حوادث

پلیس در اعلام مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از شناسایی محل دپوی غیرمجاز دام های قاچاق و کشف یک هزار و ۱۳۵ راس احشام قاچاق خبر داد.

به گزارش مشرق از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین دهکی فرمانده مرزبانی استان هرمزگان افزود: مرزبانان پایگاه دریابانی قشم در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی مشترک با اداره اطلاعات جزیره قشم و عوامل انتظامی شهرستان از محل دپوی احشام غیر مجاز در منطقه "رمچاه" که از آن به عنوان مکانی امن برای نگهداری و خروج غیر قانونی دام از جزیره استفاده می شد، مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار مرزبانان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از محل دپوی دام موفق شدند، یک هزار و ۱۳۵ راس احشام قاچاق از نوع کهره را کشف کنند.

سردار دهکی تصریح کرد: احشام به صورت غیر مجاز دپو و به منظور خروج غیر قانونی از کشور توسط شناورها از محل دپو بارگیری و به کشورهای حاشیه خلیج فارس حمل می شدند که از این  طریق مقدمات خروج غیر مجاز دام ها به خارج کشور فراهم می شد اما با هوشیاری مرزداران استان و همکاری اداره اطلاعات و عوامل انتظامی شهرستان قشم ناکام ماندند.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان با اشاره به توقیف ۷ دستگاه کامیون حمل احشام قاچاق گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی احشام قاچاق کشف شده ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف انبار روغن خودروی احتکاری

سرهنگ محمدرضا هاشمی فر جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف روغن خودروی احتکار شده به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در بازرسی انباری در عملیات ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان "خمینی شهر" خبر داد و گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر با اشرافیت و هوشمندی خود از احتکار مقادیر زیادی روغن خودرو در یکی از انبار های سطح شهر مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از شناسایی انبار و کسب اطلاعات لازم با هماهنگی مقام قضائی از انبار مذکور بازرسی کردند که در نتیجه این عملیات ۳۲ هزار و ۵۰۰ لیتر انواع روغن خودرو، ۱۴ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم گریس خودرو و۶ هزار و ۵۰۰ لیتر ضد یخ که از مدت ها قبل در این انبار نگهداری شده بودند کشف شد.

سرهنگ هاشمی فر با بیان اینکه برابر بررسی های کارشناسی صورت گرفته احتکار بودن کالاهای مذکور محرز شد، گفت: کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای احتکاری مکشوفه را بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: برابر حکم مقام قضائی انبار مذکور پلمب و یک فرد متخلف نیز دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

شناسایی انبار احتکار کالا 

سردار عباسعلی بهدانی فرد فرمانده انتظامی استان از شناسایی یک انبار احتکار کالا و کشف ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انواع موادضد عفونی کننده خبر داد و گفت:  در راستای مبارزه با احتکار کالا، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام کار اطلاعاتی از خبرهایی مبنی بر وجود یک انبار احتکار در شهر یزد مطلع شدند.

وی با اشاره به رصد دقیق اطلاعاتی و شناسایی این انبار در یکی از خیابان های اصلی شهر یزد افزود: ماموران پس از اخذ مجوز قضائی به بازرسی از انبار پرداخته و هزار و ۱۵۰ لیتر انواع مواد ضدعفونی کننده احتکار شده را کشف کردند.

بهدانی فرد با اشاره به دستگیری یک متهم در این خصوص و معرفی وی به مراجع قانونی خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش این محموله را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

جلوگیری از ورود ۲ تُن مرغ فاسد به بازار

سرهنگ علی مرشد فریدنی فرمانده انتظامی شهرستان"بوئین و میاندشت" از کشف ۲ تُن مرغ غیر بهداشتی و فاسد در بازرسی از یک دستگاه خودروی وانت نیسان یخچال دار خبر داد و  گفت: ماموران مستقر در ایست و بازرسی شهید"سالاری" فرماندهی انتظامی شهرستان "بوئین و میاندشت" حین کنترل و رصد خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی وانت نیسان یخچال دار که از استان های غربی به سمت اصفهان در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از متوقف شدن خودروی مذکور با هماهنگی مقام قضائی نسبت به بازرسی از آن اقدام کردند که مشخص شد خودرو حامل تعداد زیادی مرغ به صورت بدون بسته بندی است.

فرمانده انتظامی شهرستان "بوئین و میاندشت" از کشف ۲ تُن مرغ غیر بهداشتی و فاسد در این عملیات خبر داد و گفت: با بررسی های به عمل آمده و استعلام های صورت گرفته از اداره بهداشت مشخص شد مرغ های داخل یخچال خودرو فاقد مجوزهای قانونی بوده که در این خصوص پرونده تشکیل و راننده خودرو برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

دستگیری گروگانگیران اتباع خارجی 

سرهنگ محمد گلوانی فرمانده انتظامی شهرستان "چالدران" از دستگیری گروگانگیران اتباع خارجی در این شهرستان، خبر داد و گفت: با کسب خبری مبنی بر گروگانگیری اتباع خارجی در یکی از دامداری های شهرستان "چالدران" رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی محل مورد نظر شناسایی و با هماهنگی های لازم، ماموران در یک عملیات پلیسی منسجم موفق به رهایی۲۰ نفر از اتباع خارجی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان "چالدران" در پایان گفت : در این رابطه ۴ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شدند.  

دستگیری موبایل قاپ ها با ۵۰ فقره سرقت 

سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز با تلاش کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی استان؛ اعضای باند ۲ نفره سارقان موبایل قاپ با اعتراف به ۵۰ فقره سرقت در شهر کرج دستگیر شدند.

وی گفت: با  وقوع چندین فقره موبایل قاپی در مناطق مرکزی شهر کرج، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پایگاه یکم پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی گفت: در بررسی های اولیه مشخص شد که سارقان در گروه های ۲ نفره به وسیله ۲ موتورسیکلت متفاوت ابتدا طعمه های خود را شناسایی کرده و یکی از آنها به صورت پیاده اقدام به تعقیب سوژه مورد نظر کرده و در فرصتی مناسب اقدام به سرقت موبایل کرده و بلافاصله سوار موتورسیکلت همدستش شده و پا به فرار می گذارند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در ادامه کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی های هدفمند در نقاط وقوع سرقت، در نهایت به سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک شده و دستور توقف آن را صادر کردند که راکبان موتورسیکلت بدون توجه به دستور پلیس اقدام به فرار کردند.

سرهنگ نادربیگی ادامه داد: کارآگاهان با تعقیب موتورسیکلت با انجام روش های خاص پلیسی آن را متوقف کرده و یکی از سرنشینان را دستگیر کرده و دیگری از شلوغی خیابان استفاده کرده و از محل متواری شد.

رئیس پلیس آگاهی با اشاره به شناسایی و دستگیری همدست متهم در شهر کرج بیان کرد: در بازجویی های صورت گرفته متهمان به ۵۰ فقره سرقت با شیوه موبایل قاپی اقرار کردند.

سرهنگ نادربیگی با اشاره به کشف تعدادی تلفن همراه سرقتی از سارقان خاطرنشان کرد: در بررسی سوابق متهمان مشخص شد هر ۲ سارق سابقه دار بوده و چندین مرتبه به همین اتهام دستگیر و روانه زندان شده اند.

رئیس پلیس آگاهی البرز در پایان از شهروندان خواست از مکالمه های طولانی مدت با تلفن همراه در اماکن عمومی پرهیز کنند.  

کشف ۳۴ تن برنج ایرانی احتکار شده 

سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان از کشف ۳۴ تن برنج ایرانی احتکار شده به ارزش ۱۱ میلیارد ریال در شهر قزوین خبر داد و گفت: در راستای طرح سراسری مبارزه با احتکار و گران فروشی کالاهای اساسی، ماموران انتظامی شهرستان قزوین از احتکار مقادیر زیادی برنج ایرانی در یکی از انبارهای شهر قزوین مطلع شدند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی با تشکیل اکیپی به محل اعزام و در بازرسی از انبار مورد نظر ۳۴ تن برنج ایرانی احتکار شده را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان قزوین ارزش محموله کشف شده را بنابه نظر کارشناسان مربوطه ۱۱ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.  

پلمب انبار احتکار پیاز 

سرهنگ مصطفی توکلی فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از شناسایی و پلمب یک انبار احتکار پیاز به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد و گفت: ماموران انتظامی شهرستان "پاسارگاد" در راستای مبارزه با برهم زنندگان نظم اقتصادی، با اقدامات فنی و تخصصی محل احتکار پیاز را در یک انبار شناسایی کردند.

وی گفت: ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این انبار موفق شدند، ۸۰ تن پیاز  احتکار شده را کشف کنند.

فرمانده انتظامی "پاسارگاد" با بیان اینکه در این خصوص یک نفر به مراجع قضائی معرفی شد، عنوان داشت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ "توکلی" ضمن تقدیر از همکاری و تعامل خوب مردم با پلیس، تاکید کرد: پلیس با تمام توان و به کارگیری حداکثری امکانات خود با پدیده شوم احتکار و قاچاق کالاهای اساسی مبارزه خواهد کرد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    7 0
    افرین برنیروهای زجمت کش نیروی انتظامی اموال احتکارشده را نباید به صاحب با اخد جریمه بلکه مجازات سنگین و فروش اموال به مردم از طریق فروشگاههای معتبرتا درس عبرت باشد
  • حبیب IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    9 0
    واسه یه مرتبه هم که شده چندتاشون رو اعدام کنید دل مردم خنک بشه ،جریمه میکنید اونا هم پولدارن جریمه شون رو میدن یا با رانت آزاد میشن
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      0 0
      باید جرمشان در حد اعدام باشه
  • حسین IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    2 0
    تو کشورهای همسایه میدان نفتی و گازی کشف می کنن تو کشورما هم قاچاق و دزدی کشف می شه واقعا این دزد ها کیا هستن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس