هاشمیان - کراپ‌شده

من نمی‌دانم چرا دکتر ملک‌زاده طلبکارانه صحبت می‌کنند؟ پروژه کرونای کشور، کلیه مسائل پژوهشی و کلیه نظراتی که درباره دارو است، زیر دست ایشان بود. شما فوق‌تخصص گوارش هستید، چه ربطی به کرونا دارید؟

به گزارش مشرق، محمدرضا هاشمیان، فوق‌تخصص ICU بیمارستان مسیح دانشوری در رابطه با نقش رضا ملک‎زاده، معاون تحقیقات وزیر بهداشت و کلا جریان مدیریت کرونا در کشور گفت: تعجب کردم که آقای ملک‌زاده در نامه استعفا چطور به مسائل درمان‌های دارویی کرونا نقد وارد می‌کند و از وزیر شاکی است. در جلساتی که بنده در کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا بودم فقط ایشان نظر می‌داد و مدیریت کرونا در کشور در اختیار ایشان بود، وزیر انصافا در این مسائل جزئی شرکت نمی‌کرد. بحث واکسن را دکتر ملک‌زاده بارها عنوان کرده بود که واکسن تاثیری ندارد و تاثیر آن کم است و تا ۵۰درصد بیشتر واکسن تاثیر ندارد و مردم دلسرد می‌شدند یا بحث گرمای هوا و اثرگذاری آن بر کنترل کرونا که صحبت می‌شد و همه مردم می‌رفتند و در جنوب کشور عروسی می‌گرفتند، همه از نظرات ایشان بود!

بیشتر بخوانید:

از «تحدید نسل» ایرانیان تا تبدیل ایران به «آزمایشگاه» سازمان بهداشت جهانی/ همه «افتخارات» کارنامه معاون «همیشگی» وزارت بهداشت!

وی ادامه داد: داروی فاویپیراویر را ایشان اذعان کرد که به درد نمی‌خورد. داروی سووداک را ایشان به‌صورت مویرگی بدون اینکه در پروتکل وزارت بهداشت وجود داشته باشد وارد سیکل دارویی کشور کرد، بدون اینکه این دارو در کد تحقیقاتی قرار گیرد و مطالعه حیوانی انجام شود. ایشان این کار را روی مردم پیش بردند و با مردم این دارو را آزمایش کردند. من نمی‌دانم چرا دکتر ملک‌زاده طلبکارانه صحبت می‌کنند؟ پروژه کرونای کشور، کلیه مسائل پژوهشی و کلیه نظراتی که درباره دارو است، زیر دست ایشان بود. درواقع هیچ‌گونه جوابگویی نسبت به افرادی که در کادر درمان هستند، ندارند. خودسرانه تصمیماتی برای مردم می‌گیرند بدون اینکه در فیلد کاری از ابتدا باشد. تمام حرف‌های آنها از ابتدا درباره داروها ایراد داشت.

ملک‎زاده باید توضیح بدهد چرا ایمنی گله‌ای را برای ایران طراحی کرد؟

هاشمیان اظهار داشت: چرا این همه باید ضرر کنیم و هر روز ۵۰۰-۴۰۰ نفر فوت کنند؟ ایشان باید ریزبودجه‌هایی که برای کارهای تحقیقاتی به ایشان پرداخت شده را اعلام کند. باید توضیح بدهد چرا ایمنی گله‌ای را برای ایران طراحی کرد؟ چرا جواب ایمنی گله‌ای را نمی‌دهد؟ چرا نمی‌گوید مطالعه رمدسیویر به من ارتباط نداشته و به فوق‌تخصص ICU ربط داشته و من مطالعه سازمان بهداشت جهانی را دست خود گرفته‌ام؟ چرا نمی‌گوید وقتی مطالعه در ایران انجام می‌شد و گفتم داروی کلروکین در درمان کرونا تاثیر ندارد، باز به مردم تجویز کرد؟ چرا بیان نمی‌کند در مقاله‌ای که در WHO قرار است چاپ کنند بدون اینکه یک بیمار را ویزیت کرده باشد و یا رشته تخصصی‌اش باشد مطالعات را در دست خود گرفت؟ وزارت بهداشت ۱۲ سال است که دست ایشان است و همه شغل‌های کلیدی را در دست داشته و بعد الان به وزیر گیر می‌دهد؟ این مسائل را چرا قبلا عنوان نکرد؟ چرا زمان اول شیوع کرونا بیان نکرد؟ الان که تعداد زیادی از مردم فوت کردند این را به یاد آورد؟ به‌عنوان یک مقام کشوری چه حقی دارید که شرکت دارویی می‌زنید و کار خود را انجام می‌دهید و به همه گیر می‌دهید که با دارو کار کنند؟ شما فوق‌تخصص گوارش هستید، چه ربطی به کرونا دارید؟ درباره کرونا کجا تحصیلات خود را گذرانده‌اید؟ کجا درباره بیمار بدحال تحصیلات خود را گذرانده‌اید؟ جز اینکه به ICU مملکت و بیماران بدحال ظلم کرده‌اید، چه کار مفیدی انجام داده‌اید؟

سووداک بدون مطالعات تکمیلی روی ایرانی‌ها تست شد

این فوق‌تخصص ICU درباره داروی پرحرف و حدیث سووداک گفت: این دارو برای هپاتیت C است و داروی بسیار موثری در این بیماری است بدون اینکه آزمون حیوانی روی کرونا را طی کند در ایران و روی بیماران ایرانی این دارو برای درمان کرونا تست می‌شود. ایشان چون ارتباط نزدیکی با آمریکا دارد با آنجا مقاله‌ای را به نفع این دارو چاپ می‌کند. بیمار ایرانی است و نویسندگان از همه‌جای دنیا هستند و روی مردم ایران امتحان می‌شود و تاثیر خوب آن را در برخی شرایط نشان می‌دهد. این دارو ضدویروسی و خوراکی است ولی درواقع الان انگلستان مطالعات حیوانی را روی آن شروع کرده تا کار کند. اما اینجا بدون اینکه مطالعه حیوانی روی این دارو صورت گیرد، ایشان این مطالعات را در مرکز گوارش دانشگاه تهران انجام می‌دهد. باید این کار در خط پژوهشی انجام شود ولی در خط درمان استفاده می‌شود. من ایراد را به آقای دکتر جان‌بابایی بیشتر می‌گیرم که ایشان چطور اجازه داد این داروها در خط درمان وارد شود. چرا دکتر جان‌بابایی، معاونت درمان جلوگیری نکرد تا این دارویی که در خط پژوهشی است در کشور تجویز و برای بیماران کرونا استفاده ‌شود؟ دکتر جان‌بابایی و دکتر ملک‌زاده هر کاری با مردم خواستند، انجام دادند و این درست است؟ این یک بام و دو هواست.

شرایط فعلی ناشی از آه کسانی‌ است که با ایمنی گله‌ای جان‌ دادند

هاشمیان در تشریح چرایی استعفای ملک‌زاده شب قبل از آغاز محدودیت‌های جدید کرونایی، گفت: اینها از ابتدا با قرنطینه مخالف بودند. به ایمنی گله‌ای اعتقاد دارند. کسی که خود پروژه ایمنی گله‌ای را به‌صورت عملی در دنیا راه‌اندازی کرد، دکتر ملک ‌زاده بود و صحبت‌ها و نوشته‌های ایشان وجود دارد. باور ایشان به ایمنی گله‌ای است. قرنطینه را ایشان قبول ندارد و می‌گوید همه باید بیمار شوند و یک تعدادی هم فوت می‌کنند و این مهم نیست ولی درنهایت کسانی که زنده می‌مانند، ایمنی پیدا می‌کنند. می‌گفتند واکسن هم ۵۰درصد بیشتر اثر ندارد اما الان می‌بینیم واکسن‌ها در دنیا ۹۵درصد تاثیرگذار است. ایشان ایمنی گله‌ای را از واکسن بیشتر قبول دارند. قرنطینه را هیچ‌یک قبول ندارند. یکی از دلایل حتما همین است. وزیر بهداشت کلا دکتر ملک‌زاده بود. چند سال است که ایشان است. ایشان از زمان دکتر فاضل در وزارتخانه بود و تا الان هست. تمام ساختار وزارت بهداشت دست دکتر ملک‌زاده است. امروز هم همین‌طور است. چیدمان کل وزارت بهداشت دست او است، تمام تفکر وزارت بهداشت دست دکتر ملک‌زاده است. امروز هم همین‌طور است. با استعفای ایشان تغییری در تفکر وزارتخانه اتفاق نمی‌افتد چون تفکر دکتر ملک‌زاده هنوز در وزارت بهداشت وجود دارد. ساختار وزارت بهداشت طراحی دکتر ملک‌زاده است. دکتر ملک‌زاده فرد باهوشی است. تمام بودجه‌های کشور در حوزه پژوهشی در دست ایشان بود. بیشترین مقالات در کشور توسط ایشان و تیم ایشان پیش رفته است و بودجه میلیاردی همواره دست ایشان بود. برای همین این سیستمی که دست دکتر ملک‌زاده است، سیستم بزرگی است.

وی در پایان گفت: چندین‌بار خواستیم با ایشان مناظره کنیم که ایشان اصلا بقیه را آدم حساب نمی‌کند که بخواهد صحبت کند. همواره مغرورانه و نگاه از بالا دارد. اجازه رشد به گروه دیگری نمی‌دهد. این جریانی را که پیش آمده، من بیشتر به‌خاطر طرح ایمنی گله‌ای که اتفاق افتاد و افزایش مرگ‌ومیر در کشور بود که آه پیرزن و پیرمرد را به همراه داشت، می‌دانم. این امر مافوق این بحث‌هاست. احساس می‌کنم این امر به بی‌توجهی دکتر ملک‌زاده به بخش ICU برمی‌گردد. ایشان دشمن اصلی فوق‌تخصص ICU در کشور است. اجازه نمی‌دهد فوق‌تخصص ICU در یک بیمارستان ایجاد شود.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 32
  • نادری IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    107 2
    بهتره قوه قضاییه وارد عمل شه
    • محمد IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      19 3
      آره فقط رییسی،خدا این بزرگوار رو حفظ کنه. با چند تا ازاین افراد برخورد بشه فضا برای این خیانت کارها ناامن میشه
  • IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    75 1
    خانواده افراد کرونایی که با آزمایشات غیر انسانی این ملک زاده جنایتکار فوت کردند به جرم قتل به وسیله دارو باید از او شکایت کنند این باید یک مطالبه در سطح کشور بشود تا دیگر هیچ کس جرأت نکند از مردم به صورت موش آزمایشگاهی استفاده کند.
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      12 2
      خانمی جوان از دوستان فارغ التحصیل شریف مبتلا به کرونا شده بود و بستری در بیمارستان انواع داروهای خارجی را روی ایشان و بقیه امتحان کرده بودند و تا حدی که ایشان داشت به کما میرفت اما حدس بزنید که تصمیم گرفت از چه دارویی استفاده کند که بعد از سه روز مرخص شد.
  • IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    33 1
    کی بود کی بود من نبودم شمسی کوره بود...
  • IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    15 3
    مطالعات تکمیلی؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ در ایران هیچ دولتی بویژه دولتی بودجه تحقیق فراهم نکردن تا مطالعات تکمیلی وجود داشته باشه.
  • IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    55 1
    قوه قضاییه کجایی
  • IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    48 1
    ملک زاده چطور تا این حد قدرت گرفت؟!!!!
  • علی IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    47 7
    چرا تا الآن چیزی نگفته ای!!!! هم تو وبقیه مطلعان وهم این ملک زاده را باید اعدام کرد. شما هم با سکوتت خیانت کردی
  • IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    32 1
    برخائنین ومزدوران لعنت!به توان بینهایت! قوه قضاییه ورودلطفا!!
  • US ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    47 2
    ما که میگفتیم دارن مردم میکشن شما باور نمیکردین کرونا هست اما اونی که مردم و میکشت شکل درمان و داروها هستن
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    27 0
    سکوت = خیانت
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    25 4
    حالا كه از تخت افتاد مي گويي شما هم با ايشان مجرميد وبايد محاكمه شويد علي بركه اله
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    28 0
    يك فرضيه بسيار قوي است!! هر كس فوت شده در بيمارستان بوده! و عجيب تر اينكه در جواب اين فرضيه ميگويند ما امار مرگ و مير خانگي را نداريم!!! يعني گواهي فوت براي ان ها صادر نميشود!؟؟؟
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    19 0
    کار یک تاجر فروش محصول خود است. این محصول خودرو باشد یا اسلحه یا دارو و0000. ایا مصرف کننده این محصول نباید به درست یا خوب وبد بودن ان توجه کند. ملک زاده یا امریکا و یا 0000 اگر گفتند باید این دارو یا ان دارو مصرف شود. پزشک اموزش دیده ونخبه کشور باید چشم بسته قبول کند؟ ایا شما برای عفونت استافیلوکوکی اگر ملک زاده یا هر کسی دیگری بگوید پنی سیلین وی تجویز کنید. باید این کار را انجام دهی؟ متاسفانه پزشکان عفونی بطور کلی تا امروز در درمان بیماران کرونائی نهایت بی سوادی را از خود نشان داده اند. حتی چون کرونا موجب تحلیل بافت عضلانی می شود برای بیماران کرونائی غذا پر کالری و پر پروتئین تجویز می کنند. در صورتی که با عفونت های ویروس نوع کرونا همیشه توصیه به مصرف غذای سبک و ابکی بوده است این حقیقت را مادر بزرگ های بی سواد می دانند. واقعا متخصصین عفونی باید بابت این خطا فاحش از ملت ایران بخاطر کشتاری که کردند عذر خواهی نمایند.
  • CA ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    23 0
    از قرار معلوم ملک زاده در جستجوی خانه در یکی از شهرهای کانادا میباشد.
    • ناشناس IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      0 5
      ای ناقلا . نکنه تو کاناد معاملات املاک داری ؟؟ راستی خود شما با چه سرمایه ای تونستی ساکن کانادا بشی ؟؟
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    18 0
    آخه من خودم تو یک شرکت داروسازی کار میکنم ، وزارت بهداشت ما و سازمان غذا و دارو و امثالهم واقعا مافیای عجیبو غریبی دارند خدا فقط به داد مردم برسه بخدا ما که خودمون یدونه قرص اینا رو نمیخوریم ، یه دکتر میری میگی سرت درد میکنه یه گونی برات دارو مینویسه وای به حال این کرونایی های بدبخت ...
  • عباس IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    10 1
    آقای دکتر هاشمیان فوق تخصص آی سی یو بیمارستان مسیح دانشوری چندین بار در کانالهای تلویزیونی بدون نام بردن از کسی نسبت به مدیریت بیماری کرونا اعتراض داشتند. با اصرار ایشان داروی فاوپیراویر و رمد سیور تولید شد.
  • عبا دالله IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    11 5
    این همه وقت او مسئول بود شما ها ترسوها نمی توانسید حرف بزنید حالا رفته زبان باز کردید این حرفهای شما نوش دارو بعد از مرگ سهراب است پس اقایان ترسو ساکت باشید پشت سر مرده حرف نمی زنند مرگ بر امریکا
  • NL ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    26 0
    ملک زاده باید ممنوع الخروج بشه تا تکلیفش معلو بشه.
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    20 0
    مینو محرز و مردانی که در تیم ملک زاده توپ میزنند همیشه آیه یاس میخوندند که این دارو و واکسن و... بی تاثیر هست فقط در یه مورد مینو محرز مصاحبه ای داشت که گفته بود واکسن آمریکایی بیرون اومده و جواب داده در حالی که قبل از اون چین و روسیه واکسن تولید کرده بودند!
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    23 0
    اونوقت هر روز دم از پیشرفت مملکت میزنید!!! ببین مملکت به دست چه جانوران پول پرست و متکبری مدیریت میگردد!!!
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 7
    معاون تحقیقات یک وزارتخانه، خودش در یک رشته تخصص دارد، اما از لحاظ اداری به خاطر پست خود، لازم است نسبت به همه زیرمجموعه ها یا همه تخصص ها مداخله کند. پس این حرف منطقی نیست که چرا مقام اداری بالاتر نأثیرگذار است، ثانیاً وقتی 20 سال است که سازمان جهانی بهداشت در ایران دفتر دارد و از ما آمار و اطلاعات می گیرد، ما ناسنجیده این فرد را متهم به افشای اطلاعات بکنیم.
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    11 0
    آقای دادستان کل کشور کجایی ؟ دقیقأ کجایی؟
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    7 0
    باید تمرکز اصلیشون برای روش درست پیشگیری و درمان بشه...سودجویی با جان و مال مردم بی پناه تا کی...
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    7 0
    ساختار وزارت بهداشت از سال 87 دست ملک زاده بوده باید این وزارتخانه کامل از بالا تا پایین بودجه هاش آزمایشهاش داروهاش مدیران شرکتهای دارویی همه باید توسط سازمان بازرسی و وزرات اطلاعات و اطلاعات سپاه بررسی شوند مجوزهای سقط جنین فراموش نشه. باید یک پاکسازی کامل صورت بگیره باید افراد فاسد باپزشکان سالم و صالح و متعهد جایگزین بشن. بیشتر بگردید، یقینا خرابکاریهای وحشتناک دیگری رو خواهد شد. آه پیرمردها و پیرزنان مظلوم که برکت و مایه انس خانواده ها هستند دامن اینها را خواهد گرفت.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    8 0
    اینهمه فعالان طب اسلامی و سنتی داد زدند اینها دارند مردم را به کشتن میدن،به این حرفها توجه که نشد هیچ،مسخره‌شون هم کردند.
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    10 0
    با خائنین جان و مال و امنیت روانی و جانی مردم بایستی برخورد قاطعانه بشه.امان از دست باندهای کثیف قدرت در ایران قوه قضائیه حتما بایستی ورود کند
  • امید IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    12 0
    اگر خیانت ایشان تا این حد بوده، سریعا قبل از فراری شدن قوه قضاییه ورود کند.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    10 1
    یاد مقاله ای که چند وقت پیش خوندم افتادم در مورد دکتری نازی که تو اردوگاههای جنگی رو اسیرا ازمایشهای وحشتناکی انجام میداد اگه چیزهایی که گفته شده درست باشه این اقا وتیم تحقیقاتتیش قراره چه جوابی به خدا و زندگیهای ناحقی که گرفتن بدن
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    9 1
    مواظب باشین یهو عکسش با شلوارک از تورنتو نیاد بیرون.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    7 0
    خداوکیل الان دیگه با این حرفها داغ خانوادهای از دست رفته را بیشتر میکنید
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    17 0
    نیرو های امنیتی باید تا دیر نشده این به اصطلاح دکتررررر ملک زاده نامرد تا از ایران فرار نکرده دستگیرش کنند. تا به سزای اعمالش برسه. نگید نگفتم.
  • حسین IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    12 0
    ملک زاده تمام دستورات تحدبد نسل ایرانی را بدون کم و کاستی اجرا کرد ورشد زاد و وولد را به زیرنیم درصد رساند با توصیه بنیاد راکفلرامریکا واین خیانت است
  • سعید IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    12 0
    باید همه را فعلا ممنوع الخروج کنند تا تکلیف مشخص شود .
  • علی IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    10 0
    چرا این ها الان صداشون در اومده پس قبل از استعفای ایشون چرا هیچ حرفی زده نمی شد آن هایی که اطلاع داشتن و نگفتن هم در گناه و جرم ایشان شریکند.
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    6 0
    این ملک‌زاده که مردم ایران به موش آزمایشگاهی بیگانگان تبدیل کرده بسیاری بیماران جان خود از دست داده اند این فرد باید محاکمه شود
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    2 0
    ایشون باید به مردم ایران پاسخگو باشد
  • حمید IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    8 0
    پس آقای احمدی نژاد درست می گفت
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    5 0
    مسئولین وزارت بهداشت به دلیل اینکه میدانند با روش طب اسلامی وطب سنتی همه بیماران کرونایی کاملا بهبود می یابند، همانطور که در چین با جمعیت دوازده برابری ایران این دارو ها جواب داده و کمتر کسی بخاطر کرونا فوت میکند، ولی بخاطر ضرر شخصی شان که مردم دیگر بدنبال دکتر های طب پزشکی نمیروند، باید محاکمه شوند و اینقدر بیخودی کشته ندهیم و مردم از سختی هایی که این طیف اصلاح طلب ایجاد کرده اند ،خلاص شوند.
  • NL ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    3 0
    هنوز هم وزارت بهداشت صبر میکند تا افراد ناآگاه درباره جلوگیری از ورود داروهای قطعی گیاهی تصمیم بگیرن؟!
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    بعضی از افراد انجمن فوق تخصص مراقبت ویژه، بجای بک شرکت،پنج شرکت دارند و در دانشگاه و خصوصی هم کار میکنند. چرا فقط برای دیگران چند شغله بودن را مطرح میکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس