کد خبر 1147262
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
نگاهی به قیمت برنج، گوشت و شکر در مهرماه

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که قیمت تمام کالاها به جز گوشت گوساله بین چهار تا ۱۱۲ درصد نسبت به مهر سال قبل افزایش داشته است.

به گزارش مشرق، بر اساس این آمار بیشترین افزایش قیمت در مهر امسال مربوط به برنج پاکستانی باسماتی درجه یک بوده که قیمت آن با ۱۱۲.۴ درصد افزایش از ۱۱ هزار تومان در مهر سال قبل به ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان در ماه مشابه سال جاری رسیده است.

البته قیمت برنج تایلندی، طارم اعلا و داخلی هاشمی درجه یک در این مدت به ترتیب ۷۱.۴، ۲۸.۴ و ۲۷.۷ درصد افزایش داشته و در مهر امسال به حدود ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان، ۲۹  هزار و ۳۰۰ تومان و ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید:

پای درد دل‌ مردم کوچه و بازار؛ با یکه‌تازی کرونا و قیمت‌ها

قیمت شکر سفید و شکر بسته ۹۰۰ گرمی نیز در مهر امسال به ترتیب ۵۸.۱ و ۵۳.۶ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته، به‌طوری‌که قیمت هر کیلوگرم شکر سفید و هر بسته ۹۰۰ گرمی شکر در مهر امسال به حدود ۸۲۰۰ و ۸۳۰۰ تومان رسیده است.

قیمت گوشت مرغ هم با ۵۰.۶ درصد افزایش از ۱۳ هزار تومان در مهر سال قبل به حدود از ۱۹ هزار و ۷۰۰ تومان در مهر امسال رسیده است.

بیشتر بخوانید:

قیمت مرغ در تعقیب گوشت قرمز!

قیمت گوشت گوسفندی نیز در این مدت ۴.۱ درصد افزایش یافته و قیمت آن‌ در اولین ماه پاییز امسال به حدود ۹۹ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت این محصول در مهر سال قبل حدود ۹۵ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

در این میان فقط قیمت گوشت گوساله در مدت یاد شده با کاهش ۰.۴ درصدی مواجه بوده و قیمت آن در مهر سال گذشته و ماه مشابه امسال به ترتیب حدود ۸۲ هزار و ۸۰۰ تومان و ۸۲ هزار و ۴۰۰ تومان بوده است.  

بررسی قیمت این اقلام اساسی طی یک ماه نیز نشان می‌دهد قیمت همه اقلام یاد شده در مهر امسال نسبت به ماه قبلش افزایش یافته و میزان افزایش قیمت‌ها طی یک ماه هم بین ۰.۵ درصد (شکر سفید) تا ۲۳ درصد (برنج تایلندی) بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ڪیان IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    6 1
    ازدیروزِ‌مادربنده‌میره‌برای‌خریدِ‌مرغ(باهمین‌قیمت‌بالا)امادست‌خالی برمیگرده‌دلیل‌رو‌میپرسه‌میگن‌دوسه‌روزِ‌ڪشتار‌نداریم! قیمتهارو‌دل‌بخاهی‌بالا‌میبرن‌اونهم‌بی‌دلیل‌،دیگه‌چرا‌عرضه نمیڪنن؟! این‌نسناس‌ها‌هنوز‌روی‌عصبی‌ڪردن‌مردم‌امید‌دارن‌‌زهی‌خیال‌باطل اما‌آقایونی‌ڪه‌عده‌آی‌خدمت‌ونوڪری‌خلق‌الله‌رو‌دارن‌نمیخان‌عملاً‌ ڪاری‌ڪنند‌بااین‌جماعتِ‌خون‌توشیشه‌ڪن؟! چرا‌انقدر‌دوست‌دارید‌ڪار‌بجای‌باریڪ‌بڪشه‌آبروریزی‌رسانه‌ای‌بشه اونهم‌برای‌مرغ‌وتخم‌مرغ‌وامثالهم؟!تابعدڪاری‌ڪنین. بنظرتون‌خارج‌از‌این‌مملڪت‌چه‌فڪری‌راجب‌ما‌میڪنن؟؟ زشت‌نیست؟!
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    4 0
    نفرین بر کسانی که مسولیت ها را قبول کرده اند ولی به وظیفه قانونی خود عمل نمی کنند و هر چه از خدا بی خبران و دنبال کدخدا افتاده ها عمل می کنند در دنیا و اخرت خیر نبینند
  • حسن IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    4 0
    با وجود کسانی مانند مسئولین اجرایی کشور احتیاجی به دشمن نیست.. باید دشمن را ول کنیم غضنفر را بگیریم
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    دولت گفت بایدن بیاد درست میشه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس