کد خبر 1144619
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵
بورس

حدود سه ماه است که بازار سرمایه با بی توجهی مسولین امر ،کام تعداد زیادی از سهامداران بازار سرمایه را تلخ کرده است.

به گزارش مشرق، کسانی که با پس انداز چندین ساله خود و یا با فروش خانه و خودرو خویش به امید دو برابر شدن سرمایه شان، با دیدن بازار صعودی چند ماه قبل، به امید جبران تورم موجود در جامعه وارد این بازار شده بودند و اکنون نه تنها سود نکرده اند که اصل سرمایه شان را هم در خطر میبینند!

اما همه ی اشکال را نمی شود به گردن مردمی انداخت که به مسولین کشورشان اعتماد کرده اند و به اعتبار این که می شنوند "همه چیز را به بورس بسپارید" سادگی میکنند و واقعا همه چیز را به بورس می سپارند.

با این شرایط اکنون زمان آن فرا رسیده که صاحبان تصمیم خطای خود را جبران کنند و ساده انگاری ست که باور کنیم برای برون رفت از بحران فعلی بورس هیچ راه حلی وجود ندارد.

وحید کشمیری پور از کارشناسان و تحلیل گران بزار سرمایه در گفت و گو با رسانه ی ملی در برنامه سرمایه، پیشنهادات خود را برای بهبود وضعیت بازار بورس ارایه کرده است. او معتقد است اگر این مسایل با سرعت پیگیری شود می تواند نقش موثری در بازگشت سرمایه اصلی بورس که همانا اعتماد عمومی می باشد ایفا کند.

این موارد عبارتند از:

 - صنعت پالایشی: افزایش تخفیف خوراک پالایشگاه ها به میزان ۱۰ درصد و هم چنین تسریع در افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های شرکت های پالایشی.

- صنعت خودرو : آزادسازی قیمت خودرو متناسب با عرضه و تقاضا با عرضه خودرو در بورس کالا

- صنعت بانکداری: تسریع در فرایند افزایش سرمایه بانکها از طریق صرف سهام و در نظر گرفتن ارز نیمایی برای تسعیر ارز بانکها 

- صنعت سیمان: صدور مجوز برای تعیین قیمت سیمان در بورس کالا

- صنعت داروسازی: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تعیین قیمت منطقی برای داروها می تواند از جذابیت قاچاق دارو برای سوداگران سلامتی مردم بکاهد و در عوض رونق را به صنعت داروسازی برگرداند. و البته به جهت عدم آسیب بیماران از افزایش قیمت احتمالی حمایت بیمه ها از طریق توسعه پوشش بیمه ای افزایش یابد .

- صنعت  فلزات اساسی و پتروشیمی: صدور مجوز فروش ارز حاصل از صادرات این شرکت ها به نرخ روز بازار آزاد و دوری از هرگونه قیمت گذاری دستوری در تعیین قیمت محصولات این شرکت ها.

هم چنین کشمیری پور معتقد است الزام شرکت های بورسی برای ارایه پیش بینی سود واقعی به صورت و فصلی و سالانه از جمله اقدامات موثر دیگر در رونق مجدد بازار سرمایه خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس