سوره مهر ناشر برگزیده سال ۹۷ شد

انتشارات سوره مهر برای هشتمین بار بر اساس اعلام دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان ناشر برتر بزرگسال غیرخصوصی برگزیده شد.

به گزارش مشرق، انتشارات سوره مهر برای هشتمین بار بر اساس اعلام دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان ناشر برتر بزرگسال غیرخصوصی برگزیده شد.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، محمدجواد مرادی‎نیا، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتخاب ناشران برگزیده سال ۱۳۹۷ گفت: فرآیند داوری و انتخاب این ناشران در سال گذشته انجام شد و قرار بود معرفی و تقدیر همزمان با برپایی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انجام شود. 

وی ادامه داد: با توجه به طولانی شدن شرایط کرونا و لغو برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران، تصمیم گرفته شد تقدیر از برگزیدگان در هفته کتاب صورت گیرد. 

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: بر اساس اطلاعات ثبت‌شده ناشران در مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از مجموع ۱۵۸۳ ناشری که در سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۰ عنوان کتاب منتشر کرده بودند، تعداد ۶۰۸ ناشر به مرحله دوم راه یافتند. سپس با بررسی‎های بیشتر سوابق و فعالیت‎‌های ناشران تعداد ۲۰۰ ناشر به مرحله دوم راه پیدا کردند. در آخرین مرحله مستندات ناشران نیز بررسی و سرانجام ناشران برگزیده در بخش‎های مختلف انتخاب شدند. 

مرادی‌نیا همچنین تصریح کرد: متأسفانه به دلیل شرایط کرونا امکان برگزاری مراسم با حضور ناشران برگزیده وجود نداشت و معرفی و تقدیر از ناشران در فضای مجازی صورت می‎گیرد. 

بنا بر اعلام، ناشران برگزیده سال ۱۳۹۷ در بخش‎های مختلف عبارتند از:

الف-ناشران بزرگسال بخش خصوصی تهران: انتشارات مجد 

ب- ناشران بزرگسال بخش خصوصی شهرستان: انتشارات شهید کاظمی 

ج-ناشران بزرگسال غیرخصوصی: انتشارات سوره مهر 

د- ناشران کودک و نوجوان بخش خصوصی تهران: انتشارت محراب قلم 

ه-ناشران کودک و نوجوان بخش خصوصی شهرستان: انتشارت براق 

و-ناشران کودک و نوجوان غیرخصوصی: انتشارات به‎نشر 

ز- بخش جنبی: هیات داوران به استناد تبصره ۶ ماده ۴ آیین‎نامه انتخاب ناشر برگزیده سال، ناشران زیر را دارای بهترین عملکرد از حیث کیفیت ارائه آثار، انتخاب موضوع، انتشار کتاب‎های ارزشمند، بدیع و نوآورانه، فعالیت تخصصی مؤثر در یک یا چند موضوع مشخص، تناسب با نیازهای علمی و فرهنگی جامعه به عنوان ناشر برگزیده بخش جنبی معرفی کرد:

۱-انتشارات نردبان: خدمات برجسته و تاثیرگذار در توسعه فرهنگ به‌ویژه زیست‌محیطی

۲-انتشارات فاطمی: برای خلق کتاب‎های بدیع در محتوا و صورت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس