تجام

آمریکا در روزهای اخیر شاهد بروز خشونت و درگیری میان حامیان راست افراطی ترامپ و گروه‌های آنتیفا و جنبش بی‌ال‌ام در خیابان‌های واشنگتن و دیگر شهرهای این کشور بود.

سرویس جهان مشرق - در پی صحنه‌های خشونت‌آمیزی که شامگاه یکشنبه در واشنگتن اتفاق افتادند، ترامپ معترضانی که در قالب اعتراضات متقابل در محل راهپیمایی میلیونی ماگا (مخفف «آمریکا را دوباره باعظمت کنیم») حاضر شده بودند را «تفاله‌های آنتیفا» خواند و با تمسخر گفت که «آنها مجبور به فرار شدند.». رئیس‌جمهور مدعی شد که «آنتیفا» تا پایان راهپیمایی منتظر مانده تا به «سالمندان و خانواده‌ها» حمله کند. او حامیان خود که «با شور و حرارت به مقابله برخاسته‌اند» را تحسین نمود.

حامیان رئیس‌جمهور دونالد ترامپ با سردادن شعارهای «بازی هنوز تمام نشده» و «دزدی را متوقف کنید» روز یکشنبه در مقابل کنگره‌های ایالتی در سرتاسر کشور دست به اعتراض زدند. آنها از پذیرش شکست امتناع کردند و ادعاهای اثبات نشده ترامپ مبنی بر تقلب دموکرات‌ها را تکرار کردند.

توئیت‌های ترامپ، بنزین روی آتش

ترامپ در این باره در یک پیام توییتری نوشت: «تفاله‌های آنتیفا امروز سعی کردند به مردم حاضر در راهپیمایی در حمایت از ترامپ حمله کنند، اما در نهایت مجبور به فرار شدند، زیرا مردم با شور و حرارت به مقابله برخاستند. آنتیفا تا امشب منتظر ماند، زمانی که ۹۹ درصد صحنه را ترک کرده بودند، تا به مردم حامی ماگا حمله کند. پلیس واشنگتن ــ لطفاً کارت را انجام بده و دست روی دست نگذار!» اشاره ترامپ به درگیری‌های گسترده‌ای بود که حدود ساعت ۸ شب حدود پنج بلوک آن‌طرف‌تر از کاخ سفید اتفاق افتادند و در قالب آن معترضان با گروهی از حامیان ترامپ درگیر شدند.

درگیری میان گروه‌هایی حامی ترامپ و مخالفان وی در واشنگتن

مجروح شدن یکی از حامیان بی‌ال‌ام در جریان اعتراضات پس از «راهپیمایی میلیونی ماگا».

چاقوکشی در  نزدیکی کاخ سفید

در این درگیری‌ها مرد بیست‌ ساله‌ای که ظاهراً از حامیان جنبش بی‌ال‌ام («جان سیاهپوستان مهم است») بود، در جریان درگیری‌ها از پشت چاقو خورد و به شدت مجروح شد. این فرد به بیمارستان منتقل شد. دو مأمور پلیس نیز مجروح شدند. پلیس واشنگتن از حداقل بیست مورد بازداشت تا شامگاه یکشنبه خبر داد.

کشمکش مأموران با معترضان در جریان بروز درگیری در واشنگتن

یکی از حامیان رئیس‌جمهور دونالد ترامپ که بر روی زمین افتاده است

درگیری معترضان با مأموران پلیس واشنگتن

تفاله‌های آنتیفا در برابر حامیان ترامپ

تنش‌ها پس از آنکه هزاران نفر از حامیان ترامپ به سمت ساختمان کنگره راهپیمایی کردند تا از چالش حقوقی رئیس‌جمهور علیه جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب حمایت به عمل بیاورندبالا گرفتند و به خشونت انجامیدند.

ترامپ معترضانی که ضد حامیانش تظاهرات کرده بودند را به باد انتقاد گرفت و آنها را به خشونت متهم کرد. او مدعی شد که رسانه‌ها جمعیتی که به حمایت از وی به خیابان آمده‌اند را نادیده می‌گیرند.

او همچنین موریل باوزر شهردار واشنگتن را به باد انتقاد گرفت. ترامپ از دیرباز با شهردار واشنگتن خصومت دارد و او را متهم کرده که وظیفه‌اش را انجام نمی‌دهد. رئیس‌جمهور همچنین رسانه‌ها را متهم کرد که راهپیمایی را علیرغم حضور گسترده خبرنگاران نادیده گرفته‌اند.

ترامپ در توییتر خود نوشت: «تفاله‌های چپ رادیکال آنتیفا توسط جمعیت عظیم حاضر در راهپیمایی ماگا در واشنگتن پس زده شدند. آنها شب‌هنگام پس از آنکه ۹۹ درصد جمعیت به خانه رفته بودند دوباره بازگشتند تا به سالمندان و خانواده‌ها حمله کنند. پلیس در صحنه حاضر شد، اما دیگر دیر شده بود. شهردار وظیفه‌اش را انجام نمی‌دهد.!»

او سپس رشتوهایی درباره رسانه‌ها ارسال کرد که به گفته وی علیرغم حضور گسترده خبرنگاران، راهپیمایی را پوشش نداند. او در این باره با عصبانیت نوشت: «مطبوعات آزاد و عادلانه دیگر در کشور ما وجود ندارد. آنها فقط درباره چیزهایی می‌نویسند که خودشان می‌پسندند. سرکوب!» «رسانه‌های اخبار جعلی چندان به ده‌ها هزار نفری که به واشنگتن آمده بودند، نپرداختند. این راهپیمایی‌ها خودجوش بودند و در بسیاری نقاط کشور برگزار شدند!»

بازداشت یکی از تظاهرکنندگان در شهر واشنگتن در پی درگیری میان معترضان مخالف ترامپ و حامیان ترامپ

صف‌آرایی پلیس به دنبال بالا گرفتن تنش میان حامیان و مخالفان ترامپ

درگیری میان اعضای آنتیفا و گروه موسوم به پسران مغرور

در ادامه، با سازماندهی اعضای گروه پسران مغرور و پیوستن ده‌ها نفر از حامیان ترامپ به آنها، درگیری‌ها شکل خشن‌تری به خود گرفتند. این افراد می‌گفتند: «هنوز پاکسازی شهر تمام نشده است. بیایید برویم.»

همین تعداد از معترضان دست چپی در برابر آنها صف‌آرایی کردند و طرفداران رئیس‌جمهور را هدف قرار دادند. اعضای این گروه همگی لباس سیاه بر تن داشتند و به هر کس که لباس حامیان ترامپ بر تن داشت حمله می‌کردند.

صدها نفر از اعضای گروه پسران مغرور و طرفداران ترامپ برای برگزاری دومین راهپیمایی گردهم جمع شدند.

با تشدید خشونت‌ها، پلیس مجهز به لباس ضد شورش تلاش کرد دو گروه را از هم جدا نگه دارد.

معترضان و طرفداران ترامپ علیرغم آنکه توسط پلیس از هم جدا شده بودند، همچنان بر سر هم فریاد می‌کشیدند.

بسیاری از حامیان ترامپ با شروع راهپیمایی مجدد همچنان بدون ماسک بودند.

پلیس پس از رویارویی با معترضان مخالف ترامپ، ورودی ساختمان کنگره در نزدیکی کاخ سفید را محاصره کرد. در درون محوطه حامیان رئیس‌جمهور حضور داشتند. آنها پرچم‌های خود را بالا گرفته بودند تا افراد بیرون محوطه که مشغول راهپیمایی و سردادن سرود ملی بودند را عصبانی و خشمگین کنند.

به نوشته یواس‌ای تودی، مردی پس از به آتش کشیدن پلاکارد ترامپ در بیرون از محوطه هتل بازداشت شد.

واکنش پلیس واشنگتن در پی بروز درگیری میان حامیان ترامپ و معترضان ضد فاشیست در مقابل هتل هیلتون پایتخت.

بحث و مشاجره یکی از حامیان رئیس‌جمهور دونالد ترامپ با یکی از معترضان مخالف ترامپ در جریان اعتراض علیه نتیجه انتخابات.

یکی از حامیان رئیس‌جمهور دونالد ترامپ، نفر سوم از سمت چپ با کلاه سفید، در حال بحث و مشاجره با معترضان مخالف در پی راهپیمایی‌ها در حمایت از ترامپ.

یکی از حامیان ترامپ که پس از راهپیمایی‌ها مورد حمله قرار گرفته است

یک دستفروش که چرخ دستی‌اش در جریان اعتراضات پس از «راهپیمایی میلیونی ماگا» واژگون شده است، مشغول جمع‌آوری اجناس خود از روی زمین است.

یک معترض در حال آتش زدن پرچم ۲۰۲۰ ترامپ پس از آنکه حامیان رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در واشنگتن راهپیمایی کردند.

گسترش راهپیمایی حامیان ترامپ از میدان آزادی واشنگتن به خیابان‌های اطراف. این میدان رسماً گنجایش جمعیتی بالغ بر حدود ۱۳۰۰۰ نفر را دارد.

تجمع گروه‌های حامی ترامپ در میدان آزادی واشنگتن در ظهر روز شنبه. تجمع‌کنندگان ابتدا به سخنرانان گوش سپردند و سپس در قالب یک راهپیمایی عظیم در حمایت از ادعاهای ترامپ در خصوص تقلب به سمت دیوان عالی راهپیمایی کردند.

ترامپ به صورت سرزده در راهپیمایی ماگا در واشنگتن حاضر شد و برای جمعیت مشتاق دست تکان داد.

ترس و وحشت یک دختربچه در پی درگیری یک معترض با یکی از حامیان ترامپ که در حال دور کردن دختربچه و مادرش از محل راهپیمایی بود.

بازداشت یکی از معترضان به دست پلیس. پلیس واشنگتن گفته که حداقل بیست مورد بازداشت به اتهاماتی از قبیل حمله ساده، حمله به مأموران پلیس، و نقض قوانین اسلحه صورت گرفته‌اند.

حامیان ترامپ با پلاکارد «دزدی را متوقف کنید» در بیرون دیوان عالی در جریان «راهپیمایی ماگا» پس از آنکه جو بایدن نامزد دموکرات‌ها برنده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ اعلام شد.

الکس جونز مجری رادیویی بحث‌برانگیز و متخصص جنگ‌های اطلاعاتی در احاطه شبه‌نظامیان گروه موسوم به «سوگندخوردگان» در حال ورود به محل راهپیمایی.

این مراسم بزرگ‌ترین تجمع جمهوری‌خواهان در پایتخت از زمان مراسم تحلیف ترامپ حدود چهار سال پیش به شمار می‌رفت. الکس جونز مجری رادیو و متخصص جنگ‌های اطلاعاتی در رأس یک کاروان «دزدی را متوقف کنید» شامگاه شنبه از ایالت تگزاس وارد واشنگتن شد تا در راهپیمایی شرکت کند. جونز در جریان برنامه روز سه‌شنبه خود اظهار داشت: «سواره‌نظام دارد می‌آید.» او از حامیان ترامپ مصرانه خواست تا در قالب «کاروان‌هایی» به سمت واشنگتن سرازیر شوند. جونز در مراسم روز شنبه در میان تدابیر شدید امنیتی در حال قدم زدن در کنار انریکه تاریو سردسته گروه پسران مغرور مشاهده شد. راهپیمایی موسوم به «راهپیمایی میلیونی ماگا» در حمایت از ادعاهای اثبات نشده ترامپ مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات برگزار شد، انتخاباتی که به پیروزی رقیب وی انجامید.

مجروح شدن یک مرد در پی حضور حامیان ترامپ در اعتراضات موسوم به «دزدی را متوقف کنید»

مأموران پلیس در حال جدا کردن یکی از حامیان ترامپ (چپ) از یکی از معترضان دست چپی (راست) در جریان راهپیمایی روز شنبه.

بیش از ۹۳ درصد رأی‌دهندگان در شهر واشنگتن در انتخابات هفته پیش به بایدن رأی دادند. این امر حکایت از آن دارد که بسیاری از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی از شهرهای دیگر به واشنگتن آمده بودند.

این مراسم بزرگ‌ترین تجمع جمهوری‌خواهان در پایتخت از زمان مراسم تحلیف ترامپ در سال ۲۰۱۷ به شمار می‌رفت.

شکایت‌های ترامپ در دادگاه‌ها توفیق چندانی به دست نیاورده‌اند و او روز جمعه برای اولین بار در خصوص دورنمای موفقیت خود تردید و دودلی نشان داد و خطاب به خبرنگاران گفت «زمان مشخص خواهد ساخت» چه کسی روز ۲۰ ژانویه ساکن کاخ سفید می‌شود.

از زمان پیش‌بینی پیروزی بایدن در انتخابات در روز ۷ نوامبر، اعتراضات دیگری نیز در حمایت از ترامپ در گوشه و کنار این کشور برگزار شده‌اند، اما این اعتراضات کوچک بوده‌اند و بدون بروز حوادث چندانی به پایان رسیده‌اند.

تظاهرات در دیگر شهرها و ایالات‌های آمریکا

علاوه بر راهپیمایی واشنگتن، حامیان و مخالفان ترامپ قرار است در دیگر شهرهای بزرگ کشور نیز دست به اعتراض بزنند. ترامپ روز جمعه در حساب توییتری خود نوشت: «مشاهده این حمایت عظیم مایه دلگرمی است، به ویژه راهپیمایی‌های خودجوش در گوشه و کنار کشور، از جمله راهپیمایی بزرگی که روز شنبه در واشنگتن برگزار شد. شاید حتی توقفی داشته باشم و سلامی به آنها کنم.

نهادهای مجری قانون در خصوص خشونت‌های احتمالی پیرامون انتخابات از جمله از طرف گروه‌های افراطی هشدار داده‌اند. کارشناسان آشنا با گروه‌های افراطی می‌گویند اگر شرکت‌کنندگان در راهپیمایی واشنگتن با معترضان مخالف زدوخورد کرده بودند، این احتمال وجود داشت که راهپیمایی به خشونت کشیده شود.

انریکه تاریو سردسته گروه پسران مغرور (وسط) در احاطه اعضای گروه دست راستی خود به راهپیمایی پیوست.

اعضای گروه راست افراطی پسران مغرور در حال راهپیمایی در حمایت از ترامپ و اعتراض به نتایج انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا.

اعتراضات دیگری نیز در حمایت از ترامپ در ایالت فلوریدا برگزار شد و در قالب آن چند صد نفر از شرکت‌کنندگان دست به راهپیمایی زدند. برخی از آنها پلاکاردهایی با خود حمل می‌کردند که بر روی آنها نوشته شده بود: «تک تک آرا را بشمارید» و «ما نمی‌توانیم تحت یک دولت مارکسیست زندگی کنیم.»

در شهر لنسینگ ایالت میشیگان، معترضان در محل کنگره ایالتی تجمع کردند. سخنرانان در این مراسم درباره نتایج انتخابات که نمایانگر پیروزی بایدن در این ایالت با اختلاف بیش از ۱۴۰۰۰۰ رأی بودند، ابراز شک و تردید کردند. پلیس فینیکس تخمین زده که حدود ۱۵۰۰ نفر در اعتراض به پیروزی میلیمتری بایدن در این ایالت در مقابل کنگره ایالتی تجمع کرده بودند.

ترامپ روز شنبه قبل از ترک کاخ سفید یک سری توئیت درباره موضوعات مختلف منتشر نمود. او مسئولان ایالت جورجیا را به خاطر رویه‌های انتخاباتی در آن ایالت به باد حمله گرفت و توییتر به پیام وی برچسب هشدار زد.

نامزدی احتمالی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴

در شرایطی که پیامد انتخابات روز به روز مشخص‌تر می‌شود، ترامپ بنا بر گفته دستیارانش در خصوص مانورهای احتمالی و حضور رسانه‌ای با مشاوران خود گفتگو کرده تا مطمئن شود همچنان در کانون توجه رسانه‌ها قرار دارد و بدین طریق برای نامزدی احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آماده می‌شود.

به گفته چند نفر از مشاوران ترامپ، او قصد دارد یک شبکه تلویزیونی یا یک شرکت رسانه اجتماعی راه‌اندازی کند و با کسانی که به باور خودش به او خیانت کردند و نگذاشتند بطور مستقیم با مردم آمریکا سخن بگوید، به رقابت بپردازد.

در کوتاه مدت، انتظار می‌رود ترامپ پیشاپیشِ مرحله دوم انتخابات مجلس سنا در روز ۵ ژانویه به نفع نامزدهای جمهوری‌خواه در ایالت جورجیا اقدام به تبلیغ کند. نتیجه این انتخابات مشخص خواهد ساخت که چه حزبی کنترل مجلس سنای آمریکا را در دست خواهد گرفت.

ترامپ از پذیرش شکست در برابر بایدن امتناع ورزیده و بدون ارائه هرگونه شاهد و مدرکی مدعی شده که او به لطف تقلب گسترده در انتخابات پیروز شده است. مسئولان انتخاباتی در ایالت‌ها هیچگونه مشکل جدی در این خصوص گزارش نکرده‌اند و چند شکایت حقوقی که در این خصوص تنظیم شده بودند نیز در دادگاه رد شده‌اند.

حامیان و مخالفان ترامپ قصد دارند علاوه بر واشنگتن در دیگر شهرهای بزرگ کشور نیز دست به اعتراض بزنند.

فرجام انتخابات ۲۰۲۰ چه خواهد شد؟

دادگاهی در ایالت میشیگان روز جمعه درخواست حامیان ترامپ مبنی بر ممانعت از تائید آرای دیترویت را رد کرد. این آرا اکثراً به نفع بایدن به صندوق انداخته شده بودند. وکلای کارزار انتخاباتی ترامپ نیز شکایت خود را در آریزونا پس از شمارش نهایی آرای ایالت پس گرفتند.

این در حالی است که مسئولان امنیت انتخابات فدرال هیچگونه مدرکی پیدا نکردند که نشان دهد سیستم‌های رأی‌گیری برخی آرا را پاک کرده‌اند، گم کرده‌اند، یا تغییر داده‌اند، یا اینکه «این سیستم‌ها به هر نحوی هک شده‌اند.» دو گروه امنیتی طی بیانیه‌ای از طریق سازمان اصلی مسئول امنیت سایبری در آمریکا این موضوع را اعلام کردند.

ترامپ برای پیروزی در انتخابات باید برتری بایدن را حداقل در سه ایالت بی‌اثر کند، اما تاکنون نتوانسته هیچگونه شواهد و مدارکی در این خصوص ارائه دهد.

ایالت‌ها تا روز ۸ دسامبر فرصت دارند نتیجه انتخابات خود را تائید کنند و اعضای کالج الکترال را انتخاب کنند. این اعضا روز ۱۴ دسامبر رسماً رئیس‌جمهور جدید را انتخاب می‌کنند.

امتناع ترامپ از پذیرش شکست، روند انتقال رسمی قدرت را با مانع مواجه ساخته است. اداره خدمات عمومی آمریکا که وظیفه دارد منابع مالی در اختیار رئیس‌جمهور منتخب بگذارد، هنوز پیروزی بایدن را به رسمیت نشناخته و مانع دسترسی وی به فضاها و منابع فدرال شده است.

اما بایدن روال کار را ادامه داده و قرار است با مشاوران خود در خصوص روند انتقال قدرت دیدار و گفتگو کند. او در این راستا اولویت‌های مقننه‌ای را تعیین نموده، سیاست‌های سازمان‌های فدرال را مورد بازنگری قرار داده است، و آماده می‌شود تا هزاران شغل را در دولت جدید پر کند.

جن ساکی از مشاوران ارشد تیم انتقالی بایدن در این خصوص گفته است: «ما روند انتقال قدرت را به پیش می‌بریم.» او تأکید کرد که بایدن نیازمند دریافت «اطلاعات لحظه‌ای» از دولت ترامپ است تا بتواند با اوج‌گیری مجدد همه‌گیری ویروس کرونا و تهدیدات در حوزه امنیت ملی مقابله کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    72 2
    خوبه.....راضی ام
  • م.ب DE ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    29 11
    خیلی با کلاس هستند
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      59 1
      چقدرشیک ومتمدنانه همدیگه روفحش میدن ومیزنن!
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      18 0
      خییییییییییییییلی
  • CA ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    45 5
    مرگ بر آمریکا و اذنابش
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    37 2
    آمریکا آمریکا که میگفتن همین بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    37 6
    مرگ بر آمریکا
  • محمدعلی IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    39 3
    وااای عجب خر تو خری شده. یکی جلوی اینا را بگیره تا کشت و کشتار به راه نیفتاده
  • علی IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    35 0
    چه خر تو خری
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    46 1
    آخ که آمریکا پرستان دارن میسوزن
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
      1 1
      اگه اونایی هستن که ما میشناسیم اسم این اتفاقات رو چون تو آمریکاس میذارن تمدن و آزادی بیان!!!!
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    47 4
    آمریکا تجزیه میشه. ایالتهای دموکرات و جمهوری خواه جنوب جدا میشن گرچه بایدن قسم خورده اینها رو متحد کنه. امکان نداره تاریخ امریکا حول اختلاف شدید این دو حوزه جغرافیایی و نگرش این دو در مورد برده داری ، روابط با جهان و اخلاق مدنی ، شگل گرفته. وقت فروپاشی امریکا مدتهاست که رسیده.
    • CA ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      7 1
      البته مدل تجزیه شما درست نیست شاید تجزیه بشه ولی ابتدا ایالتهای غربی و سه تا ایالت شمال شرق جدا میشوند . زمانی که جنگ شمال و جنوب بود در واقع جنوبی ها برده دار بودند و شمالی ها باورمند امروز ایالت های جنوبی علیه برده داری اند علت اصلی هم ورود غیرقانونی از آمریکای لاتین هست. توجه کنید که آمریکای لاتین کلا با آسیا فرق داره و قاره ای بسیار مشکل دار و بدون امنیت هست و افرادی هم که از این مناطق می آیند بسیار مشکل زا هستند چون مواد مخدر و گروههای اشرار همراه آنها می آیند. مردم آمریکا اگر امنیت داشته باشند دیگر نیازی به این پلیس بیضابطه و خشن و تروریست و همچنین اسلحه نیازی نخواهند داشت البته قانون اساسی آمریکا بسیار مشل دار هست ولی اگر بخواهند قانون اساسی عوض کنند در این شرایط چند ایالت صد درصد جدا خواهند شد برای همین نمی‌توانند قانون اساسی تغییر دهند در کانادا هم تقریبا همین مشکل هست چون سرخ‌پوست‌ها خواهان زمین خود هستند برای همین نمی‌توانند قانون اساسی عوض کنند! برای همین آمریکا بیش از اینکه ایالت متحده باشد امروز ایالت متفرقه هست. اختلاف طبقاتی بسیار شدید هست یعنی در واقع زندگی بهشتیان و جهنمیان در آمریکا در جریان هست. وقتی مردم فقیر میشوند معمولا راه گم میکنند مثل مردم کالیفرنیا که اختلاف طبقاتی در این ایالت چنان زیاد هست که در تاریخ دیده نشده. میلیاردرهای سانفرانسیسکو و بیخانمانهای همان منطقه یک صحنه هابی ایجاد میکند که واقعا فقط مردم را به فکر فرو میبرد. ولی همین بیخانمان ها میخواهند جدا بشوند چون راه درست و غلط خودشان را گم کرده اند. همین ایالت همیشه دست دمکرات‌ها بوده و فقط تولید فقیر و بدبخت کرده!
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    29 1
    چقدر با حال.
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    24 4
    قیافه های شیطانی دارند.
    • NL ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      4 1
      پسران مغرور شیطان پرست هستن
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    30 3
    مشرق ، چرا فرا فکنی میکنی !! اینا تصاویر سال 88 و آبان 98 ایرانه که با فتوشاپ بردیشون تووی خیابون های کشور کدخدا !! مکر خدا
  • دیده بان IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    10 2
    هی یو فقط گلوله....!!!
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    10 3
    مرگ بر ترامپ بزرگ وعزیز
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      27 0
      فحش نده ترامپ حرامزاده رو !!!
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      4 0
      خواستی یه کلکی بزنی به نفع اربابت از مشرقیها لایک بگیری ولی نشد
  • علیرضا IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    4 1
    انشاالله بیافتند توجون یکدیگرودنیا ازدست آمریکا وحشی نجات یابد
  • سروش IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    4 1
    دموکراتهای آمریکا سال 1388 را برای ایران تلخ کردند و خداوند متعال هم سال 1399 و اواخر سال 2020 را برای دموکراتهای آمریکا تلخ کردند، ایران با پشتوانه مردمی و تدبیر رهبری نظام محکم تر شد و انشاءالله آمریکا با این اقدام دموکراتها تضعیف شود.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 1
    سردبیر محترم سلام و خسته نباشید. این اغتشاشات در آمریکا نشون میده که فتنه بزرگ در تهران خیلی نزدیک شده. فرانسه هم با زرنگی به خاطر تعطیلی های کرونا شورشهای خیابانی را جمع و جور کرد. هنوز مشخص نیست که آمریکا از این شورشهای خیابانی چی نصیبش میشه امیدوارم که ایران بازی نخوره. از زحمات بچه های سایبری سپاه هم واقعا تشکر میکنم. واقعا زحمت میکشند. ممنون.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    23 1
    زامبی ها افتادن به جون هم .
  • CA ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    22 1
    حالا این درگیری ها اولشه! درگیری های خیلی شدیدتری تو راهه !
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      7 1
      ان شاءالله جوری بالابگیره وادامه پیداکنه که زودبه فروپاشی کامل منجرشه!
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      3 0
      قطعا !
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    4 0
    بسیار عالی
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 6
    این یعنی حاکمیت طرف هیچ کدام را نگرفته
    • DE ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      4 1
      ز گهوار تا گور دانش بجو و ماله بکش !
  • mojtaba SE ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    6 1
    نظام امریکا(فاشیستهای ادم خوار)به مشکل خوردن کلا با این بازیگر کلید ساز خودشان مستر ترامپ (زیادی خر مردرند از اب در امده).پاینده ابر قدرت ایران .پاینده رهبر
  • مهدی IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    5 1
    88 رو یادتونه یانکی های بی فرهنگ؟ مردم متمدن ما یک ضرب المثل دارند که میگه؟ چاه مکن بهر کسی اول خودت دوم کسی. میدونی ضرب المثل چیه اصلا؟
  • mojtaba SE ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    4 0
    نظام امریکا هم مثل ما خورده به مشکل ترامپ موسوی ؟؟پاینده رهبر
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      1 1
      موسوی یکی از اعضای جهانی سازی بود. ترامپ ضد جهانی سازی است. توئیتر و فیس بوک و یوتیوب و.. در خدمت موسوی بودند اما ضد ترامپ هستند. موسوی هیچ سندی نداشت اما ترامپ صدها سند غیر قابل خدشه ارائه کرده است.
  • هیچکس IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 4
    چقدر عالی فقط حامیان و مخالفان هستند نه خائنی نه مزدوری نه جاسوسی نه آشوبگری نه اراذلی نه اوباشی فقط حامی و مخالف هرچند عصبانی!!!!!!!!!!!!!!
  • mojtaba SE ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    6 0
    اگر نظام امریکا حریف اقای سیدترامپ موسوی نشه ,امریکا نابود میشه.پاینده رهبر
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    5 0
    بهتره کشور آمریکا به 3 کشور تبدیل بشه .... یک کشور برای جمهوری خواهان - یک کشور برای دمکراتها - و یک کشور هم برای بقیه
    • آقازادگان IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      4 3
      نخیر 4 تیکه . یه تیکشم مال ما
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    5 1
    مشقلوزمبه اید اگه از حق خودتون بگذرید
  • DE ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    6 1
    تحویل بگیر اقای زیبا کلام ! مدینه فاضله تون خوب داره اون روش رو نشون میده! حالا هی خودت رو به در و دیوار بکوب!
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    4 2
    وزارت خارجه ایران کجاست تا کاردار سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا تو ایران رو احضار کنه و مراتب اعتراض شدید ایران رو نسبت به سرکوب راهپیمایی کنندگان از طرف پلیس و شبه نظامیان مسلح رو اعلام کنه ؟ یادشون رفته آمریکایی ها تو فتنه سال 88 ایران چه علم شنگه ای بپا کرده بودن ؟! آقای ظریف کجایی که آمریکا یا به قول شما ایالات متحده !! غرق خونه ! یه کاری بکن !
  • DE ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    6 1
    از مسلسل باید استفاده کنند .
  • GB ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    2 1
    من موندم چرا آقای ظریف سریع واکنش نشان داد و از بایدن حمایت کرد؟؟؟؟؟!!!! باید احتیاط میکرد و جانبداری نمیکرد. الان اگه ترامپ بمونه بدتر وحشی میشه
  • سعید IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    2 0
    شما ها تازه کارین این چیزا برا ما خاطره ی خوشکلا
  • مجتبی IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    4 0
    زیبا کلام کجا قایم شدی؟
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    3 1
    دزدی رو متوقف کنید هم دزدی رای مردمتون هم دزدی منابع کشورها دیگه رو آمریکا صهیونیستهای دزد.
  • نصر IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    2 1
    انتخابات آمریکا تشریفاتی است ولابی صهیونیست ها هر که را بخواهد به ریاست میگذارد. قبل از انتخابات رئیس جمهور انتخاب و سپس با ترفند های انتخاباتب مثل آرائ الکترال فرد مورد نظر رای می اورد.هر زمان هم که ببینند فرد انتخاب شده بر خلاف نظرات آنها عمل میکند به هر وسیله ای که شده او را حذف میکنند.یا ترور مثل کندی یا اغتشاش یا عدم تامین اعتبار برای اداره دولت مثل زمان کلینتون و اوباما و یا شورش و اغتشاش و نا امنی و غیره مثل اکنون .که دولت مجبور شود دستورات انها را اجرا کند.در امریکا مدیریت مردم دست رسا نه ها است و رسانه ها هم دست صهیونیست ها و70 در صد اقتصاد انها هم دست صهیونیست های بظاهر یهودی ولی دراصل بی دین و مذهب .حالا اگر مردم آمریکا از خواب بیدار شوند و بدانند که سرنوشت انها توسط صهیونیست های سرمایه دار رقم میخورد و خود اصلا کاره ای نیستند بیشک علیه سرمایه داری قیام کرده و طومار سرمایه داران صهیونیست را در هم میپیچند.انشا الله شاید خداوند با این کار انتقام مستضعفان جهان را از جنایتکاران صهیونیست که خون مردم جهان را در شیشه کرده اند بگیرد.
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 0
    ترامپ ادمکش هر چند برای مسلمانان بد بود ولی برای مردم کشور خیلی تلاش کرد و اقتدارش را بالا برد و الان که بایدن امده احتمال زیاد اقتدارش افول کند و بشود سرش را کلاه گذاشت. همه رهبران باید ملی گرا باشند و مهره اجنبی نباشند و افراد بیخاصیت را بفرستند بالا که تولید داخلی نابود شود.
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    2 0
    میرحسین اینو خوند سیستم دفاعی بدنش از کار افتاد کرونا گرفت:((

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس