کد خبر 1144971
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
عراق|مصطفی الکاظمی : به هیچ نیروی نظامی بیگانه در خاک کشورمان نیاز نداریم/ حشد شعبی یک سازمان ملی است

یک نماینده ائتلاف الفتح تصریح کرد که دولت آمریکا برای ابقای طولانی‌تر نیروهای خود در عراق بر روی نخست‌وزیر این کشور حساب می‌کند.

به گزارش مشرق، «کریم جاهوش المحمداوی» نماینده فراکسیون پارلمانی بدر می‌گوید که واشنگتن  برای ابقای طولانی‌تر نیروهای خود در خاک عراق بر روی نخست‌وزیر این کشور حساب می‌کند.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا برای اجرای طرح‌ها و تصمیمات راهبردی خود که در راستای خدمت به دولت آمریکا است، بسیار زیاد بر روی «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق حساب می‌کند.

این نماینده عراقی از ائتلاف الفتح گفت: الکاظمی دوستی نزدیکی با آمریکا دارد و نفوذ آمریکا بر او بسیار زیاد است. به همین دلیل وی تمایلی به نشان دادن جدیت در برخورد با پرونده اخراج نیروهای آمریکایی از عراق ندارد.

وی افزود: نخست‌وزیر از افشای قصد آمریکا در قبال عراق امتناع می‌ورزد.

پیشتر «محمد البلداوی» دیگر نماینده عراقی از فراکسیون «الصادقون» گفته بود که اقدامات آمریکا و ترکیه در نقض حاکمیت عراق به دلیل ضعف این دولت همچنان ادامه دارد.

نخست‌وزیر عراق چند ماه پیش در سایه فشارهای نمایندگان و مردم عراق برای اخراج آمریکایی‌ها از کشورشان گفت: «گفتیم که به اندازه نیازمان به همکاری در زمینه‌ اقتصاد، آموزش، فرهنگ، بهداشت، همکاری امنیتی، مجهز کردن نیروها به تسلیحات، آموزش نیروهای قهرمانمان و همچنین همکاری با ائتلاف بین‌المللی، به حضور نظامی آمریکا نیاز نخواهیم داشت».

مسئله اخراج نظامیان آمریکا از عراق درست پس از آن مطرح شد که نظامیان تروریست‌ آمریکا سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید «ابو مهدی المهندس» معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی را در خاک عراق به شهادت رساندند.

پارلمان عراق پس از این اقدام تروریست‌های آمریکا به تاریخ ۱۵ دی ۱۳۹۸ مصوبه اخراج نظامیان آمریکا را از خاک این کشور تصویب کرد؛ اما همچنان نیروهای آمریکا در خاک عراق حضور دارند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    2 4
    اینکه امریکا در عراق بمونه چیزیه که عراقیا باید به امریکا التماس کنن و هزینه های مربوطه رو هم تقبل کنن تا امریکا برای حفظ امنت و دموکراسی نیروهاشو تو عراق نگه داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس