هدف میان آن‌ها اختلاف نظر وجود ندارد، اما در تاکتیک‌ها و روش‌های به کار گرفته شده تفاوت‌هایی دارند.

بیشتر بخوانید:

عشق به اسرائیل در دی‌ان‌ای بایدن است

کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: در موضوع برجام دیدید که آقای ترامپ به راحتی از برجام خارج شد؛ اما دموکرات معتقدند که آمریکا باید در برجام می‌ماند تا با گروگان گرفتن آن و با استفاده از این قرارداد، امتیازات بیشتری را از ایران می‌گرفتند.

وی افزود: دموکرات‌ها بر این باور هستند که ترامپ می‌توانست با حفظ آمریکا در برجام، ایران را بیشتر تحت فشار قرار دهد تا آن را ضعیف کرده و امتیازات بیشتری را در مسائل منطقه‌ای، دفاعی و حقوق بشر از ایران بگیرد.

ایزدی گفت: موضوع اختلاف میان ایران و آمریکا قابل حل نیست و این هم نه به دلیل اینکه ما نخواهیم، بلکه به دلیل عدم خواست طرف مقابل برای حل شدن این موضوع است.

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: سیاست خارجی ما در هشت سال اخیر کاملاً معطل برجام و گفت‌وگو با طرف‌های اروپایی و آمریکایی بود و دیدیم که از آن گفت‌وگوها هم نتیجه‌ای عاید کشور نشد.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبری انقلاب، افزود: تجربه ما از مذاکرات تجربه خوبی نبوده است. البته نه به خاطر آن که ما مذاکره‌ای نداشتیم؛ بلکه رکورد دار ساعات در مذاکره میان وزیر خارجه ایران با وزیر خارجه آمریکا در آن دوران بودیم و هیچ وزیرخارجه‌ای مثل وزیر ما با وزیر خارجه آمریکا آن میزان ساعت گفت‌وگو نداشت.

ایزدی بیان کرد: تحریم‌هایی که علیه ایران امروز وجود دارد بیشتر از تحریم‌های پیش از دوران برجام است، فروش نفت ما کمتر از برجام است و توانمندی هسته‌ای ما از دست رفته، بنابراین نتیجه‌ای از گفت‌وگوها و مذاکرات با طرف غربی و آمریکا نگرفتیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: روش دیگر این است که کشور بتواند با استفاده از سیاست‌ها و برنامه‌هایی تحریم‌ها را دور بزند، تحریم‌ها را مدیریت کرده و اثر آن‌ها را کم کند که این به نحوه مدیریت کشور در عرصه داخلی بر می‌گردد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها علاقمند به همکاری با ایران نیستند؛ بنابراین ایران باید در سیاست خارجی به دنبال گزینه‌های همکاری با کشورهای دیگری باشه که تمایل به این موضوع دارند.
 

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    1 0
    نتیجه نداشت؟ 7 برابر شدن قیمت خونه پس چی بود؟ برگشتن عزت به مرغ و تخم مرغ؟
  • mahdi IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    1 0
    ان کسی که بخواهد دوباره با امریکا مذاکره کند خائن است خائن به مردم و شهدا و وطن
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    الا روحانی سیاست مذاکره دارد که مملت را به او بسپارید/

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس