کد خبر 1146595
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۸
بسیجی‌وار جنگید و بسیجی‌وار شهید شد

 دشمن فهمید بسیجی‌ها تمام شدنی نیستند. پایش که بیفتد همۀ مردم برای مملکتشان می‌آیند وسط میدان. اصلاً برای همین است که هر روز یک نقشۀ تازه برای خراب کردن بسیج و از بین بردن فرهنگ بسیجی طراحی می‌کنند.

به گزارش مشرق، حمید بناء، نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس در متنی برای هفته بسیج،‌ نوشت: 

 سال ۱۳۷۴ رفتیم درِ خانه‌های مردم برای خوراندن واکسن فلج اطفال به کودکان زیر پنج‌سالشان. طرح، روی کاغذ خیلی بزرگ بود؛ پوشش یک جامعۀ چند میلیون نفری ظرف مدت چند ساعت. مسئولین کشور می‌دانستند که جواهری بنام بسیج، همیشه و همه‌جا آمادۀ انجام کارهای بزرگ است. بحمدالله مأموریت به-خوبی و با دقت بالا انجام شد.

   دشمن فهمید که بسیجی‌ها تمام شدنی نیستند. پایش که بیفتد همۀ مردم برای مملکتشان می‌آیند وسط میدان. اصلاً برای همین است که هر روز یک نقشۀ تازه برای خراب کردن بسیج و از بین بردن فرهنگ بسیجی طراحی می‌کنند. هرجایی که کار افتاد دست بچه بسیجی‌ها، آوازۀ نام ایران و ایرانی در جهان پیچید. نمونه‌اش رویان، انرژی هسته‌ای ، دفاع‌مقدس، طرح‌های جهادی، کمک به نیازمندها، نابودی تروریست‌های داعش، پیشرفت‌های علمی و چه و چه.

   می‌دانید چرا؟ چونکه بسیجی‌ها َساعت کار ندارند. شب و روز و سرما و گرما برایشان فرق ندارد. دنبال جیره و مواجب نیستند. سن و سال برایشان یک عدد است. دلشان پر می‌کشد برای حل مشکلات مردم. بیماری مردم مریضشان می‌کند. بابت پیشرفت مملکتشان جان می دهند. قلبشان با لبخند کودکان یتیم شاد می‌شود و با اشکشان می‌شکند. بیست هزارتومان داشته باشند نصفش را کارت به کارت می‌کنند به حساب گروه جهادی و موسسۀ خیریه‌شان. وقتی همه خوابند دورهم جمع می‌شوند و فکرشان را روی هم می‌ریزند برای واکاوی مسائل و گرفتاری‌های مردم. دوره‌های آموزشی، تربیتی و آگاهی‌بخشی می‌گذارند تا مهارت فنی و دانش مردم بالا برود. دشمن را از دور رصد می‌نمایند؛ چه در حوزه‌های نظامی و انتظامی و چه در حوزه‌های فرهنگی. جنگ بشود و یا بلایای طبیعی یخهٔ سرزمین‌مان را بگیرد کسب‌وکار و درس و اداره و زن و بچه را به خدا می‌سپارد و می‌رود برای دفاع از دین و مردمش. گاه هم از خودی می‌خورد و هم از غریبه اما کم نمی‌آورد. جایی در برنامه‌های صدا و سیما ندارند ولی تا دلتان بخواهد رسانه‌های دشمن برایشان برنامه می‌سازند. با این همه، بسیجی کمافی السابق «خسته نمی‌شه» ... 

   هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق / ثبت است بر جریده عالم دوام ما ... نسخۀ شفابخش و درمانگر بسیج، این‌روزها گره از کار خیلی‌ها باز می‌کند. نسخه‌ای که امام خمینی(ره) نوشتند و امام خامنه‌ای تکمیلش فرمودند.

   بسیج یعنی جمعیتی به‌وسعت همۀ اقشار جامعه؛ پیر و جوان، کارمند و کارگر، زن و مرد، معلم و دانش‌آموز، استاد و دانشجو، ورزشکار، مداح، اصناف، شهری، روستایی، عشایر و طلاب. هفتۀ بسیج یعنی هفتۀ ایران. یعنی هفتۀ تلاش یک ملّت برای آزادی و استقلال و آبادانی. یعنی همبستگی و اتحاد و و یکرنگی. یعنی جمهوری اسلامی ایران.

   هفتۀ ایران و ایرانی مبارک.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس