حناچی

شهردار تهران از ناهماهنگی در مدیریت مبارزه با کرونا انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: پیروز حناچی در سرمقاله‌ای با عنوان «ناهماهنگی در مدیریت و شدت گرفتن بحران کووید- ۱۹» نوشت: متأسفانه تعداد مبتلایان، بستری شدگان و متوفیان درگیر با بیماری کووید - ۱۹، در شهر تهران در حال افزایش است. اگرچه بخشی از افزایش آمار مبتلایان مربوط به افزایش تعداد تست‌های بیماری است که باید همچنان هم هرچه بیشتر افزایش یابد. اما دستگاه‌های متکفل مدیریت کووید - ۱۹، در مجموع برخلاف عملکرد مناسب و هماهنگ خود در موج اول بیماری در فاصله اسفند ۱۳۹۸ تا اردیبهشت ۱۳۹۹، در موج جدید بیماری تاکنون عملکرد موفقی نداشته و نتوانسته‌اند سهم مناسبی در جلوگیری از شیوع بیماری ایفا کنند. این در حالی است که ما نیازمند تصمیمات هماهنگ، کارشناسی شده و تأثیرگذاری هستیم که بتواند به صورت ضربتی در برابر این موج جدید بایستد و آن را متوقف کند، وگرنه با فاجعه‌ای با ابعادی بی‌سابقه روبه‌رو خواهیم شد.

بدون تعطیل شدن موقت شهر به مدت حداقل ۲ هفته ما به اهداف مد نظر دست پیدا نخواهیم کرد.

متأسفانه با وجود چنین ضرورت‌هایی، ما از توان تصمیم‌گیری سریع و قاطع و حداقل‌های لازم در هماهنگی‌های مدیریت بحران بی‌بهره‌ایم. همه می‌دانیم که در میان شهرهای کشور، بیماری در تهران هم اکنون بیش از جاهای دیگر قربانی می‌گیرد و از اوضاع نامناسبی برخوردار است. ما با شرایط پیچیده‌ای روبه‌روییم.

می‌بایست هم در سطح ملی و هم در سطح محلی، هماهنگی کاملی وجود داشته باشد، تصمیمات بر مبنای مطالعات و داده‌های آماری موجود گرفته شود و همکاری مؤثر میان دستگاه‌های متولی اجرای تصمیمات وجود داشته باشد؛ در حالی که این هماهنگی و همکاری دست‌کم در تصمیمات مرتبط با شهرداری تهران چندان مطلوب نبوده است.

برای نمونه کاهش ساعات خدمات‌رسانی مترو، بدون تعطیل شدن بخش‌هایی از نیروی کار، به وضوح به افزایش تردد و ازدحام در ساعات پایانی فعالیت مترو انجامیده و باعث شیوع بیشتر کرونا می‌شود.

این گلایه شهردار در حالی است که وی از چند ماه قبل - به خاطر ناراحتی دولت از مخالفت شهرداری و شورای شهر با ساخت و سازهای غیرقانونی دولت در منطقه جماران- اجازه حضور در جلسات دولت را ندارد! از سوی دیگر بنابر اظهارات رئیس شورای شهر، به خاطر عدم همراهی و حمایت دولت، حتی یک متر مترو و یک اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری در چند سال اخیر افزوده نشده است با این حساب، صرف محدود کردن ساعات فعالیت مترو و اتوبوس،‌در واقع حاصلی جز ایجاد ازدحام بیشتر برخلاف منطق ضروری فاصله‌گذاری به همراه ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس