کد خبر 1147146
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱

به گزارش مشرق، محمد رستم‌پور، فعال رسانه‌ای درباره مدیر جدید بخش امنیت توییتر در کانال تلگرامی خود نوشت: توئیتر، پیتر زاتکو، هکر بدنام را برای تقویت بخش امنیتی خود به خدمت گرفت. وی که بیشتر با نام «ماج» (به معنای لجن سبز) شناخته می‌شود، درست چند ماه پس از آن وارد توئیتر می‌شود که هکرهای بیتکوینی چندین حساب کاربری چهره‌های سرشناس را با کمک یک کارمند توئیتر هک کردند.

زاتکو به عنوان رئیس اداره امنیتی توئیتر به خدمت گرفته شده تا «کارکردهای کلیدی امنیتی» این شبکه اجتماعی را برای یک دوره ۴۵ تا ۶۰ روزه در اختیار بگیرد. وی مستقیماً به جک دورسی، مدیرعامل توئیتر گزارش می‌دهد و ظاهراً آزاد است تا هر تغییر امنیتی که صلاح می‌داند در این کمپانی اعمال کند.

ارتباط صمیمی بزرگان فناوری و تشکیلات اطلاعاتی-امنیتی در تصمیم‌گیری برای استخدام زاتکو تأثیرگذار بوده است. وی پیش از این با گروه فناوری‌ها و پروژه‌های پیشرفته در گوگل همکاری می‌کرد و پیش‌تر از آن نیز متصدی توزیع بودجه در میان بازیگران امنیت سایبری بود که زیر چتر دارپا (آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی پنتاگون) قرار می‌گرفتند. در دارپا وی جایزه ویژه خدمات دولتی را از وزیر دفاع آمریکا دریافت کرد؛ این جایزه بالاترین جایزه‌ای است که به یک کارمند غیرنظامی پیمانی داده می‌شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آنتی ماج IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    4 0
    ماج = لجن سبز.........ماج 88 !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس