سیاستمدار عراقی: سفر الکاظمی به آمریکا نمایشی است و سودی ندارد

یکی از رهبران جبهه نجات و توسعه عراق تأکید کرد که سفر نخست وزیر این کشور به آمریکا، نمایشی است.

به گزارش مشرق، «حازم الجنابی» از رهبران جبهه نجات و توسعه عراق درباره احتمال نتایج معکوس سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور به آمریکا هشدار داد.

الجنابی به پایگاه خبری المعلومه گفت که سفر الکاظمی به واشنگتن، «نمایشی است و هیچ سودی برای ملت عراق نخواهد داشت».

بیشتر بخوانید:

وی ضمن هشدار نسبت به نتایج این سفر، تأکید کرد که پس از این سفر، ممکن است مشکلاتی در عراق نیز ایجاد شود.

این سیاستمدار عراقی تصریح کرد، آمریکا عامل نابودی عراق است؛ زیرا این کشور را به عرصه‌ای برای جنگ همه کشورها تبدیل کرده است.

در همین ارتباط، «فاضل جابر» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف الفتح گفت که پرونده اخراج نظامیان آمریکا از عراق باید در اولویت موضوعات مورد بحث الکاظمی در سفر به واشنگتن باشد و در غیر این صورت سفر او بی‌نتیجه بوده و بایستی لغو شود.

جابر تأکید کرد که ملت عراق و فراکسیون‌های سیاسی علاقه‌مند به پایان دادن به هرگونه حضور نظامی بیگانگان در خاک عراق هستند و این موضوع به یکی از مسائل مهم سیاست خارجی عراق به منظور تحقق اصل حاکمیت کامل، تبدیل شده است.

موضوع اخراج نیروهای آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور شد که ارتش آمریکا، شماری از نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد و بعد از آن در اقدامی جنایتکارانه، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی و نیروهای مرتبط به این سازمان را در تاریخ ۱۳ دی ماه گذشته به شهادت رساند.

قرار است الکاظمی ماه جاری میلادی در یک سفر رسمی، به آمریکا عزیمت کند. دور نخست مذاکرات عراق و آمریکا، بدون هیچ نتیجه‌ای به پایان رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 0
    دیگه خبری از سیرک نیست!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس