صیانت از منافع ملی در آب‌های دوردست با ابتکار عمل ندسا/ ناو اقیانوس‌پیمای سپاه چه ویژگی‌هایی دارد؟ - کراپ‌شده

نیروی دریایی سپاه با یک ابتکار عمل خلاقانه شناوری را در اختیار گرفته که علاوه بر ایجاد قابلیت‌های دفاعی موثر و بازدارنده برای کشور، می‌تواند در ماموریت آب‌های آزاد هم تأمین‌کننده حقوق دریانوردان باشد.

به گزارش مشرق، پنجشنبه هفته گذشته مراسم الحاق ناو اقیانوس‌پیمای شهید رودکی به نیروی دریایی سپاه با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در بندرعباس برگزار شد.

نخستین بار اوایل مهرماه سال جاری بود که دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفتگویی سخن از الحاق یک شناور اقیانوس پیما با قابلیت حمل تسلیحات متنوع و بالگرد و پهپاد به ندسا به میان آورد، شناوری که پس از گذشت کمتر از دو ماه مشخص شد که ناو شهید رودکی است.

ناو شهید رودکی که با شناسه L-۱۱۰-۱ رونمایی شده، آنگونه که به طور رسمی اعلام شده است، شناوری با وزن ۱۲ هزار تن، طول ۱۵۰ متر و عرض ۲۲ متر است که مجهز به انواع سامانه‌های راداری آرایه‌فازی، سامانه‌های جنگ الکترونیک، سامانه‌های موشکی سطح به سطح کروز و سطح به هوا (پدافندی) است و قابلیت حمل بالگرد، پهپاد و قایق‌های تندرو را هم دارد که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

آنچه در نخستین نگاه به ناو شهید رودکی به نظر می‌رسد، قرار گرفتن یک رمپ دسترسی در سمت راست شناور است که در حقیقت محل ورود و خروج و بارگیری ادوات و تجهیزات به عرشه شناور است. رمپ دسترسی این امکان را به ناو شهید رودکی می‌دهد تا هرآنچه تجهیزاتی که لازم است بتواند بر روی عرشه آن بارگیری شود به همین دلیل علاوه بر سامانه‌ها و تجهیزاتی که بر روی این ناو بارگیری شده است، قادر است تا با بارگیری نفربرهای دوزیست در نقش یک شناور مناسب برای عملیات آبخاکی نیز ایفای نقش کند.


رمپ دسترسی به عرشه ناو شهید رودکی

توان اجرای عملیات آبخاکی با بارگیری نفربرهای دوزیست در کنار توان انجام عملیات سطحی با استفاده از موشک‌های کروز دریایی و از همه آنها مهم‌تر قابلیت دفاع از خود با استفاده از سامانه‌ پدافندی سوم خرداد را می‌توان اصلی‌ترین و مهمترین ویژگی‌های ناو شهید رودکی برشمرد.

موضوع عملیات آبخاکی با رویکرد تهاجمی طی دو سال گذشته مورد توجه نیروهای مسلح کشورمان قرار گرفته است. علت آن را می‌توان در موضع‌گیری‌ها و تحرکات نظامی برخی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس یافت که بعضا ادعاهایی را پیرامون جزایر ایرانی خلیج فارس مطرح می‌کنند؛ به همین دلیل میتوان ناو شهید رودکی را پاسخ سریع و البته خلاقانه سپاه به نیاز خود در حوزه شناورهای عملیات آبخاکی برشمرد.

البته توان اجرای عملیات آبخاکی تنها قابلیت این ناو نیست؛ در حوزه رزم سطح به سطح نیز ناو شهید رودکی مجهز به چهار پرتابگر دوتایی (مجموعا ۸ پرتابگر) موشک‌های کروز دریایی است که در صورت استفاده از موشک کروز قدیر، تا برد ۳۰۰ کیلومتر می‌تواند علیه اهداف و شناورهای هدف موشک کروز شلیک کند.


پرتابگرهای موشک کروز ناو شهید رودکی

دفاع از ناو در برابر تهدیدات متنوع از جمله تهدیدات هوایی، دیگر ویژگی است که در ناو شهید رودکی مورد توجه قرار گرفته؛ اینجا نیز سپاه با یک ابتکار خلاقانه که البته پیش از این هم آن را به نمایش گذاشته بود، سد دفاع هوایی مستحکمی برای ناو شهید رودکی ایجاد کرده است.

خردادماه امسال و در سالگرد سرنگونی پهپاد آمریکایی MQ-۴C ترایتون توسط سامانه پدافندی سوم خرداد، خبرگزاری فارس برای نخستین بار تصاویری از تست سامانه سوم خرداد بر روی شناور شهید سیاوشی نیروی دریایی سپاه را منتشر کرد که از آن تحت عنوان «نسخه دریایی سامانه سوم خرداد» یاد می‌شود.


شلیک سامانه سوم خرداد از روی شناور شهید سیاوشی

در ناو شهید رودکی نیز سامانه پدافندی سوم خرداد که سابقه درخشان شکار پهپاد آمریکایی در ارتفاع بیش از ۵۰ هزار پا را دارد، به صورت خودروی حامل رادار و موشک (تلار) مستقر شده است تا بتواند تهدیداتی که از جانب هوا مانند جنگنده‌ها، پهپادها و تسلیحات دورایستا می‌تواند متوجه این ناو باشد را دفع کند.


سامانه سوم خرداد مستقر روی ناو شهید رودکی

در زمینه سامانه‌های پهپادی نیز آنچه بر روی ناو شهید رودکی به نمایش درآمده است، ۶ فروند پهپاد ابابیل-۲ است که بعنوان یک پهپاد انتحاری امروز در سازمان رزم نیروی دریایی سپاه به کار گرفته می‌شود و در ابتدای مهرماه سال جاری نیز حجم انبوهی از آنها به ندسا تحویل داده شد.

ابابیل ۲ با برد عملیاتی ۱۰۰ کیلومتر، مداومت پروازی ۷۵ تا ۱۲۰ دقیقه، سقف ارتفاع پرواز ۱۱ هزار پا و بیشینه سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت بعنوان یک پهپاد ارزان‌قیمت با ویژگی‌های عملیاتی منعطف در دهه ۱۳۷۰ در کشورمان به تولید انبوه رسید که تا به امروز نیز در کارکردهای مختلف در خدمت سازمان‌های نیروهای مسلح است. این پهپاد که یکی از گزینه‌های ارزان قیمت به منظور استفاده از آن در نقش پهپاد انتحاری است، با استفاده از پرتابگر (JATO) عمل برخاستن و پرواز را انجام می‌دهد، در دو نمونه قابل بازیابی به وسیله چتر و یا ارابه ‌(اسکید) است و به همین دلیل نیازی به باند برای نشست و برخاست ندارد و قابلیت برنامه ریزی پروازی از قبل و یا حین پرواز را به وسیله اپراتور دارد.


مهرماه امسال حجم انبوهی از پهپاد شامل ۷۰ فروند پهپاد ابابیل-۲ به نیروی دریایی سپاه تحویل داده شد

بکارگیری پهپادها در نقش پهپاد انتحاری که امروزه در جهان متداول شده است و در کشورها و جنگ‌های مختلف شاهد به کارگیری آن هستیم، به طوریکه در جنگ اخیر میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ، استفاده گسترده طرف آذربایجانی از پهپادهای انتحاری خسارات قابل توجهی را به ارتش ارمنستان وارد کرد. مزیت بکارگیری پهپاد انتحاری در مقایسه با موشک‌های کروز این است که پهپادهای انتحاری به دلیل آنکه توسط اپراتور هدایت می‌شوند، در تمام مراحل پرواز قابلیت هدایت را دارند و کاربر می‌تواند از مسیرهای مختلف پهپاد را به هدف نزدیک و در نهایت به آن اصابت کند.

عرشه بزرگ ناو شهید رودکی این قابلیت را برای آن فراهم می‌سازد تا بتواند تعداد زیادی پهپاد انتحاری را بتواند برای انجام عملیات روانه سازی کند.


پهپاد ابابیل-۲ روی عرشه ناو شهید رودکی

ناو شهید رودکی علاوه بر قابلیت‌های رزمی که در حوزه‌های مختلف برای نیروی دریایی سپاه به ارمغان می‌آورد، یک قابلیت راهبردی دیگر را هم برای ندسا فراهم می‌کند و آن هم حضور در ماموریت آب‌های دور است؛ موضوعی که سپاه پاسداران هم در اطلاعیه رسمی خود مهر تأییدی بر آن زده و اعلام کرده که با پیوستن این شناور سنگین به ظرفیت‌های نیروی دریایی سپاه، ماموریت دریادلان سپاه برای حضور مقتدر در آب‌های دوردست، از امروز آغاز شده است.

سردار تنگسیری هم مهر تأییدی بر این موضوع زده و گفته است که از این شناور برای حضور در اقیانوس هند استفاده خواهد شد.

سردار تنگسیری البته گریزی هم به علت این حضور در اقیانوس هند زده و می‌گوید: قابل قبول نیست که کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های ما در دریاهای آزاد مورد تهدید قرار گیرند یا اتفاقی برای امنیت آن‌ها بیفتد. تامین امنیت این کشتی‌ها به عهده ما است و با اقتدار آن را به انجام می رسانیم.

حال با الحاق ناو اقیانوس‌پیمای شهید رودکی به نیروی دریایی سپاه که خود به مثابه یک شهر لجستیکی روی دریا عمل می‌کند، گستره ماموریت‌های ندسا که تا کنون در حوزه خلیج فارس بود، به آب‌های آزاد و شمال اقیانوس هند گسترش یافته؛ موضوعی که علاوه بر ایجاد قابلیت‌های دفاعی ویژه برای کشورمان و بازدارندگی و سیادت دریایی، می‌تواند در تامین حقوق عامه مردم که مشغول دریانوردی و یا صیادی در آب‌های آزاد هستند نیز رهگشا باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 172
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 83
  • دیده بان IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    78 24
    فان حزب الله هم الغالبون
    • بابک IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      53 13
      درود بر دلیرمردان سپاه
    • بختتیاری IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      10 7
      ملت باشرف وباایمانی داریم وهچنین نیروی مقتدرواقعاازجان گذشته وهروقت نامی ازقدرت میادازشوق ذوق گریه ام میگیره وبرخودم می بالم خدایاشکرت
  • مصطفی IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    50 20
    احساس غرور و امیدمیکنم
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      24 15
      جانم فدای سپاه
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    32 11
    درود ب شرف تمام رزمندگان درود ب شرفتون
  • US ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    31 13
    جانم سپاه همیشه مایه افتخاروسربلندی
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    18 7
    پیشرفت بزرگی در ناوگان سنگین برای سپاه بوده
  • نعمت IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    17 6
    چرا سامانه دفاع نقطه ای کمند نصب نکردند؟
  • امیدوار IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    14 10
    امیدوارم بااین پیشرفت ها دشمنان ذلیل و نابود بشن
    • زهره IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      6 2
      انشالله
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    15 6
    زنده باد شیر مردان دریا
  • کامران IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    27 10
    اگر سپاه نبود ،کشور هم نبود
    • dez61519 IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      30 2
      ارتش وسپاه دو افتخار همیشگی
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      7 1
      100%
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      13 6
      درود بر امام خمینی(ره)
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      9 2
      دقیقا
    • داود IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      16 4
      سپاه افتخارملت ایران است
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    18 6
    خدا رو شکر که به این مرحله رسیده ایم ولی هنوز انشاالله باید بیشتر تلاش کنیم.
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    11 0
    خدا قوتتون بده
  • یاسین IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    9 2
    خیلی دمتون گرم عالی هستید
  • ارسطو شهیدی اسالمی IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    4 0
    سلام خسته نباشید درود برتمامی رزمندگان خستکی ناپذیر انشاالله که خداوند نگهدارت باشد انشاالله
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      5 3
      الحمدالله رب العالمین واقعا خدا رو شکر بابت این همه محبت و لطفی که به ما کرده است و دارد میکند. ان شاءالله خداوند به وسیله این برادران سپاهی و‌‌...نابودی آمریکا و... را رقم بزند.
  • یک انقلابی GB ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    13 1
    انشا الله در آینده از این بهتر هم خواهیم دید که لرزه بر تن دشمنان اسلام خواهد انداخت کم کم داریم به ساعت انتقام نزدیک می شویم. نیروی انقلابی یعنی همین چیزی که در تصویر می بینید،نه چیزی که در دولت می بینید.
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    22 1
    اگر قابلیت حمل جنگنده را داشت عاااااالی بود مثل F16, سوخو، و...
  • ايراني غيور IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    24 13
    منافقين كجايشان ميسوزد كه منفي ميدن
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      13 11
      چو دانی و پُرسی سؤالت خطاست.
  • مهدی IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    22 4
    درود بر سپاه مقتدر وخارچشم دشمنان خارجی ومنافقین داخلی
  • شفیعی IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    8 3
    الحمدالله خداوند روز به روز باعتبار واقتدار سپاه بیافزاید دست دشمنان را از کشور کوتاه کردین.دمتان گرم
  • همت IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    13 1
    درود بر دلیرمردان سپاه
  • صادق IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    7 0
    درود برسپاه اسلام. همین مقدار روبه پیشرفت است جای افتخار است، ولی چیزی درظاهر به نظر می رسد این ناو حامل سامانه های موشکی است ، موشک هاد درناو تعبیه نشده وفاقد توبخانه ومسلسل ها برای افداف سبکتر دیده می شود .
  • غضنفر IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    12 4
    الان میبینیم انچه راکه امام خمینی چهل سال قبل دید وفرمودند اگرسپاه نبودازکشورهم نبودو اصراراقای هاشمی برای ادغام سپاه واقا سخت درمقابل شان ماند وصحبت روحانی که گفت من نمیتوانم بودجه دو ارتش رابدهم سیاه روی شوند کساتی که نمیتوانند افتخار واقتدارماراببینندسپاه افتخارواقتدارماهست
  • ناشناس IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    4 1
    غرور هر کشور به نیروهای مسلح آن است
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    11 0
    درود بر سپاه و ارتش
  • حسین IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    11 0
    جوانان ایرانی ناو هواپیما برهم میسازند....
  • DE ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    6 0
    سلام درود به سپاه و ارتش و مردم کشورم دشمنان نابود و حقیر شدن
  • احمد IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    5 2
    سپاه یعنی مظلومیت واخلاص شهدا پشتکار واخلاص ادامه دهنده راه شهدا
  • سعید IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    5 1
    پیر پسر و دختر آلبانی پشت کامپیوتر نشین تا کور شود چشمان شما و اربابان تون
  • علی IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    2 0
    خدا قوت به همه دلاوران ایران زمین دوستان خدا شاهده خوشحال میشیم از پیشرفت کشورم
  • CA ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    3 0
    اگر شهدا نبودند این افتخار هم نبود یادشان گرامی و راهشان پر رهرو
  • حسين DE ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 0
    با بكارگيرى اين ناو اقيانوس پيما توان نظامى سپاه تا ماوراء اقيانوسها گسترده شد،همانگونه كه سپاه با ماهواره نور آسمان لايتناهى را نورانى كرد با ناو شهيد رودكى اقيانوسها را در مينوردد.
  • عباس IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    6 0
    خوشحالم و حظ میبرم
  • کمال IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    8 3
    سلام ما تبلیغ نمی کنیم بلکه عمل میکنم
  • مصطفی IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    3 1
    خدا پشت و پناهتان منتظر اخبار خوشحال کننده از شما سپاهیان قهرمان هستیم.
  • رضا IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    3 0
    احسنت و افرین ب مهندسین دریایی ما. من بیام ابدارچی ونظافت چی و تی زن و....رو ناو کارکنم.
  • علی IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    2 0
    دست مریزاد، مایه افتخار ما و خار چشم بدخواهان، یا علی
  • نورالدین دارایی IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    2 0
    خاک پای پاسدارن عزیز ؛ درود خداوند به شما عزیزان خدا
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    3 0
    فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ
  • رحیم IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    3 0
    فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ خداقوت
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    4 0
    امید وارم در جنگ ایران و امریکا خود نمایی کنی و باز هم افتخاری برای ایران سپاه به ارمغان اورد دمتون گرم مولا علی پشت و پناهتون
  • حسین IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    3 0
    عجب ناوی ساختیم بزار دشمنان ایران کور شوند
  • علی زاهدی IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    3 1
    مایه افتخار و غرور شدید سربازان ایران عزیز
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    4 1
    و أعدوا لهم ما إستطعتم من قوة و من رباط الخيل ترهبون به عدو الله وعدوكم درود بر شرف سپاه و ارتش و همه نیروهای نظامی و انتظامی کشور اگر اقتدار و آمادگی عزیزان نظامی و سپاه مقتدر نبود، اکنون ایران نیز به سرنوشت سوریه و عراق و افغانستان و لیبی گرفتار بود
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 1
    اگر سپاه نبود کشور نبود
  • اباسلط احدی IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    2 1
    خیلی خوب است ازخدا وند متعال میخواهم که بیشترش زینهار قدرت توان ایران اسلامی افزایش بدهد یادم نمی وداع که درحال شصت جبهه بودم حتی مهمات خمپاره سهمیه بندی بود افتخار میکنم به برادران سپاه وارتش
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 0
    به کوری چشمان پیر پسرا و پیر دخترای تیرانا
  • جلال IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    4 1
    احسنت افتخارمی کنم به این پیشرفتهای پی درپی،خداقوت دلیرمردان۲
  • شهریار IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 0
    با تقدییر از انجام اقدامات دفاعی
  • رضاکوهی IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    3 0
    هزاران درودوخسته نباشیدبرشما برای همین است که نامردم ایران بافکری آسوده وخیالی راحت دنبال زندگی هستیم واصلانگران مرزهای آبی و خاکی وهوای نیستیم چون سپاه داریم همچی داریم امنیت میهن وناموسمان حفظ هست بازهم متشکروخسته نباشیدشیرمردان ایرانی
    • مسعود IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      2 1
      احسنت ای کاش این سرعت عمل مبارزه با اختلاص گران محتکران هم داشتیم که لنگ روغن نبودیم
  • سپاه IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    2 0
    روز به روز با پیشرفت های زیادی در وسایل جنگده مانند موشک و...در کشور مواجه هستیم و همچنین به تلاشمان ادامه خواهیم داد تا یکی از قوی ترین نیرو های نظامی جهان را داشته باشیم به امید روز های بهتر .......
  • رضا IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    3 0
    روزی که خبر به آب انداختن اولین ناو هواپیما بر ایرانی به گوش جهانیان برسد اون روز روز جشن گرفتن بیاری خداوند به اونم دست خواهیم یافت ناو هواپیما بر ایرانی اخرین تیر خلاصه برپیکره پوسیده استکبار جهانی خواهد بود
  • محمد IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 0
    انشا الله همیشه سر افراز و مقتدر باشید و خاری به چشم دشمنان ایران
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    سپاه عشق
  • رحمن IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    2 0
    هزاران بار درود بر شما خوش فکران و آینده سازان ایران اسلامی.بارک الله بشما.راه را خوب طی میکنید راه همین است دور کردن دشمنان از خلیج فارس و دریای عمان و اقیانوس هند و دریای سرخ.مجموعه ای از این ناو ها گره کور دفاعی ما را پر خواهد کرد خدا قوت دست خدا بر دستانتان باد آفرین .صد بارک الله
  • ایران RO ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    2 0
    درود بر سپاهیان و ارتشیان عزیز خداقوت باشد که این خاری بشه درچشم امریکا و اسراییل
  • محمد حسین شفیعی IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    3 2
    درود بر دلاور مردان سپاه و ارتش قهرمان به برکت وجود شما عزیزان عزت داریم هرچه عزت داریم به برکت وجود شما عزیزان است چون شما عزیزان با جان و دل به این مملکت و ملت خدمت میکنید و حافظ جان ومال مرز ناموس این مملکت هستید ان شاءالله همیشه سالم و سلامت باشید و گوش به فرمان آقا سید علی رهبر مقتدا ولی امر مسلمین و پشت سر ایشان منتظر و گوش به فرمان ایشان و منتظر اذن جهاد ایشان هستیم ان شاءالله پرچم اسلام به دست با کفایت آقا سید علی به دستان مبارک آقا صاحب الامر آقا امام زمان عج برسد و ان شاءالله زیر پرچم اسلام همیشه پایدار و استوار باشند تمامی کسانی که به ایران اسلامی خدمت میکنید
  • آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    5 1
    درود بر شما از امروز اقیانوس ها به زیر قدم های شما خواهند لرزید
    • مرتضی IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      0 0
      امریکا سگ کی باشه درخلیج فارس قدم بگزاره مگرشیرمردان سپاه اجازه مدهند .درودبرشما رزمندگان اسلام
  • عباس IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 0
    دمتتون گرم خدا نگه دارتون باشه ایوالله
  • حیدر IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 0
    خیلی خوشحال شدم و احسنت و باریکلا میگم به دلاوران سپاه پاسداران. فقط نوع سوخت شناور شهید رودکی رو متوجه نشدم.
  • ناشناس GB ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    3 0
    جانم فدای رهبر . سپاه وارتش جمهوری اسلامی ایران زنده باد
  • ناشناس GB ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    دارد بر دلاوری دان سپاه ارتش جانم فدای رهبر سرم فدای دلیر مردان سپاه ارتش
  • حسین IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    تا سپاه و ارتش ایران به پاست ملک ایران از گزند بد رهاست
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    فقط سپاه
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 0
    بهتر بود ازموشکهای عمود پرتاپ نیز استفاده میشد
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    از قایقهای مناسب برای پدافند هوایی و محل موشکهای سطح به سطح استفاده شود که بتوان محل درگیری غیر از ناو باشد ...
  • محمد شریف نژاد IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    خاک بر سر لیبرالها
  • قدرت طهماسبی IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    عالی و عرض تبریک ،جای توپ و مسلسل های سبک و سنگین در زوایای مختلف خال که می توان آنها را اضافه نمود و آن را کاملتر نمود و نفوذ ناپذیر و هجومی باشد .
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    جانم فدای رهبرم
  • علی IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    درود بر دلیر مردان باغیرت سپاه
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    شیوه رونمایی این آبرومندانه تر بود. هر چند علاقمندان انتقاداتی هم دارند.
  • سرباز حاج قاسم IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام ماشاءالله
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 0
    درود بر غیور مردان ایران عزیز دمتون گرم باعث افتخارین
  • محمد امین IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    شهید حاج عبدلله رودکی گمنام بود سپاه قهرمان یاد او را زنده کرد شهید رودکی مغز متفکر نیرو دریایی سپاه بود
  • حسین پاکدین IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام بر شما ودرود بر غیرت شما دلا وران سپاه
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام. خداقوت به سربازان گمنام امام عصرعج در سپاه.... امیدوارم بزودی ناوشکن باقابلیت های جهانی به نام حاج قاسم به آب انداخته شود. چون اسم ناو هم میتواند دشمنان را خدا را منکوب کند. یاعلی
  • مصطفی IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    خدا قوت به همه دلیرمردان ایران که باعث سرافرازی ایران شدند همیشه سلامت و تندرست باشید وخاری باشید در چشم دشمنان اسلام و ایران همیشه سرافراز ، انشأالله که آقامون امام زمان عج هر چه زودتر ظهور کنه تا دنیا به آرامش واقعیش برسه الهی امین
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 0
    درود بر جان برکفان ارتش سپاه وناجا
  • 1466323833 IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    خداوند پشت و پناهتان احساس غرور میکنم زنده باد ایران سرافراز
  • علی IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    درودبربزرگمردان سپاه انشالله همیشه موفق ومستدام باشید
  • جعفر IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    دم سپاه گرم،افرین،هر چی دست میزنه،اباد میشه،ایکاش یک پاسدار ۸سال رییس جمهور بشه،خدا،یعنی میشه؟
  • محمد نوری IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 1
    درود
  • فرهاد IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    درودبرایران
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 0
    خیلی خبر خوبی بود - خدا خیرشان بدهد
  • رمضان IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 0
    با درود به طراحان وسازندگان این ناو وتسلیحات نظامی که کشور ما را امن میکنند
  • جعفر IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    2 0
    ارتشی سپاهی دو لشکر الهی
  • یوسف FR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    2 0
    درود بر شما و تمامی رزمندگان عرصه نظامی و اقتصادی 'فقط میگم دمتان گرم '
  • رضا IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    درود بر دلیر مردان سپاه که افتخار ایران هستند
  • محمد ولی IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    درود خداوند متعال به رزمندگان ونخبگان نظامی کشور
  • کوروش IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    خدا قوت
  • قدرت طهماسبی IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    خلاقیت ،نوآوری و کار جدید فقط ارتش و سپاه بقیه هیچ
  • GB ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 0
    زنده و پاینده باد سپاه
  • اسماعیل IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 0
    احسنت به شما
  • علی IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    دمتون گرم،نخسته،ممنون اززحمات شما
  • علی IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    خداوند یارویاور سپاه پاسداران است درود به غیرت وشرف سپاه
  • US ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 0
    عشق است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • ایرانی IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    دم سپاه گرم. درود به شرفت مشرق با اطلاع رسانی بجا و درستت.
  • حسن بسکابادی IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام.دست مریضاد
  • ابوالفضل فتوحی IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 1
    اخیرا"درتلوزیون صدای فارسی آمریکا درمورد این اقیانوس پیما بامسخره ادعا کردند که اون یک کشتی باربری بوده که کانکس ها رابرداشتند وبنام اقیانوس پیما جازده اند،!من فقط یک جمله کوتاهی به این دشمنان وطن می گویم ،،بزرگترین موشکهای قاره پیما هم قبلا"فلز خام بودند که حالا بانام موشک ارزش پیدا کردند ،بنابه فرض اگر اینطور هم بوده چیزی از اراده این ملت کم نمی کند درمورد موشکها هم مسخره می کردند وقتی پیشرفته ترین پهبادشان راسرنگون کردیم بادشان خوابید.....
  • مهدی IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    عالیه باعث غرور ملی هست ایکاش صنعت خودرو هم همینطور میکرد ایکاش
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 0
    مرگ بر اسرائیل مرگ بر امریکا مرگ بر منافق
  • مرادی ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 0
    درود بر دلیر مردان سپاه
    • حسین نظری IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      0 0
      سلام درود بر پرچم حق به تمام رزمندگان سپاه وارتش ایشالله امید بخدادرزمین واسمان ودریا درهمه جابدرخشید،خداقوت خسته نباشین دلاورمردان ایران زمین یا علی مدد.
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    2 0
    مایه افتخار ایران است
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 0
    فوق العاده است
  • مهدی IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 0
    درودبه سپاه همه جاهست کاش میشد یک دستی هم توی بازار داشت
  • US ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    این کشتی حرف نداره
  • رضا IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    دمتون گرم تنتون سالم
  • مصیب IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    دست .متخصصین .دلاور ایرانی را می بوسم .و با احترام در برابرشان بزانو می نشینم ما پشتیبانان هستیم برادر شهید اسکندری فر مشهد
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    درود بر شرف سپاه
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 2
    کشور اگر میخواد مستقل بشه باید از همین نظامیان ریس جمهور انتخاب بشه تا به جای حرف زدن کار انجام بشه
    • جعفری IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      0 0
      احسنت
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • رضا کاظم پور IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام ودرود بر دلاور آقای سلامی جانم فدایت وسربازان امام زمان قربانشما رزمندگان کشور عزیزمان خداوند نگهدار شما و خانواده عزیزان وسلامتی رهبر عزیز مرگ بر آمریکا خداحافظ
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    درود بر دلاورمردان سپاه
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    الله اکبر
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    درود به دلاورمردان ایران اسلامی ودرود خداوند به پاسداران انقلاب اسلامی خدا قوت
  • امیر IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    خدا قوت انشاالله همین روزا ناو هواپیما برم میسازیم.خدا قوت به همه کسانی که در این پروژه دست داشتند.که یک قدم به ساخت ناو هواپیما بر نزدیک شدیم.
  • محمود IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    سر فراز ایران و ایرانی نام سردار تنگسیری وحشت برای امریکه ناوشکنش که میترکونه اون فلک زده هارو درود به ارتش به خصوص سپاه مقتدر
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    درود بر دلاوران سپاه هنوز کارهای زیادی باید انجام بشه فتح و پیروزی و سربلندی نزدیک است انشاالله
  • سجادیان IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    جانم فدای این دلیرمردان وشیران بی ادعا خداوند حافظ وناصرتان باشد
  • Roham DE ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 0
    مرگ بر اسرائیل
  • محمد IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    امام خمینی (ره): پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد
  • ج.ل IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    ان تنصرالله ینصر کم و یثبت اقدامکم . آرزوی توفیق برای این عزیزان و سربازان گمنام امام زمان ع.
  • مهدی رنجبر IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    خیلی عالیه دمتون امیدوارم سالم وتندرست باشیدوهرروزپیشرفت واختراع جدیدی درزمینه دفاعی داسته باشیدولی توروخداکاری برای پیشرفت کشوردرزمینه خودروبکنیدتامشکل ماحل شودوبعدجلوی تورم لجام گسیخته رابگیریدبرادران عزیزسپاه وارتش ماازشمامتشکریم
  • عبداله IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    انتقام سخت فراموش نشه
  • رقیه IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    درود بر شرفتان درود بر جوانان ارتشی و سپاهی
  • حسن IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    من ازجانبازان سپاه لشگر۳۱عاشورا ۱۵ سالم بودمجروح شدم به وجودسپاه افتخارمیکنم سپاه حامی خون شهدا جانبازان وایران اسلامی وتمام مسلمانان جهان به ویژه حمایت ازرهبری وولایت فقیه به عهده سپاه است اگرسپاه نبودکشورنبود
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 0
    این ناو دل منو برده
  • ایران DE ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 0
    خداوند یارو یاورتان باد همیشه پیروز و سرافراز بوده و هستید کورباد چشم دشمنان
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      0 0
      علی برکته الله
  • جمال IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    دروووووود به شرفتون دمتون گرم ایشالله به اب انداختن ناو هواپیمابر
  • علی رضایی IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    شماها که این همه پیشرفت کردین بیاین یه خودرویخوب بسازین بدین دست ملت
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    بسم رب الشهدا و الصدیقین اقتدار نظام در گرو قدرتنمایی نیروهای مسلح بالاخص رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی احساس غرور و تعصب میکنم
  • محسن IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    درود بر سیدعلی و درود بر شیرمردان سپاه خدا قوت و دست مریزاد تا کور شوند هر انان که نتوانند ببینند آماده ایم فقط آقا سیدعلی اراده کنند لبیک یا خامنه ای
  • عباس IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    سپاه نشانه اقتدار ملی هر ایرانیست درود بر فرزندان این کشور خسته نباشید
  • وحید IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    ای کاش تکمیل تر میشد بعد نمایش می‌دادند البته تو این موقع لازم به نمایش اقتداری بود ولی میشد سامانه سوم خرداد رو بدون چرخ وبه صورت پایه دار وهمرنگ کشتی روی کشتی نصب میشد وخیلی کارهای دیگه، البته باز با این تحریم ها کاربزرگی بود چون حتی ناوهای مدرن جدید همه باکمک کشورهای دیگه درست شده وهرقطعه از یه کشور آمده حتی ناو های آمریکا هم اینجوریه.
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    درودفراوان به دریادلان سپاه۰ایکاش میشدسپاه قدرتش رادرموردمسکن هم بکارمیگرفت ومامستاجران راازچنگ این صاحب خانه هانجات میداد۰
  • Azim IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 1
    سلام بایدقدرشهدا وامام ورهبرعزیزمان روبدانیم چون قدرت مااینها هستندکه کشوربه ابرقدرت جهان تبدیل شده به خدااگه به اینهااتکا کنیم بیشترازاین آبادی کشورمیبینیم
  • اصغر فرهنگی IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام بخدمت تمام کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و مردان خدا نظربنده فقط خدا به همتون قوت وسلامتی بدن بدهد انشاالله عشق من سپاه جان من سپاه راه من سپاه جانم فدایی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران
  • علی IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام و درود و خسته نباشید خدمت تمام مدافعین ایران زنده باد ایران و ایرانی
  • اصغر فرهنگی IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    به اسم شما براه شما بکارشما افتخارمیکنم چون ایرانی بودند م افتخار میکنم مرگ براسراییل ومرگبر آمریکا لعنت بر قاتلین سردار سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی صلوات الله علیهم اجمعین بقران افتخارمیکنم ریشم ایرانیه ترکم ترک اوغلو یام سلام بر شهیدان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران
  • ناشناس DE ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    باسلام به تمامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دستمریزاد.البته به زودی ناوهواپیمابربسازیم انشاالله.من که خیلی دوست دارم آنروزراببینم انشاالله
  • علی حلیمی ۳۰سال بسیج IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    سپاه پاسداران باید بیشتر ازاین ناوها دراختیارداشت باشد اگرسپاه نبودکشورنبود امام خمینی ( رح)
  • جلال IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    خوشحال و افتخار به ایرانی بودن خودم و مردمان کشورم
  • علی حلیمی ۳۰سال بسیج IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    سپاه باید بیشترحمایدشود سپاه نبودکشورنبود امام خمینی(رح)
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    دوردبه به شما رزمندگان اسلام
  • لطف الله IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    به لطف خداوند و ایمان به او ملت ایران و نیروهای متفکر سپاه و ارتش ایران همیشه سربلند و پیروز میدانها خواهندبودودست هرمتجاوزی را از بازو قطع خواهند نمود.
  • پژمان جهانگیری IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    خداروشکر امیدواریم که روز به روز شاهده سلاح های دفاعی و تهاجمی برای این مرزوبوم باشیم . خدا قوت
  • براتعلی رفیعی IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    1 0
    از سپاه و افراد دلسوز کشور سپاسگذاریم .مایه افتخار ملت ایران و شیعیان جهان هستید. کاش در عرصه های دیگر مانند تولید خودرو و لوازم مورد نیاز هم ورود می کردید و کشور به استقلال کامل می رسید .
  • سید حسن حسینی IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    احسنت و آفرین به مهندسان ایران زمین حالا سپاهی و بسیجی و ارتشی فرقی نمیکنه
  • سینا IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    من به ایرانی بودنم افتخارمیکنم احسنت
  • محمدعلی الماسی IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    فدای خون عزیزآنی که در بین این عیور مردان واین وطن داران نیستن فدای دستهای روی ماشتون خدا قوت دل اور
  • IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    انشاالله با این ناو شکن جان قتل حاج قاسم سلیمانی عزیزمان راخواهیم گرفت
  • حمیدرضا IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    درود خدا بر شما غیور مردان همیشه در صحنه
  • عقیل عقیقی IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    سربازان آمریکایی تا الان خودشون رالاستیک میکردن از الان نمیدونم میخوان چکارکنندپادشاهان اعراب بهتراست خوش رقصی راکناربگذارندچراکه سپاه صاحب الزمان میایدواقعاخون شهیدانشان میجوشدکاش ماهم باشمابودیم وخاکپوتین هایتان راتوتیای چشممان میکردیم
  • زهرا IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    همیشه باعث افتخار ید خدایا ظهور رو نزدیکتر کن خدایا فرزندان مرا نیز درخدمت سپاه قراربده شادباد رهبرم سیدعلی خامنه ای
  • علی IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    زنده باد ایران اسلامی درود بر رهبرم
  • مهدی RO ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    0 0
    این است ثمره ی خون شهیدان والا مقام
  • علی نژاد IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    0 0
    سلام و درود بر همه ی نیروهای نظامی که دارن ثابت میکنند دیپلماسی التماس جوابگو نیست و باید قدرتمند بود و حتی اگر نیستی حداقل تظاهر کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس