سعادتمند: استراماچونی نباید قرارداد جدیدی با استقلال می‌بست!/ مالکیت معنوی باشگاه را گرفتند و یک ریال ندادند

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت که سرمربی سابق ایتالیایی تیم فوتبال این باشگاه برای بازگشت به جمع آبی‌پوشان نباید قرارداد جدیدی می‌بست.

به گزارش مشرق، احمد سعادتمند درباره ادعاهای رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال اظهار داشت: خلیل‌زاده حرف‌هایی را مطرح کرد و یاد مصاحبه او می‌افتم که گفت دکتر نوروزی به استقلال برمی‌گردد و او تکذیب کرد. باید در رسانه ملی صادق و روراست باشیم. مگر می‌شود مدیرعامل باشگاه اسناد را پخش کند و خودش به رسانه پخش‌کننده نامه اعلام جرم کند؟!

وی با بیان اینکه شرکت مبنا توسعه سال گذشته حدود 54 میلیارد تومان به صورت بلاعوض به استقلال کمک کرد، گفت: سال بعد از آن باید افزایش درآمد داشته باشیم، اما چگونه شرکت آریابرتر که از دوستان خلیل‌زاده است، هیچ درآمدی عاید ما نکرد؟ ما برای پایان سال مالی یعنی اول تیر 99 با زیان انباشه 66 میلیارد تومانی کار را تمام کردیم. این شرکت متعلق به افرادی است که در رسانه ملی هستند و به باشگاه خسارت زدند. آنها باید پاسخگو باشند و از این موضوع عبور نکنند.

«اسپانسر، تلویزیون باشگاه، تبلیغات روی سینه و مالکیت معنوی باشگاه را گرفتید و یک ریال هم به استقلال ندادید.»، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با بیان این جمله خاطرنشان کرد: چندرغاز کمک کردید که آن را به حساب خزانه نریختید. 9 میلیارد و 700 میلیون تومان به حساب بچه‌ها واریز شد که می‌پرسم آیا گردش مالی شما هم اشتباه بوده است؟ ما این دریافتی را پذیرفتیم. ظرف یک ماه الحاقیه صوری درست کردید و نمی‌دانم چگونه می‌گویید من اسناد را پخش کردم.

سعادتمند که با برنامه «فوتبال برتر» گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد: خلیل‌زاده که خیلی خوب دست روی قرآن می‌گذارد، بگوید که شما این الحاقیه را با سود روزانه 40 میلیون تومانی ثبت کردید. این کار در زمان من صورت گرفت. از طریق شرکت آریابرتر از من شکایت کردید و برای اولین بار، دو مرتبه به دادگاه رفتم. به خاطر استقلال باز هم به دادگاه می‌روم و از فردا دوستان می‌توانند باز هم مرا به دادگاه بکشند. افتخار می‌کنم برای استقلال به دادسرا رفتم. قاضی و دادگاه این کشور بجا و بحق است و حقوق را ادا می‌کند.

پس از پخش صدای سعادتمند، وی درباره ورود مهدی روحی معاون پیشین فرهنگی و ارتباطات استقلال به این باشگاه بیان کرد: خلیل‌زاده  و دوستانش فشار آوردند که روحی را عزل کنیم. او چگونه صدایم را در رسانه ملی پخش می‌کند؟ تاکنون همه دروغ‌ها را تحمل کردم، اما پیام استراماچونی به من را هم در برنامه بخوانید. استراماچونی داشت به ایران می‌آمد، اما حالا در خانه نشسته و باید یک میلیون و 788 هزار و 251 یورو، بدون سود روزانه بگیرد. بروید این مبلغ را نگاه کنید. 

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با انتقاد از صدای پخش شده اظهار داشت: چرا باید این صدا را تأیید کنم؟ من به رسانه مربوطه نامه فرستادم. استقلال 30 میلیون هوادار دارد، اما چرا یک ریال از سال گذشته درآمد نداشت؟ من درآمد ایجاد کردم که اجازه ندادید استقلال به درآمد پایدار برسد.

سعادتمند با بیان اینکه خلیل‌زاده قراردادی نوشت که روزی 40 یا 50 میلیون تومان سود به کارگزار برسد، گفت: مگر این شرکت چقدر آورده داشت؟ خود او دو ماه روی من فشار آورد تا برای شرکت آریابرتر رضایت بدهم. من باید از بیت‌المال دفاع کنم. ما با چند شرکت مذاکره کردیم که به شرکت جهان فولاد رسیدیم. موضوع را با وزارت ورزش بررسی کردیم که حدود هفت هشت میلیارد تومان در ماه اول پرداخت شد و کمک دیگری واریز نشد.

وی با بیان اینکه مدیران استقلال پس از آن با دو شرکت دیگر صحبت کردند، تصریح کرد: با همراه اول بر سر مبلغ 110 میلیارد تومان و همچنین شرکت نفت هم مذاکره کردیم که عمر ما کفاف نداد. دوستان نمی‌گویند وکیل استقلال در پرونده شفر و استراماچونی، همان وکیل ما در پرونده کولی و ساشا شفر بود که پیروز شدیم. ما ظرف سه ماه، 25 میلیارد تومان آورده داشتیم.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال درباره اینکه سند پرداخت هفت میلیارد تومان و صد هزار دلار علی نامداری وجود ندارد، بیان کرد: از او و مهندس عبدیان تشکر می‌کنم که اگر پولی قرض دادند، سود نگرفتند. بارها از خلیل‌زاده خواهش کردم همانطور که سال گذشته با سود قرض می‌گرفتید، امسال هم به باشگاه کمک کنید. نامداری و عبدیان به داد باشگاه استقلال رسیدند و نامداری هنوز سمتی ندارد. نامداری 37 و عبدیان هم 10 میلیارد به استقلال کمک کردند که حدود پنج میلیارد تومان آن، پیش از عضویت عبدیان در هیئت مدیره بود.

بیشتر بخوانید:

خلیل‌زاده: سعادتمند اصلا با استراماچونی دیدار نکرد/ او اسناد باشگاه را پخش کرد

سعادتمند خطاب به خلیل‌زاده خاطرنشان کرد: شما مطالبات خود را از سال 94 از مؤسسه اعتباری کوثر را فراموش کردید که شش میلیارد تومان از آن را باید به شفر پرداخت می‌کردید. یک ماه قبل از رفتنم می‌توانستم این پول را بگیرم که این کار را نکردم. چون مطالبات ما از شرکت اتکا مبلغ 10 میلیارد و از کوثر، 14 میلیارد تومان بود. بعد از من شش میلیارد تومان حق استقلال را گرفتند که آن هم درآمد نبود.

وی در ادامه اظهار داشت: باید دیاباته و میلیچ را (به قطر) می‌آوردیم و اعضای هیئت مدیره بدون پرداخت پولی، بازیکنان را دست خالی به قطر فرستادند. هفت میلیاردی که شرکت جهان فولاد داده است، به آنها پرداخت کردیم. این درآمد نبود؟ نامداری حاضر شد 500 هزار دلار بلاعوض پرداخت کند و صد هزار دلار بابت بازگشت استراماچونی داد که این موضوع امکانپذیر نبود. ما این رقم را تبدیل به ریال کرده و آن را به حساب بازیکنان واریز کردیم. فیش همه بازیکنان موجود است.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با بیان اینکه شرکت مبناتوسعه یک ریال هم به این باشگاه کمک نکرد، درباره مذاکره با استراماچونی گفت: من او و وکیلش پاستورلو را دیدم. مطابق نامه به حراست وزارت ورزش، وزارت امور خارجه، سرکنسول سفارت ایتالیا در ایران و براساس مصوبه هیئت مدیره، به این سفر ملزم شدم. من برای آرامش باشگاه استقلال دیگر صحبت نمی‌کنم، اما با استراماچونی تمام کرده بودم که فشارهای بسیار زیادی روی من بود.

سعادتمند با بیان اینکه نیامدن استراماچونی باعث شد او در خانه‌اش بنشیند و یک میلیون و 700 هزار یورو بگیرد، تصریح کرد: اگر استراماچونی می‌آمد، این مبلغ هم برمی‌گشت. دوستان به سود روزشمار قرارداد او اشاره نمی‌کنند. من به مردم و هواداران بامعرفت استقلال دروغ نگفتم. در هیچ جای دنیا اینگونه نیست که نتوانید از بازیکن خارجی استفاده کنید.

وی در پایان گفت: قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی به خاطر تفاوت نرخ ریال و دلار ایجاد شد که حالا باید ضرر یک میلیون و 700 هزار یورویی پرداخت کنیم. استراماچونی نمی‌خواست قرارداد جدید ببندد و قرارداد دو ساله بسته بود. او قراردادش را فسخ نکرده بود و می‌توانست با الحاقیه برگردد. می‌توانستیم حدود یک میلیون و 500 هزار یورو صرفه‌جویی کنیم. من با استراماچونی جلسه داشتم که پاستورلو و عابدی مربی ایرانی فعال در فوتسال هم در آن حاضر بودند. او گفت از من سوءاستفاده شده است و حاضر نیستم عکس بگیرم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس