وضعیت تردد رانندگانی که پلاک خودروی خود را تعویض نکرده‌اند، چگونه است؟

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا درباره چگونگی تردد پلاک‌های غیر بومی ساکن شهرها در محدودیت‌های تردد، توضیحاتی داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا، اظهار کرد: طبق قانون اشخاص حقیقی یا حقوقی دارنده پلاک، مکلفند پس از گذشت حداکثر ۱۰ روز از زمان تغییر محل اقامت یا فعالیت، نشانی و کد پستی خود را به طور کتبی به نزدیکترین واحد شماره گذاری اعلام کنند، مسئولیت‌های قانونی مربوط به اطلاع ندادن تغییر محل اقامت یا مرکز فعالیت به عهده مالک یا نماینده قانونی خواهد بود و افراد مکلف به رعایت این قانون هستند، اما در محدودیت‌های جدید برای کسانی که پلاک خودرو متعلق به شهری دیگر است، اما در شهری دیگر سکونت دارند تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: برای مثال فردی در شهر قم سکونت دارد، اما پلاک خودرویش متعلق به شهر اهواز است، این فرد زمانی که توسط ماموران راهنمایی و رانندگی متوقف می‌شود، می‌تواند با ارائه مدارکی که دال بر سکونت خود دارد به تردد خود ادامه دهد و جریمه نشود. این مدارک مواردی مثل کد ملی، اجاره نامه و یا هر چیزی را که ثابت کننده سکونت است، شامل می‌شود. این راهکار به صورت موقت است و صاحبان خودرو برابر قانون باید جهت تعویض پلاک خودروی خود اقدام کنند.

سرهنگ شیرانی تصریح کرد: بنا به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا و اجرا توسط پلیس، در ورودی‌ها و خروجی‌های شهرها دوربین‌ها تردد پلاک‌های غیر مجاز و غیر بومی را ثبت و جریمه می‌کنند.

وی افزود: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مشاغل شیفتی و افرادی که باید در شیفت شب در سازمان‌ها فعالیت کنند، می‌توانند با ارسال مدارک به فرمانداری‌ها جهت تأیید مجوز تردد خودرو در شب اقدام کنند و لازم است که این دسته از افراد از مراجعه به مراکز پلیس راهور خودداری کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا بیان کرد: در این طرح شهرهای تهران و البرز به صورت یکپارچه در نظر گرفته شده‌اند و تردد در بین شهرهای استان تهران نیز مجاز است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس