پلاسخارت: آیت الله سیستانی براهمیت برگزاری انتخابات آزادتاکیددارد

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق طی سخنانی گفت که مرجعیت عالیقدر دینی در عراق بر اهمیت برگزاری انتخابات به صورت آزاد و بدون هرگونه فشاری تاکید دارد.

به گزارش مشرق به نقل از موازین نیوز، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق طی سخنانی گفت که آیت الله سیستانی مرجعیت عالیقدر دینی بر اهمیت برگزاری انتخابات به صورت آزاد و بدون هرگونه فشاری تاکید دارد.

بیشتر بخوانید:

حزب‌الله عراق: آمریکا برای متوقف کردن حملات مقاومت در زمان انتخابات، التماس می‌کرد

«جنین پلاسخارت» در گزارش خود به شورای امنیت پیرامون اوضاع عراق گفت: در گزارش اخیرم به شورای امنیت گفتم که دولت عراق از ابتدا با مشکلات همزمان متعددی مواجه است و می خواهم تاکید کنم که وضعیت تا حد زیادی همچنان به همین صورت است. این بحران ها حوزه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، مالی، اجتماعی و بهداشتی را در بر می گیرد.

وی افزود: اوضاع مالی و اقتصادی در عراق همچنان نگران کننده است و ویروس کرونا هم باعث اختلال بیشتر در فعالیت بخش خصوصی که عملاً بسیار ضعیف هم است شده است. قیمت نفت هم به رکود ممتد خود ادامه می دهد و این امر موجب افت تولید ناخالص داخلی و درآمدهای داخلی شده است.

پلاسخارت ضمن استقبال از کاهش خشونت ها در عراق افزود که آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر دینی بر اهمیت برگزاری انتخابات به شکل آزاد و بدون هرگونه فشاری تاکید دارد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل پیرامون روابط بغداد و اربیل هم گفت: همه درباره وجود رابطه مثبت و سازنده بین دولت مرکزی و دولت منطقه کردستان عراق که کلید ثبات کشور است اتفاق نظر دارند.

پلاسخارت افزود: رهبران عراق همواره بر تثبیت استقلال و حاکمیت این کشور تاکید دارند و سعی می کنند کانال ها ارتباطی را حفظ کنند زیرا سیاست خارجی عراق بر تامین منافع ملی این کشور استوار است.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق از کاهش حملات به هیات های دپلماتیک در عراق هم استقبال کرد و گفت: ما کاملاً درک می کنیم که مقامات عراق تحت فشار زمانی قرار دارند اما واضح است که تعطیلی اردوگاه ها نباید به بحران دیگری همچون آوارگی مجدد شهروندان عراقی منجر شود

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    2 0
    درود بر مرجع آزاده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس