برنج نمایه

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: با توجه به عدم ثبت سفارش جدید، از رئیس جمهور تقاضا داریم که مجوز واردات برنج‌ پرمحصول را بدهد تا دهک‌های ضعیف بتوانند نیاز خود را تامین کنند.

به گزارش مشرق، مسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج، درباره آخرین وضعیت ترخیص برنج‌های وارداتی مانده در گمرک اظهار کرد: برنج‌های وارداتی مانده در گمرک بر مبنای تخصیص ارز از گمرک ترخیص می‌شود.

بیشتر بخوانید:

فروش ۴۰هزار تن برنج وارداتی با ارز ۴۲۰۰ به دولت

وی افزود: برخی واردکنندگان اقدام به ترخیص برنج‌های وارداتی خود از گمرک کردند که به سبب افزایش نرخ ارز و عدم امکان فروش محصول متناسب با نوسانات ارزی با زیان فروختند، اما برخی دیگر از تجار به علت نداشتن سرمایه این کار را نکردند و همچنان منتظرند تا با کاهش نرخ ارز اقدام ‌به ترخیص کنند.

کشاورز با اشاره به اینکه واردات برنج صرفه اقتصادی ندارد، بیان کرد: براین اساس واردکنندگان ثبت سفارش جدیدی نداشتند، به همین خاطر از رئیس جمهور تقاضا داریم که مجوز واردات برنج پرمحصول خارجی را به واردکنندگان دهد که نرخ محصول ۵۰ درصد از این قیمت پایین‌تر است.

دبیر انجمن واردکنندگان در پایان قیمت برنج هندی و پاکستانی را بالای ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به آنکه نرخ برنج‌ پرمحصول کمتر از ۲۰ هزار تومان است، از این رو با واردات آن بسیاری از دهک‌های ضعیف جامعه می‌توانند نیاز خود را تامین‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 0
    به برکت تحول معیشتیش
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 0
    این برنج خا برای دولت فکر نکنم بالای چهار یا پنج تومان در بیاد
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 0
    پس چرا ما بالتفاوت ارز ۴۲۰۰ با ۲۵۰۰۰ تومن رو به مردم نمیدین نامردا!؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    میگویند انبارها و بنادر پر است/ اما کالا در بزار کمبود! این بدنامی تراژدی در نسلهای سوخته بعدی بنام چه کسانی و وارثان حاکمیت چه کسانی نوشته گفته خواهد شد و لعن و نفرین خدا بر کدام خائنانی خواهد بود در بزرگترنی امتحان الهی چنین قوت مردم احتکار و گرافنروشی کردند؟! این پولهای خوننی حرامی از راه گرسنگی و قحطی بدست آماده نطفه کدام خرام لقمه بسته خواهد شد و آقازاده ها کدام بر قبلی افوده و کاخها برافراشته و پاپسپورتهای دنیاطلبی کدامین طبقات سرمایه دار با خون فرودستان مهر شده و بر بهشتهای دنیوی عیش خواهند کرد؟
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    بله برنج ارزان پر محصول یعنی ترا ریخته و دستکاری ژنتیک فلزات سنگین تاریخ گذشته فاسد ووو مردم بدبخت بخورند چند سال دیگه انواع سرطان قند چربی فشار خون مرگ برای فقرا اقا زاده ها که غیر از برنج ایرانی ان هم سفارشی به چه قیمت مفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس