کد خبر 1145506
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷
موگرینی خواهان مذاکره بایدن با ایران شد

فدریکا موگرینی با طرح پیشنهاد مذاکره با ایران به جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا، گفت : ایران جز در صورت اجرای کامل بر جام از سوی تمامی طرفین وارد مذاکرات جدید نمی شود.

به گزارش مشرق، موگرینی روز چهارشنبه در گفت و گو با اندیشکده "شورای آتلانتیک" افزود: پس از دونالد ترامپ رئیس جمهوری مستقر در کاخ سفید بازگشت به توافق هسته ای آسان نخواهد بود زیرا شاید نگرانی هایی در مورد خروج دو باره این توافق از سوی آمریکا وجود داشته باشد.

این دیپلمات سابق اتحادیه اروپا ضمن درخواست از بایدن برای بازگشت فوری مذاکره با ایران، مدعی شد که برجام تنها راه ممانعت ایران برای تبدیل شدن این کشور به یک قدرت هسته ای است.  

وی دوشنبه گذشته نیز در گفت وگو با شبکه تلویزیونی سی ‌ان ‌ان گفت : چهار سال گذشته برای آمریکایی‌ها و اروپایی‌هایی که شاهد بودند آن دمکراسی بزرگ ارزش‌های بنیادین خودش را زیر پا گذشته و نادیده گرفته است، دشوار بود.

وی ابراز اطمینان کرد که بازگشت به این ارزش‌ها و به طور کلی چند جانبه گرایی و ساز و کارهای بین‌المللی اولویت اول دولت جو بایدن خواهد بود.

مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا توضیح داد که  ‌در دوره ترامپ شاهد بازی حاصل جمع صفر بودیم و روشن بود که از نظر ترامپ برای کسب پیروزی باید ببازی. اما این رویکرد مناسبی برای اروپا نبود و هرگز اینطور نبوده است.

وی گفت، امیدوارم که با پیروزی بایدن دولتی در آمریکا روی کار آید که به رویکرد برد - برد باز گردد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری کنونی آمریکا برجام را به طور یکجانبه در سال ۲۰۱۸ فسخ کرد و کوشید با تحریم های شدید ایران را به یک توافق گسترده تر که شامل برنامه های موشکی این کشور نیز می شود وا دارد که در این کار ناکام بود.

جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا در کار زار انتخاباتی خود وعده داده بود که در صورت پیروزی به این توافق بین المللی باز خواهد گشت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    2 0
    وقتی هر دوی شما ریاکاران سر کار بودید چه غلطی کردید، خانم موگرینی آمدی در مجلس ایران عکس گرفتی اما دریغ از یک وفای به عهد!!!!! حالا مثلا دوباره می خواهید مذاکره کنید!!!! تازه آن وقت ما پدر کشتگی هم به این حد امروزمان نداشتیم ، یعنی داشتیم اما گفتیم شاید این جنتلمن های مذاکره کننده با آن یانکی های تروریست قبلی فرق کرده اند!!!! که صد البته اشتباه بود ، هیچ فرقی نداشتید که بدتر هم بودید ( جنتلمن های مذاکره کننده شما همان تروریستهای فرودگاه بغداد بودند )ولی حالا خون حاج قاسم شهید و یاران پاکش ، جنایتهای قبلی شما و کشتن سلحشورانی چون شهید نادر مهدوی و یا شلیک موشک و انهدام هواپیمای مسافربری و شهادت 260 مسافر توسط ناو وینسن را به یاد می آورد . خداوند ریشه ظلم و دنیا پرستیتان را بخشکاند .آمین یا رب العالمین . اللهم عجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس