طرح جدید دستگاه امنیتی عراق برای مبارزه با تروریسم

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق از طرح جدید دستگاه امنیتی عراق برای مبارزه با تروریسم با تمرکز روی از بین بردن خاستگاه های گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق یکشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد: فرماندهی عملیات مشترک عراق مرحله جدیدی از مبارزه با تروریسم و تعقیب بقایای هسته های داعش را در دستور کار قرار داده اند.

این ستاد افزود: این طرح بر از بین بردن خاستگاههای داعش و محروم کردن این گروه از عوامل طبیعی و جغرافیایی است که به پنهان شدن آنها کمک می کند.

این ستاد تصریح کرد: در همین راستا، فرماندهی عملیات سامرا عملیات پاکسازی و تفتیش جزیره «ام جریش» در وسط رودخانه دجله را با مشارکت نیروهای پلیس فدرال و الحشد الشعبی و واحد فنی – مهندسی ارتش و پشتیبانی هوانیروز اجرا کرد و با پل زدن وارد این جزیره شده و اقدام به پاکسازی آن کرد.

به گفته ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق، در این عملیات ۱۰ مخفیگاه گروه تروریستی داعش در داخل جزیره کشف و به طور کامل منهدم شد.

همزمان نیز نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق از متلاشی کردن یک هسته تروریستی در استان الانبار در غرب این کشور خبر دادند.

در بیانیه این سازمان آمده است: نیروهای الحشد الشعبی اعضای این هسته تروریستی داعش را در منطقه الکرمه بازداشت کردند و آنها پیشتر یکی از ماموران راهنمایی و رانندگی را در استان الانبار ترور کرده بودند.

با وجود عملیات‌ مختلفی که نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی مناطق این کشور از وجود تروریست‌های داعش انجام می‌دهند، عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس