به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای درباره سخن امروز روحانی درباره دولت جدید آمریکا در کانال تلگرامی خود نوشت: آقای روحانی امروز گفت "انتظار داریم دولت جدید آمریکا به سرعت تصمیمات ضدایرانی ترامپ را لغو کند، در این صورت طریفین می‌توانند به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ برگردند".

حرف قابل تاملی است؛ اما وقتی پشاپیش و پشت سرهم خواستار مذاکره شده باشید، آنها ضرورتی برای اعتنابه خواست شما نخواهند دید. این حرف وقتی جدی گرفته می شد -و می شود- که شما با حرمت گذاشتن به برجام (همان که خدا آورد و ماه تابان و خورشید درخشان بود و بالای چشمش ابرو نبود!)، تاکید می کردید انجام تعهدات برجامی آمریکا و جبران خسارت های پنج سال گذشته، هرگز مذاکره پذیر نیست؛

بر عکس، وقتی سیگنال مذاکره می فرستید، یعنی برای خودتان، وعده های خودتان و هزینه های گزاف کشورتان در توافق، ارزش قائل نیستید و آماده اید حقوق خود را در ازای گرفتن وعده دروغین دیگری قربانی کنید؛ وعده هایی که شاید فقط به درد فریفتن مردم بخورد!

چرا که نه! بایدن و بلینکن چرا از این رویکرد قهقرایی استقبال نکنند؟ البته اگر کمی تعلل کنند، احتمالا شاهد حراج بزرگ تری از سوی دولت بی کارنامه روحانی باشند. اما مشکل این است که دولت او رو به پایان است و انتخابات مهم ایران در پیش!

 پس چه باید کرد؟ وعده درمانی و دادن یکی دو امتیاز محدود در حد شیرینی آدامسی که طعم و خاصیت  آن فردای انتخابات تمام می شود؛ صرفا برای تغییر اتمسفر سیاسی. مثل نمایشی که در آستانه انتخابات مجلس دهم، با مجوز فروش صرفا سه فروند هواپیما ترتیب دادند و پس از آن تمام قراردادها لغو شد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    45 1
    همین دیروز رهبری گفت که مذاکره بسه! خیلی بی چشم و رویی.
  • مهرناز IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    29 0
    اقای روحانی " اگر" اگر ها " حذف تحریم ها بوسیله بایدن را " کاشتند " چیزی سبز نشد " دست از برجام برجام بردار "
  • جو بايدن IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    25 0
    آقا! نه رفع تحريم ميکنم و نه به شرايط 20 ژانويه 2017 برميگردم. دست از سر کچل من بردار برو پي کارت. ما آنچه از برجام ميخواستيم يعني تخته و بتن کردن هسته اي و رژيم نظارت کامل آژانس را به دست آورده ايم.
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      5 0
      بر برجام
  • حمید IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    21 0
    ولی الله سیف، رئیس سابق بانک مرکزی ایران در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ "توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ موسوم به برجام، تا کنون «تقریبا هیچ» دستاورد اقتصادی برای تهران در بر نداشته است." "برجام" همه هیچ و اهل "برجام" همه هیچ ای هیچ برای هیچ بر هیچ مپیچ
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      8 0
      احسنت بر هیچ هیچ شما که این جریان هیچ و پوچ را سوا کرد
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    12 0
    دولت بی تدبیر و ناامید با این همه خرابکاری های اقتصادی و سیاسی ماه های آخر را سپری می کند لذا می خواهد با شروع مجدد باب مذاکره جدید همین اندک فعالیت های هسته ای کشور را نابود کند
  • معتدل IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    3 4
    همین که امثال شما هافکرمردم هستیدکافیست!
  • FR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    0 1
    سوال دیگر مورد بیست ژانویه2017 یعنی دیماه 96 است ؟! این یعنی چی ؟!
  • عامل IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    1 1
    عوضش امثال شما بیسوادها در فضای مجازی برای مردم ارزش قائلیدههههههههه.
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    0 0
    لابد دلش نمیخواد . مگر زوره؟ این همه گفته و تذکر . او راه خودش را میره . شاید میخواد به حرف اوائل ریاست جمهوریش برسه و فکر میکنه بالاخره من که دادم رفت . شاید یک مقدار دیگر آبروداری برایش باعث شود . البته از دیدگاه خودش . او که اکنون زمینه را با رها کردن بازار برای ترکتازی سودجویان باز و رها کرده . شاید مردم ناراضی حرفی حرکتی . تا او بمانند قهرمان ( دون کیشوت) وارد شود و عاقبت . بلمره تحریم ها لغو میشود را بار دیگر بگوید و مردم هم هورا سر دهند . اینگونه پایان کار را به ظن خود با کارنامه رضایتبخشی مردم تحویل دهد . یحتملً محتملً احتمال اینگونه باشد .
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    1 0
    شما برجامی ها آمریکا و نوکری اش را بیشتر از حرف و خواست رهبر قبول دارین اگه آنقدر که به فکر برجام هستین یه کم صادقانه برای بهبود اوضاع کشور تلاش میکردین مردم اینقدر رنج و عذاب نمی کشیدند اما شما عمدا این کارها را می کنید و مردم را تحت فشار میزارین تا خواسته های خیانتکارانه شما را بپذیرند
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    ازایشان جز ایجاد نامیدی چیزی انتظار نباید داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس