اخبار ویژه روزنامه ها

سال ۹۹ علاوه بر افزایش قیمت‌های غیررسمی (بدون مصوبه) یا گرانفروشی‌های رخ‌داده در بازار، قیمت بخش قابل توجهی از کالاهای مورد نیاز مردم با مجوزهای رسمی افزایش پیدا کرده است.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

**********

کیهان

چرا موضع اصلاح‌طلبان درباره مذاکره، خیانت و حماقت است


افراطیون مدعی اصلاحات برای گرم کردن اجاق سرد مذاکره، می‌کوشند دیگران را هم به آرزواندیشی خود آلوده کنند. آنها با فضاسازی و تحریف ادعا می‌کنند دولت بعدی در ایران هرکسی باشد، با آمریکا مذاکره می‌کند و حال آنکه رئیس‌جمهور بعدی هرکس باشد، مجاز به مذاکره دوباره با رژیم عهدشکن و زورگوی آمریکا نیست.


در این زمینه محمدصادق جوادی حصار، به روزنامه آرمان گفت: پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات چند سناریو محتمل است. نخست اینکه به همان شکل که بایدن عنوان کرده آمریکا دوباره به برجام بازگردد، اگر بایدن بلافاصله پس از حضور در کاخ سفید دوباره به برجام بازگردد فرصتی پیش خواهد آمد که پنج به علاوه یک به تعهدات خود عمل کند.در چنین شرایطی ایران نیز به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت و به آنها عمل خواهد کرد. به ازای انجام تعهدات طرفین گشایش‌های اقتصادی برای ایران پیش خواهد آمد، تحریم‌ها برداشته خواهد شد و فضای اقتصادی ایران رونق خواهد گرفت و فضای عمومی جامعه امیدوار خواهد شد. این وضعیت در اتمسفر سیاسی ایران نیز تغییر ایجاد خواهد کرد. گشایش و رونق اقتصادی در جامعه این امید را در بین مردم ایجاد خواهد کرد که برای انتخابات آینده از فضای دلسردی که در آن قرار دارند، خارج شوند و با امیدواری و دلگرمی بیشتری به انتخابات ریاست‌جمهوری آینده نگاه کنند. اگر این اتفاق بیفتد در فضای داخلی کشور مقاومت‌هایی رخ خواهد داد.

عده‌ای هستند که تحت ‌تأثیر فضای تحریمی و ناکارآمد شدن دولت روحانی خود را برنده فضای عمومی می‌دانند و مسیر را برای خود هموار می‌بینند تا بتوانند در انتخابات1400 ریاست‌جمهوری را به دست بیاورند. این در حالی است که اگر تحریم‌ها برداشته شود اهداف این عده با چالش مواجه خواهد شد. به همان نسبت هرچه امیدواری در جامعه افزایش پیدا کند چالش‌های آنها جدی‌تر خواهد شد.


وی اضافه کرده است: دولت بعدی ایران چه راست رادیکال باشد و چه چپ رادیکال که بنده بعید می‌دانم شرایط برای حضور یک دولت چپ در ایران فراهم باشد به‌دلیل شرایطی که امروز وجود دارد از گفت‌وگوهای بین‌المللی استقبال خواهد کرد. شرایط امروز به شکلی نیست که با ادامه روند تحریم‌ها بتوان به توسعه اقتصادی دست پیدا کرد. بدون ‌تردید هر دولتی که روی کار بیاید برای حل مشکلات اقتصادی و مراودات بین‌المللی باید به سمت برجام بازگردند. در چنین شرایطی آمریکا باید تحریم‌های خود را بردارد و کشورهای اروپایی نیز مراودات اقتصادی خود را با ایران از سر بگیرند. تقریبا همه طیف‌های سیاسی در ایران روی این موضوع اتفاق‌نظر دارند. اصولگرایان افراطی عنوان می‌کنند جریان اعتدالی توانایی کافی برای گفت‌وگو نداشته و در میز مذاکرات شکست خورده است. به همین دلیل اگر ما پای میز مذاکره برویم برنده مذاکرات خواهیم بود.

اصولگرایان رادیکال نیز اصل مذاکره و بازگشت به برجام را رد نمی‌کنند. با این وجود عنوان می‌کنند ما باید پای میز مذاکره برویم و ما هستیم که در این مذاکرات برنده خواهیم بود. این در حالی است که در توافق برجام آمریکایی‌ها مدعی بودند سر آنها کلاه رفته و ایران برنده مذاکرات بوده است.

مذاکراتی که توسط جریان اعتدالی و دولت حسن روحانی صورت گرفت. اینکه کسانی که چنین ادعایی دارند قرار است چه فتح نمایانی کنند مشخص نیست. این افراد تنها ادعا می‌کنند اگر ما باشیم حتما برای لغو تحریم‌ها با آمریکا و کشورهای اروپایی مذاکره خواهیم کرد اما نه از جنس مذاکراتی که آقای ‌روحانی و تیم ایشان انجام داده‌اند. این افراد مدعی هستند گفت‌وگوهایی که انجام خواهند داد ارزشی و اصولی و از جنس گفتمان خودشان خواهد بود.


برخلاف ادعای این عضو حزب اعتماد ملی، جز افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی، هیچ‌کس دیگری مدعی مذاکره مجدد با آمریکا نشده است؛‌ و در واقع این فضاسازی، فاقد مستند واقعی است. تلاش برای جنجالی کردن ماجرا و القای اینکه رقابتی برای قاپیدن مذاکره با آمریکا در جریان است(!؟) در حالی است که آقای روحانی به اقتضای بدیهیات عقلی، مذاکره دوباره با آمریکایی‌ها را دیوانگی خواند. در این میان نکته مهم‌تر این است که اولا بیشترین و شدیدترین تحریم‌ها در دولت اوباما (به معاونت بایدن) وضع شد و ثانیا شروع نقض برجام و دور زدن آن در قالب تحریم‌های جدید (ویزا، آیسا، سیسادا و ریل‌گذاری تحریم‌های کاتسا در کنگره با همراهی دموکرات‌ها)، در دوره اوباما انجام شد که دعوت به مذاکره و توافق کرده بود.

در هر صورت، جمهوری اسلامی ایران موضع روشنی دارد؛‌ اینکه برجام به‌عنوان توافقی که تعهدات آن تمام و کمال از سوی ایران انجام شود، قابل مذاکره دوباره نیست و آمریکا باید ضمن بازگشت به تعهدات خود، خسارت‌های پنج سال گذشته را جبران کند. این موضوع روشن‌تر از آن است که نیاز به مذاکره دوباره داشته باشد. در این میان امضای تلویحی اظهارات عناصر غربگرا و افراطی این است که برجام را به دست خودمان - و با وجود پرداخت هزینه‌های گزاف آن - ملغی بدانیم، در عین حال به اجرای یکطرفه تعهدات ادامه دهیم تا کدخدا ناراحت نشود، و ضمنا دوباره با او مذاکره کنیم تا ببینیم چه امتیاز جدیدی می‌خواهد تا واگذار کنیم!! احمقانه‌تر از این نمی‌شود به موضوع برجام و مذاکره نگاه کرد.

نقش دولت در گرانی رسمی خودرو، لاستیک، روغن و لبنیات


برخی از گرانی‌ها با مصوبات رسمی دولت و دستگاه‌های دولتی انجام می‌شود.
روزنامه جام جم در گزارشی نوشت: سال ۹۹ علاوه بر افزایش قیمت‌های غیررسمی (بدون مصوبه) یا گرانفروشی‌های رخ‌داده در بازار، قیمت بخش قابل توجهی از کالاهای مورد نیاز مردم با مجوزهای رسمی افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که بسیاری از کالاهای رایج و حتی اساسی مردم یا شامل قیمت‌گذاری نشده یا اصولا از قیمت‌های مصوب پیروی نمی‌کند. با این حال می‌توان از خودرو، لاستیک، روغن موتور، روغن جامد، لبنیات و... به‌عنوان کالاهایی نام برد که از ابتدای سال با مصوبات رسمی افزایش قیمت مواجه شده است.


بر اساس آنچه شورای رقابت در اردیبهشت سال جاری مصوب کرده خودروسازان با توجه به نرخ تورم بخشی اعلامی توسط بانک مرکزی و قیمت منطقی تمام‌شده، می‌توانند درخواست افزایش قیمت محصولات خود را به صورت فصلی (هر سه ماه یک بار) اعلام و قیمت‌های جدید را اعمال کنند. بر اساس تصمیمات اخذ شده قرار است هر سه ماه یک بار مجوز افزایش قیمت خودرو لحاظ شود. همچنین بر اساس مصوبه اول آذرماه کارگروه تنظیم بازار و به‌رغم عدم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات روغن خام، قیمت انواع روغن‌نباتی با ظرف پت (بطری پلاستیکی) ۱۰ درصد و با سایر ظروف ۱۳ درصد افزایش یافت. بر اساس مصوبه این کارگروه، قیمت انواع روغن خام وارداتی افزایش و به تبع آن قیمت روغن‌های خوراکی و مصرف خانوار نیز افزایش یافت. مجوز گرانی لاستیک هم از ۲۸ آبان رسماً اعلام شد؛ افزایش قیمتی که البته چند ماه پیش نیز از طریق مصوبه قانونی اعمال شده بود. اما افزایش این بار یک افزایش ۵۰ درصدی بود.


از سوی دیگر اواسط آبان بود که بر اساس مجوز سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت روغن موتور خودروهای سبک ۴۰ درصد و خودروهای سنگین ۵۳ درصد افزایش یافت؛ خبری که در اواسط آبان از طریق اطلاعیه یکی از شرکت‌های تولیدکننده روغن موتور در سایت کدال اعلام شد مشخص کرد سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مجوز افزایش قیمت روغن موتور را صادر کرده است.
شاید گروه لبنیات را بتوان بزرگترین گروه کالایی مواد غذایی دانست که در سال جاری با افزایش‌های چندباره قیمت مواجه شده است؛ افزایش قیمت‌هایی که از کره تا شیر و ماست را شامل شده است، با این حال فقط ۱۰ قلم از کالاهای این گروه شامل قیمت‌گذاری شده و بقیه محصولات این گروه از قیمت‌گذاری تبعیت نمی‌کند.


۴ تیرماه بود که بر اساس تصمیم جلسه کارگروه تنظیم بازار، قیمت انواع لبنیات به‌طور رسمی ۲۲ تا ۲۸ درصد افزایش یافت. با این حال و فقط بعد از گذشت چهار ماه از مصوبه افزایش قیمت لبنیات با این که در روزهای گذشته قیمت مصوب ۴۱۵۰ تومانی برای شیر خام از سوی انجمن صنایع لبنی اعلام شده بود اما مرتضی رضایی، معاون وزیر کشاورزی در گفت‌وگویی اظهار کرد: قیمت شیر خام در درب دامداری، ۴۵۰۰ تومان تعیین شده است.

بیگدلی: برجام مرده؛ بایدن به برجام برنمی‌گردد


یک حامی‌برجام و مذاکره با آمریکا اعتراف کرد: برجام مرده است و دولت بعدی آمریکا به برجام برنمی‌گردد.
علی بیگدلی از حامیان دولت روحانی به نامه‌نیوز گفت: «پالس‌هایی از طرف ما برای طرف آمریکایی ارسال می‌شود به‌خاطر آن است که ما تحت فشار اقتصادی ناچار به چنین اظهارنظرهایی هستیم، اما موثر نیست».


وی افزود: «مقامات ارشد ما برای برجام همان چارچوبی را متصور می‌کنند که در دوران اوباما امضا شد و گمان می‌کنند بایدن هم در همان چارچوب عمل خواهد کرد. درحالی که مطلقا این‌طور نیست. آن برجام مرده است. ما هنوز هم دلمان می‌خواهد که فقط روی مسائل هسته‌ای متمرکز باشیم و این در حالی است که بایدن گفته برجام باید به مسائل حقوق بشر، مسائل موشکی و منطقه‌ای هم گسترش پیدا کند».


وی گفت: بایدن نمی‌تواند بدون توجه به پالس‌هایی که از طرف عربستان و شیخ‌نشین‌ها و اسرائیل به آمریکا داده می‌شود با ایران وارد مذاکره شود. مسئله پیچیده شده و با برجام اوباما در سال ۲۰۱۵ کاملاً متفاوت است.


وی اظهارات اخیر ظریف را «اظهارنظرهای درون‌گرا» خواند و گفت: وضعیت کاملاً فرق کرده و برجام قبلی پاسخگو نیست. ضمن اینکه ما اگر بخواهیم مذاکرات برجامی را آغاز کنیم، باید نوع نگاه و رفتار خود را در داخل کشور و منطقه و عرصه بین‌المللی تغییر دهیم. نمی‌شود که در نقطه صفر قبل از ۲۰۱۵ بمانیم و برجام امضا شود و به همه آرزوهای خود برسیم(!)


بیگدلی افزود: «اگر مذاکرات آغاز شود خواهیم دید که سطح انتظار آمریکایی‌ها از ما خیلی خیلی بالاتر است و به اینکه ما آن ۵ مرحله (هسته‌ای) را برگردانیم، راضی نمی‌شوند و مسئله خیلی گسترده‌تر از این حرف‌ها است».


وی در واکنش به سخن ظریف مبنی بر اینکه بازگشت به برجام زمان‌بر نیست، نیز گفت: «قطعا برجام برای آمریکایی‌ها در اولویت اول نیست. آنان مشکلات بسیاری از جمله بحران‌های بعد از انتخابات دارند. برجام برای آمریکایی‌ها در اولویت چهارم و پنجم است و به این زودی به برجام نخواهند پرداخت. به‌خصوص با توجه به تحریم‌هایی که ‌ترامپ علیه ایران اعمال کرد.


درباره اظهارات بیگدلی درباره «آرزوهای ما»(!) گفتنی است، بخشی از این آرزوپروری‌ها، محصول وعده‌های خود روحانی و ظریف و دولت است و بخش دیگری، تعهدات حقوقی آمریکا است که نمی‌توان نام آرزو بر آن گذاشت و به آمریکا حق داد که تعهداتش را زیر پا بگذارد. از این جهت عجیب است که حامیان دیروز برجام، به آمریکا حق بدهند به تعهدات خود پایبند نباشد و مطالبات جدید داشته باشد!

مردم نمی‌دانند با جرزنی‌های انتخاباتی شما چه کنند؟


در حالی که مدعیان اصلاح‌طلبی در بدترین دوره محبوبیت اجتماعی بلکه در اوج منفور بودن در میان مردم قرار دارند، یک فعال اصلاح‌طلب ادعا کرد: مشکل این طیف، اجازه نیافتن برای حضور در «انتخابات رقابتی» است.


غلامرضا انصاری که حضور در شورای شهر و مجلس و همچنین ریاست سازمان بهزیستی در دولت اصلاحات را دارد، به روزنامه آرمان گفت: «در سال‌های گذشته شرایطی به‌وجود آمد که باعث شد امید اجتماعی در کشور به حداقل خود برسد. در انتخابات اسفند 1398 مشارکت مردم در انتخابات بسیار پایین بود و شاهد حداقلی‌ترین حضور مردم در انتخابات بودیم. بنابراین چنانچه قرار بر این باشد که یک انتخابات پرشور و رقابتی شکل بگیرد، نیاز است که ما به اصول مصرح در قانون اساسی، حقوق ملت و انتخابات دموکراتیک رو بیاوریم و مردم باور کنند که رای‌شان می‌تواند در سرنوشت آنها تاثیرگذار باشد. این موضوع امید را دوباره در بستر اجتماعی فراهم و مهیا نموده و انتخابات رقابتی را به دنبال خواهد داشت.»
وی می‌افزاید: رویکرد سیاست داخلی باید یک سیاست تعاملی و رقابتی باشد و با اعتماد به ملت، احترام به آرای مردم، اعتماد به احزاب سیاسی قانونمند شرایط بهتری برای جامعه رقم زد. دولت و احزاب باید در کنار یکدیگر باشند چراکه در نبود حزب پاسخگو جریان باندی و محفلی، بدون تعهد به‌وجود خواهد آمد و افراد بدون شناسنامه وارد سیاست می‌شوند که قصد دارند خودشان را در عالم سیاست معرفی کنند. حضور افراد بدون شناسنامه آثار منفی گسترده‌ای را در جامعه به‌جای خواهد گذاشت. ما شاهد هستیم تصمیمات غیرکارشناسی و علمی که در دولت‌های نهم و دهم باعث انهدام منابع اقتصادی و ازبین‌رفتن سرمایه‌های اجتماعی در جامعه شد. در انتخابات اخیر افراد کاملا ناشناخته سیاسی وارد عرصه سیاسی شدند و اقداماتی را که در همین چند ماه محدود حضور نمایندگان مجلس یازدهم در مجلس شاهد و ناظر هستیم موید همین مسئله است که به‌جای اینکه به مشکلات مردم بپردازند، فقط در حال پرداختن به موضوعات حاشیه‌ای هستند.


اظهارات آقای انصاری برخلاف واقعیت‌های میدانی و جاری است. چنان که این طیف در انتخابات ریاست‌جمهوری 23 سال گذشته، اجازه داشته با نامزدهایی مانند خاتمی، معین، کروبی، هاشمی رفسنجانی و میرحسین موسوی، وارد گود رقابت شود. آنها با وجود این که در سال 88 مرتکب خیانت بی‌سابقه‌ای شدند، با این حال باز هم اجازه حضور در رقابت‌های 92 و 96 را داشتند و با وجود داشتن جهانگیری و عارف در گود رقابت، ترجیح دادند از روحانی حمایت کنند.


آنها در انتخابات مجلس سال گذشته هم به جای یک فهرست، چند لیست ارائه کرده بودند، اما سوءتدبیر بی‌سابقه آنها در طول 6 سال موجب دلزدگی شدید مردم و کاهش مشارکت در انتخابات سال گذشته مجلس شد.


همین احزاب به ظاهر اسم و رسم‌دار بودند که مدعی تضمین وعده‌های دولت و مجلس اصلاح‌طلب شدند اما در همین دو سال اخیر نسبت به مسئولیت دولت شانه خالی می‌کنند و می‌خواهند به رسم افراد بی‌شناسنامه و فاقد سابقه(!) رفتار کنند.
درباره تفاوت مدیریت این طیف با دولت نهم و دهم فارغ از ضعف‌های دولت نهم و دهم نیز تفاوت‌های دو نوع مدیریت، بسیار روشن و مورد اذعان اکثریت مردم است.

فارین‌پالیسی: نداشتن رابطه با آمریکا موجب نفوذ ایران در منطقه شد


یک نشریه تخصصی سیاست خارجی در آمریکا تصریح کرد: نداشتن روابط دیپلماتیک با آمریکا، موجب افزایش نفوذ ایران در منطقه شده است.
فارین‌پالیسی ضمن بررسی چالش‌های دیپلماتیک پیش روی جو بایدن نوشت: او به‌زودی وارد کاخ سفید می‌شود؛ اولین اقدام  برای دولت بایدن می‌تواند از بین بردن‌ امکان خروج ایران از برجام در قبال اعطای امتیازهای درست  باشد اما بایدن باید به فکر راهی دیگر هم  باشد. این راه‌حل باید از طریق گفت‌وگوهایی  به‌وسیله  شرکای منطقه‌ای یا اروپایی به ایران ارسال شود. این در حالی است که توان ایالات متحده در رسیدن به منافع خود در خاورمیانه، به‌دلیل نداشتن روابط دیپلماتیک با ایران، به‌عنوان بزرگ‌ترین، پرجمعیت‌ترین و پیشرفته‌ترین کشور در منطقه تضعیف شده است. این موضوع باعث شده که ایالات متحده برای رسیدن به منافع خود در منطقه خاورمیانه به حاکمان عربی و اسرائیل وابسته شود و همین موضوع نیز به  افزایش نفوذ ایران در میان شیعیان عرب در منطقه و تقویت قدرت اقتصادی و استراتژیک روسیه و چین در این ‌منطقه منجر
شده است.

ایران

اعلام کاندیداتوری سردار دهقان برای ۱۴۰۰

   خبر اول اینکه، مشاور فرمانده کل قوا در صنایع دفاعی کاندیداتوری خود را برای انتخابات ۱۴۰۰ اعلام کرد. به‌گزارش ایسنا، سردار حسین دهقان در گفت‌وگویی با اعلام کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: خودم را یک عنصر کاملاً ملی و انقلابی و فردی می‌دانم که آنچه تا به امروز برایم مهم بوده، در اختیار گذاشتن ظرفیت فکری، اجرایی و ذهنی خودم برای پیشبرد اهداف و منافع نظام و انقلاب بوده است. وی توانمند کردن جامعه، تقویت زیرساخت‌های قدرت و بالا بردن‌شأن و منزلت ملت و کشوردر صحنه جهانی را از جمله موضوعاتی اعلام کرد که تا به امروز به‌دنبال آن بوده است.


وی با بیان اینکه وابستگی حزبی به‌هیچ گروه سیاسی ندارد، تأکید کرد که فصل مناقشات و جدال سیاسی در کشور تمام شده است. سردار دهقان متولد ۱۲ اسفند ۱۳۳۵ در روستای پوده، استان اصفهان و دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته مهندسی متالورژی از دانشگاه تهران و دانش‌آموخته دکتری مدیریت از دانشگاه تهران است. وی در سال ۱۳۵۸ به عضویت در سپاه پاسداران در آمد و فرماندهی نیروی هوایی سپاه، قائم مقامی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت هفتم، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت‌های هشتم و نهم و وزارت دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح در دولت یازدهم از سوابق اجرایی دهقان است.

نظر ترقی درباره کارهای ماندگار دولت روحانی

  خبر دیگر اینکه، حمید رضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی معتقد است که دولت روحانی کارهای ماندگار و زیربنایی خوبی انجام داده است که در میان مشکلات موجود خیلی قابل لمس نیست. وی در بخشی از گفت‌وگوی خود با ایرنا با بیان اینکه نباید در قضاوت نسبت به دولت بی‌انصافانه برخورد کرد، گفت: نباید این‌گونه تلقی کنیم که دولت هیچ کاری برای کشور انجام نداده است.
دولت در بخش‌های مختلف کارهای مثبت و ماندگاری انجام داده است که در قضاوت عمومی باید مدنظر قرار گیرد. ترقی افزود: واقعیت این است که مردم توجه‌ چندانی به اقدامات زیر ساختی مانند توسعه کشاورزی مکانیزه یا طرح انتقال آب از خلیج فارس به سیستان و کرمان ندارند و این اقدامات هنوز برای مردم قابل لمس نیست. چیزی که مردم بر اساس آن قضاوت می‌کنند و سرمایه اجتماعی دولت بر اساس آن شکل می‌گیرد، مشکلاتی مانند گرانی، تورم، کمبود برخی کالاهای اساسی و بالا رفتن هزینه زندگی است. این فعال سیاسی اصولگرا همچنین گفته که فعلاً امکان حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری به‌عنوان نامزد میسر نیست.

قانون جدید امریکا در مورد مسافران ایرانی

  دست آخر اینکه،  امریکا قانون جدیدی برای گردشگران ایرانی تصویب کرد. به گزارش ایلنا به‌نقل از وزارت خارجه امریکا، این کشور مقرراتی تصویب کرده که بر اساس آن مسافران ایران و چند کشور دیگر که قصد سفرهای گردشی، تفریحی و تجاری به امریکا را دارند ملزم به پرداخت ۱۵۰۰۰ دلار اوراق قرضه می‌کند. این طرح از ۲۴ دسامبر ۲۰۲۰ تا ۲۴ ژوئن به‌صورت آزمایشی اجرا خواهد شد. اتباع ۲۳ کشور شامل این قانون می‌شوند.

خراسان

شروط سخت دولت برای مامور شدن کارمندان در تهران
بر اساس ابلاغیه جدید یک مسئول ارشد اجرایی به همه اعضای هیئت وزیران، مقرر شده موافقت با انتقال یا ماموریت کارمندان رسمی، پیمانی و مانند آن برای خدمت در ادارات و نهادهای تهران و کلان شهرهایی چون مشهد، اصفهان و تبریز، از طرف نهادهای مربوط ممنوع شود و در صورت شناسایی موارد استثنا، تصمیم گیری در این خصوص فقط توسط کارگروهی با حضور سازمان های اداری و استخدامی و برنامه و بودجه، میسر خواهد بود که حداقل شرط آن، 10 سال تجربه فرد متقاضی است.

آرمان ملی

مجادله 2 مدیرعامل روی آنتن زنده

مخاطبان تلویزیون شاهد یک جدال عجیب شخصی بین دو مدیر لیگ برتری و موج اتهامات و انگ‌های دو طرف به یکدیگر بودند. بخش طولانی از برنامه زنده شبکه 3 به دعوای سعید آذری و احمد مددی گذشت؛ جایی که دو مدیرعامل فولاد و استقلال به جای دفاع از مواضع و حق باشگاه‌شان، به یکدیگر حمله شخصی کردند. سعید آذری سوابق مدیرعامل استقلال را پیش کشیده و مددی محرومیت کمیته اخلاق برای سعید آذری را به میان آورده و خواستار ذکر دلیل آن شده است.

واکنش یک نماینده به گرانی مرغ

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد گرانی مرغ گفت: ریشه برخی از گرانی‌های لجام‌گسیخته فعلی در حوزه نهاده‌های کشاورزی و دامی، عدم‌انسجام، نبود همت، ‫خستگی و یأس برخی از مدیران اجرائی است. محمدجواد عسکری در صفحه شخصی خود در توئیتر در واکنش به افزایش قیمت مرغ نوشت: «ریشه برخی از مشکلات و گرانی‌های لجام‌گسیخته فعلی در حوزه نهاده‌های کشاورزی و دامی، عدم‌انسجام، نبود همت، ‫خستگی و یأس برخی از مدیران اجرائی است.‏ نداشتن برنامه و تمسک به مدل منسوخ مشکل گشایی موردی زیبنده ‫ایران نیست.»

انفصال از خدمت 4 دهیار به دلیل تخلف مالی

چهار نفر از دهیاران مازندران به دلیل ارتکاب تخلف مالی به انفصال از خدمات دولتی محکوم شده‌اند. حسن ‌خیریانپور معاون استاندار و رئیس هیأت تخلفات اداری استانداری مازندران گفت: پرونده تخلفاتی 26 نفر از دهیاران استان بررسی و رسیدگی شد که 4 نفر از آنان به انفصال و مابقی به کسر حقوق و توبیخ محکوم شدند. عمده تخلفات ارتکابی دهیاران نداشتن نظارت بر ساخت‌و ‌سازها، رعایت نکردن کاربری‌ها، صدور پروانه در خارج از بافت روستا، رعایت نکردن تراکم و طبقات و پارکینگ و اصول فنی و اخذ وجوه غیرقانونی است.

تکذیب طرح فراخوان قم

رئیس بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم گفت: در حالی که مردم با معضلات متعددی همچون بورس، تورم و مشکلات معیشتی درگیر هستند و این مشکلات آن‌ها را عصبانی کرده است راه‌اندازی چنین فراخوانی اوضاع را بدتر می‌کند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبوی با تکذیب انتساب فراخوان استیضاح رئیس‌جمهور تحت‌عنوان قیام قم، طرح چنین مسائلی را فراهم کردن فرصت برای جریان اصلاحات ارزیابی کرده است. در پی انتشار پوستر تبلیغاتی در فضای مجازی تحت‌عنوان «قیام قم؛ مطالبه استیضاح رئیس‌جمهور» و انتساب این فراخوان به رئیس بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم توسط یک فعال رسانه‌ای، وی این موضوع را تکذیب کرده است.

جریمه و ابطال مجوز یک صرافی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز از محکومیت یهزار و 928 میلیارد و 836 میلیون ریالی یک قاچاقچی ارز خبر داد. حجت‌ا... هراتی در این رابطه اظهار کرد: با گزارش اداره اطلاعات استان البرز یک واحد صرافی در کرج شناسایی شده است که در این واحد، قاچاق ارز از طریق خرید و فروش ارزهای خارجی به صورت غیرقانونی انجام می‌گرفت. وی افزود: پرونده این گزارش به شعبه پنجم بدوی رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز ارجاع شده و پس از رسیدگی و احراز تخلف، متهم به پرداخت هزار و 928 میلیارد و 836 میلیون ریال جزای نقدی و ابطال مجوز صرافی محکوم شده است.

خانه لاکچری فوتبالیست معروف

وین رونی ستاره سابق منچستریونایتد صاحب یک خانه لاکچری است. باشگاه خبرنگاران در این باره نوشت؛ فوتبالیست‌های حرفه‌ای از اقشار ثروتمند جامعه هستند. آن‌ها با درآمدهای خود خانه‌های عیانی اجاره می‌کنند و در اوج رفاه هستند.وین رونی ستاره سابق منچستریونایتد به تازگی خانه جدیدی برای خود ساخته است. او برای ساخت این خانه، 20 میلیون پوند هزینه کرده است. اگر ارزش هر پوند را 34 هزار و 500 تومان در نظر بگیریم قیمت این خانه تقریبا معادل 690 میلیارد تومان می‌شود از امکانات لاکچری این خانه می‌توان به 5 اتاق خواب، استخر، زمین گلف و یک باغ به اسم باغ بهشت، اشاره کرد.

بازداشت داماد در عروسی مارگون

رئیس حوزه قضائی شهرستان مارگون در کهگیلویه و بویراحمد از توقف عروسی و بازداشت داماد در راستای مصوبه ستاد ملی کرونا خبر داده است. حامد رهبر در ادامه گفت: در راستای مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از ازدحام جمعیتی در برنامه‌های عروسی و عزاداری در یکی از روستاهای شهرستان مارگون، با دستور قضائی، داماد بازداشت شده است. رئیس دادگاه عمومی مارگون تأکید کرد: برگزاری هر گونه مراسم عزا و عروسی و تجمع دیگر تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود.

خانه‌ای تاریخی در اختیار مداحان

عضو شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت خانه تاریخی فخرالدوله، گفت: وضعیت این خانه تاریخی تا آنجایی که من اطلاع دارم، تغییری نکرده است. فکر می‌کنم که این خانه در دوره قبل و شهردار اسبق در اختیار خانه مداحان قرار گرفته و تاکنون نیز در این موضوع تغییری رخ نداده است. انتخاب نوشت؛ محمود میرلوحی افزود: این خانه تاریخی جزو املاک شهرداری محسوب می‌شود و مسئولان این نهاد از جمله آقای یگانه باید درباره این موضوع پاسخگو باشند که چه برنامه‌ای برای این خانه تاریخی دارند.

واکنش نصیری به توئیت سردار محمد

مهدی نصیری، مدیر مسئول سابق کیهان به توئیت سردار سعید محمد، رئیس قرارگاه خاتم‌الانبیا واکنش نشان داد. وی در این باره نوشت: ‏پس از چهل سال داریم به نقطه آغاز برمی‌گردیم. کی قرار است جامعه‌ای یکدست بسازیم و دست از دوگانگی‌ها برداریم؟ اینکه سیستم در بسیاری از ابعاد فشل باشد و همه‌جا نیاز به ورود یک نهاد انقلابی باشد، یعنی چه؟ جایی در این کره خاکی وجود ندارد تا حکمرانی را از او بیاموزیم؟!

استیضاح وزیر جهاد کلید خورد

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: بی‌تدبیری در وزارت جهادکشاورزی به اوج خود رسیده، از بذر گندم گرفته تا نهاده‌های دامی و بازارگاه و... دیروز استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را کلید زده‌ایم. حجت‌الاسلام حسن‌شجاعی در پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: کشمش کشاورزان با ثمن بخس توسط دلالان خریداری می‌شود و وزارت جهاد کشاورزی فقط تماشا می‌کند.‏‏‏‏‏نماینده ابهر در مجلس اظهار داشت: بی‌تدبیری در این وزارت به اوج رسیده، از بذر گندم گرفته تا نهاده‌های دامی و بازارگاه و... . دیروز استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را کلید زده‌ایم.

قالیباف از نامزدی 1400 منع شده؟

حمیدرضا ترقی در پاسخ به سوالی درباره حضور برخی از چهره‌ها و مقامات در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 گفت: منصوبین از جانب رهبر انقلاب برای کسب سمت خاص منع شده‌اند. با توجه به اینکه حکم‌های مقام معظم رهبری معمولا پنج‌ساله و سه ساله است، شرایط اقتضا می‌کند که فرد منصوب بتواند برنامه خود را به سرانجام برساند. وی درباره احتمال حضور محمدباقر قالیباف در انتخابات گفت: قالیباف منتخب مردم است و انتصابی از سوی رهبری در مورد ایشان صورت نگرفته است. بنابراین فکر نمی‌کنم ایشان مشمول چنین منعی باشد. مگر اینکه خود وی تشخیص دهد که جایگاهش در اجرا مفیدتراست یا مجلس.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    0 0
    بابا ساده ترین چیز تاکسی اقای روحانی دو بار در ابتدای سال قیمت تاکسی رو افزایش داد
  • DE ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    1 0
    دولت در قیمت گذاری ها دست دارد نهفقط در قیمت خودرو بلکه در مهم ترین نیازهای روزمره مثل روغن و مرغ و برنج و وسایل خانگی و لاستیک و خلاصه سیر تا پیاز .... تمام آتش ها از این دولت بلند میشود ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس