گابی اشکنازی

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از آغاز همکاری بیش از یک‌هزار شرکت اسرائیلی با شرکت‌های عربی حاشیه خلیج‌فارس از زمان امضای توافق سازش بین بحرین، امارات با این رژیم خبر داد.

به گزارش مشرق، «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه(دیروز) در همایش سالانه وزارت خارجه امارات که با مشارکت «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه این کشور و «عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین برگزار شد، سخنرانی کرد.

اشکنازی گفت: «وزارت خارجه اسرائیل از زمان امضای توافق صلح در واشنگتن بیش از یک هزار شرکت اسرائیلی را به شرکت‌های حاشیه خلیج (فارس) که در زمینه پزشکی، اقتصاد، تحقیقات، توسعه، علوم، تکنولوژی و غیره فعالیت دارند، وصل کرده است».

طبق گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، اشکنازی امضای توافقنامه‌های همکاری بین این شرکت‌ها را «دستآوردی بی‌سابقه» خواند و مدعی شد که این توافقنامه‌ها طی چند سال آینده چهره خاورمیانه را تغییر خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه فرصت توسعه دایره صلح در سراسر منطقه وجود دارد، گفت که «تشکیلات خودگردان فلسطین در برابر فرصت پیوستن به صلح و احترام متقابل و بدون پیش‌شرط قرار دارد».

امارات و بحرین ۱۵ سپتامبر گذشته تحت نظارت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا توافقنامه صلحی را در کاخ سفید امضا کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 0
    تغییر چهره خاورمیانه وقتی هست که کشورهای عربی بر اثر کرونا و کاهش قیمت نفت نتوانند رفاه شهروندانشان را فراهم کنند و همین الان وعده کاهش ۳۰ درصدی دستمزدها را دادند آن وقت گرایش ایدئولوژیک رهبرانشان در نزدیکی به اسرائیل هدف خوبی برای شهروندان معترض قرار می گیرد
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 0
    از جنبه علمی جلو اند و اعراب هم پول میدهند. احتمال تصرف منطقه را دارند. با جک و طنز گفتن کار جلو نمیره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس