سازمان ملل:طرف‌های درگیر در لیبی در برگزاری انتخابات توافق کردند

"معاون فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور لیبی جمعه شب از توافق طرف‌های درگیر بر سر تعیین موعد انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در این کشور آفریقایی خبر داده است.

به گزارش مشرق از صفحه عربی سازمان ملل متحد در توئیتر، "استفانی ویلیامز" در این باره گفت که شرکت کنندگان در کنفرانس گفت‌وگوی تونس درباره آینده لیبی ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱ ( چهارم دی ) را زمان برگزاری انتخابات تعیین کرده‌اند.

ویلیامز افزود: مذاکراتی که درحال حاضر در تونس درباره آینده لیبی جریان دارد، پیشرفت خوبی داشته است.

وی همچنین اعلام کرد که شرکت‌کنندگان همچنین بر ایجاد نقشه راه که گام‌های یکپارچه سازی نهادهای لیبیایی را فراهم می‌کند، به توافق رسیدند.

کنفرانس گفت‌وگوی تونس از ۱۱ آبان ماه جریان دارد.

گفت وگوی طرف‌های درگیر لیبی با نظارت سازمان ملل از شهریور ماه گذشته از سرگرفته شد. اولین مذاکرات لیبیایی‌ها درباره مناصب حاکمیتی در مغرب انجام شد، پس از آن هیات‌های لیبیایی در مصر درباره مسائل نظامی و  امنیتی به گفت‌وگو نشستند. همچنین گفت وگوهای سیاسی لیبی- لیبی در سوئیس انجام شد.

هیأت‌های طرف‌های درگیر در لیبی (دولت وفاق و ارتش ملی) ۲ آبان ماه گذشته نیز در مذاکرات ژنو به توافقی برای آتش‌بس فراگیر دست یافتند.

توافق برای برگزاری انتخابات در لیبی در حالی صورت می‌گیرد که این کشور پس از سرنگونی دولت «معمّر القذافی» توسط ائتلاف ناتو به سرکردگی آمریکا در سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۵ فاقد دولت بود تا اینکه بر اساس توافق «صخیرات» در مغرب، دولت وفاق ملی با نظارت سازمان ملل تشکیل شد. با این حال یک دولت موازی نیز در شرق لیبی تشکیل شد که دولت وفاق ملی را به رسمیت نشناخت و نیروهایش را به جنگ علیه طرابلس فرستاد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس