کد خبر 1143673
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴
تونس: از آرمان‌های ملت فلسطین حمایت می‌کنیم

وزارت خارجه تونس روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از آرمان‌های ملت فلسطین حمایت می‌کند و از جامعه جهانی خواست مسؤولیت خود را در قبال ظلمی که به این ملت می‌شود، بپذیرند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، در بیانیه وزارت خارجه تونس از جامعه جهانی خواسته شده تا مسؤولیت‌های خود برای پایان دادن به بی عدالتی مردم فلسطین و مقابله با طرح‌های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی بپذیرد.

تونس همچنین از شورای امنیت و جامعه جهانی می‌خواهد تا مسئولیت کامل خود برای رفع ظلم و ستم از مردم بی دفاع فلسطین، حفظ حقوق مشروع آنها و مقابله با برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک سازی‌ها را برعهده بگیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است، این نقشه‌ها با هدف تحمیل سیاست امر واقع و تهدید منشورها، قوانین و هنجارهای بین المللی انجام می‌شود.

وزارت امور خارجه تونس بر حمایت قاطع این کشور از حقوق مسلم مردم فلسطین از جمله مهمترین آنها تأسیس کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف تأکید کرد.

در این بیانیه همچنین نسبت به اقدامات خصمانه رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین هشدار داده شده و بار دیگر بر حمایت کامل از روند صلح واقعی بر اساس قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد تأکید شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس