انتشارات سروش

چاپ دوم کتاب «روان‌ شناسی در سینمای‌ هالیوود» تألیف اسکیپ ‌د. یانگ با ترجمه سیده‌ فاطمه موسوی و لیلا گنجی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش مشرق، کتاب «روان‌ شناسی در سینمای‌ هالیوود» به اهمیت سینما و استفاده آن از روان‌ شناسی به‌ ویژه در سینمای‌هالیود پرداخته است و استفاده سینمای حرفه‌ ای از روان‌ شناسی را به‌عنوان یک اصل مسلم و ضرورتی هنری به‌ خوبی مطرح کرده است.

این اثر نخستین کتاب مدون در حوزه تلفیق رویکردهای روان‌ شناختی و مطالعات عرصه فیلم‌سازی است. تلفیق خوب مباحث سینما و موضوعات روان‌ شناختی، به‌منزله دو بال محتوایی و ساختاری، سینمای اثرگذار را مطرح می‌ سازد. موضوعاتی چون نماد در فیلم، رفتار انسان‌ها در سینما، کهن‌ الگوها و تعارضات فردی و اجتماعی، تأثیر نمایش در بهبود اختلالات روانی، هیجان‌ دهی، درک روایی فیلم، برانگیختگی هیجانی و انگیزشی، الگوسازی و شکل‌ دهی رفتار، تغییر نگرش و ایجاد تصورات قالبی و باورها و استفاده از فیلم برای روان‌ درمانگری فردی و جمعی، از جمله موضوعاتی هستند که در این کتاب دربه آن‌ها بحث شده و تعامل نزدیک سینما و روان‌شناسی را به رخ کشیده است.

هدف این کتاب آشنا کردن دانشجویان رشته فیلم‌سازی با مفاهیم و مضامین روان‌ شناختی موجود در فیلم‌ های سینمایی و چگونگی کاربرد روان‌ شناسی در فیلم‌ سازی از یک سو، و ارائه دیدگاه به مخاطبان و متخصصان سلامت روان برای نگریستن به فیلم‌ های سینمایی از زاویه روان‌ شناختی، از سوی دیگر است.

چاپ دوم این اثر در ۳۷۹ صفحه وزیری، شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۶۰.۰۰۰ تومان به همت انتشارات سروش در اختیار علاقه مندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌ مندان برای تهیه این کتاب می‌ توانند از طریق فروشگاه با شماره ۸۸۳۱۰۶۱۰ و یا فروشگاه اینترنتی با شماره ۶۶۴۱۵۴۰۱ تماس بگیرند. همچنین از طریق اینستاگرام انتشارات سروش به نشانی @soroushpub_com ، واتساپ به شماره ۰۹۳۰۱۹۴۹۱۳۰ و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس