کد خبر 1106498
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
امارات

پس از انتشار خبر توافق عادی سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی، گمانه زنی هایی مبنی بر اینکه آل خلیفه، در این مسیر گام بر می دارد، مطرح شده است.

به گزارش مشرق، پس از انتشار خبر امضای توافقنامه سازش و عادی سازی روابط بین امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی، گمانه زنی هایی مبنی بر اینکه آل خلیفه رسما به پیروی از امارات توافقنامه ای برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی امضا خواهد کرد مطرح شده است.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا نیز پس از اعلام خبر توافقنامه بین رژیم صهیونیستی و امارات گفت: کشورهای عربی دیگری به جز امارات هستند که در حال تنظیم توافق نامه هایی مشابه با رژیم صهیونیستی اند.

بیشتر بخوانید:

شاهزاده سعودی: امارات صدای ماست

امارات هزینه شکست اسراییل را پرداخت کرد

پس از انقلاب ۱۴ فوریه بحرین در سال ۲۰۱۱ میلادی با ورود رسمی نظامی های عربستان سعودی و امارات به خاک بحرین برای سرکوب جنبش مردمی مطالبه گرایانه در این کشور، امارات و عربستان دست بازتری و یا آشکار تری برای تاثیرگذاری در سیاست های خارجی این کشور پیدا کردند که باعث شدت گرفتن روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی توسط رژیم آل خلیفه شده است.

بحرین اولین کشور عربی بود که روز گذشته توافق امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی را در بیانیه ای تبریک گفت. در بیانیه وزارت خارجه بحرین آمده است: تلاش های دیپلماتیک امارات برای به سرانجام رسیدن این توافق یک گام تاریخی به شمار می رود که باعث افزایش ثبات و صلح در منطقه خواهد شد.

به گزارش زید بنیامین خبرنگار عراقی مستقر در واشنگتن به نقل از رسانه های اسرائیلی، مذاکرات رژیم بحرین با رژیم صهیونیستی برای امضای توافقنامه ای با رژیم اشغالگر قدس به مراحل پیشرفته ای رسیده است.

با توجه به اقدامات پی در پی رژیم بحرین و هروله آن بسوی سازش با صهیونیستها، گزافه نیست که بگوییم آل خلیفه سردمدار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در بین کشورهای عربی و منطقه بوده است و اکنون می کوشد تا گوی رقابت را در عرصه خیانت به امت بار دیگر از دیگر رقبای خود برباید.

برجسته ترین اقدام رسمی رژیم بحرین در این راستا برگزاری نشست منامه بود که در آن از برنامه های اقتصادی معامله قرن رونمایی شد.

آل خلیفه تاکنون اقدامات زیادی را بطور آشکار و سری طی سال های متمادی برای نزدیک شدن بیشتر به رژیم صهیونیستی انجام داده که یکی از مهم ترین آنها بنا بر اعلام ارتش رژیم اشغالگر قدس ارسال اطلاعات امنیتی مرتبط با ایران و بعضی از گروه های مقاومت فلسطینی در فوریه سال ۲۰۱۴ میلادی توسط دستگاه های اطلاعاتی این کشور به تل آویو بوده است.

مواضع رسمی حکومت بحرین درست در نقطه مقابل مواضع و باورهای مردم بحرین چه شیعه و چه سنی قرار دارد. فعالان بحرینی که با قبضه امنیتی آل خلیفه بر میدان داخلی تنها عرصه مجازی را بعنوان اهرم فشاری بر این حکومت دیکتاتور در اختیار دارند، از روز گذشته در اعتراض به توافق ننگین امارات و اسرائیل و در پی استقبال از آن توسط رژیم بحرین مطالبی را با هشتگ «عادی سازی روابط با اسرائیل خیانت است» (#التطبیع_خیانة) منتشر کردند که این هشتگ از شب گذشته در صدر دیگر هشتگ ها (ترند) قرار دارد. فعالان سیاسی، حقوقی، اجتماعی، مذهبی و اهالی رسانه و حتی شعرای بحرینی طی توییت هایی با صریح ترین عبارات خشم خود را از اقدامات خیانت‌بار امارات و رژیم بحرین اعلام کرده و نوشتند: « بازی با کلمات سودی ندارد، خیانت خیانت است و مواضع ننگین آل خلیفه بر خلاف مواضع ملت بحرین است».

برخی کاربران نیز با انتشار سخنان آیت الله عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین و شیخ علی سلمان دبیرکل زندانی جمعیت الوفاق مبنی بر حمایت همه جانیه از قضیه فلسطین تاکید کردند بحرینی ها علیرغم تمام رنج های خود، بر سر پیمان عهد و وفا با قدس خواهد ماند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    0 1
    بحرین جزئ جدا نشدنی ایران است قبل یک خورده شده بحرین راجداکردند بایدبوطن عزیز ایران برگردد 2

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس