بیماران مسن کرونایی در سوئد تا زمان مرگ به حال خود رها می‌شوند

نتایج یک بررسی حاکی از بی توجهی دولت سوئد به درمان بیماران کرونایی مسن در این کشور دارد که این مسئله منجر به افزایش مرگ‌های کرونایی در بین این قشر از سوئدی‌ها شده است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، نتایج یافته های یک کمیسیون تحقیقاتی دولتی در کشور سوئد نشان می دهد که مراقبت از بیماران مسن در این کشور در دوران بحران کرونا در ماه های گذشته بسیار ناکافی بوده است.

بر اساس گزارش نهاد نظارتی موسوم به IVO که روز سه شنبه منتشر شد برخی بیماران مسن بدون هیچ معاینه و مراقبتی تا زمان مرگ به حال خود و به سرنوشتشان سپرده می شدند. در این گزارش آمده است که این کمبودهای جدی نه تنها در دوران کرونا قابل ردیابی است بلکه فارغ از این بیماری همه گیر هم وجود دارد.

در این گزارش آمده است از حدود ۶۵۰۰ مرگ و میر در اثر ابتلا به کرونا در سوئد تقریبا نیمی بیماران مسنی بودند که در یک خانه سالمندان زندگی می کردند و یک چهارم دیگر بیماران مسنی بودند که در خانه مراقبت می شدند.

بر این اساس در ماه های مارس تا ژوئن برای حدود یک پنجم همه بیماران کرونایی در خانه های سالمندان هیچ معاینه پزشکی وجود نداشته است. اگر هم مشاوره پزشکی برای این افراد انجام می شده بیشتر از طریق تلفن بوده است. تنها کم تر از ۱۰ درصد بیماران کرونایی مسن در این مراکز در محل مورد معاینه قرار می گرفتند.

اخیرا تعداد مرگ های کرونایی بالا در میان بیماران مسن در سوئد بحث های داغی ایجاد کرده است. دولت سوئد متهم به مدیریت بد بحران کرونا در خانه های سالمندان شده است.

آمار مبتلایان به کرونا اخیرا در سوئد هم افزایش چشمگیری داشته و بر اساس آمارهای رسمی تا به حال ۲۰۸۲۹۵ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۶۴۰۶ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    0 0
    وقتی که بیماران کرونایی با مشکل تنفسی به دستگاه ونتیلاتور وصل می شوند، عامل مرگ 99% این نوع بیماران اجرای این پروتکل اشتباه و احمقانه است چون این بیماران مکانیسم مکانیک ریه هایشان مشکلی ندارد و ونتیلاتور بر خلاف باور اکسیژن رسانی را بیشتر مختل می کند. پس سوئد بسیار درست عمل می کند که برخلاف دستورات مافیای WHO بیماران مخصوصا افراد مسن را در بیمارستان زیر ونتیلاتور نمی برد.
    • GB ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      0 0
      موافقم.
  • DE ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    0 0
    اخر و عاقبت دولت های سکولار به داروینیسم ختم میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس