ترامپ مدعی تقلب درباره ۲.۷ میلیون رای خود شد

یک روزنامه آمریکایی از رایزنی رئیس‌جمهور این کشور با دستیارانش درباره طرحی برای تضمین پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داده است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با دستیاران ارشدش درباره طرحی برای جایگزین کردن «الکتورهای» مجمع گزینندگان در ایالت‌های کلیدی با افراد وفادار به خودش رایزنی کرده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز این خبر را گزارش داده و نوشته این نقشه بر اساس این فرض طراحی شده که مجالس ایالتی با نادیده گرفتن نتیجه آرای مردمی، الکتورهایی را به مجمع گزینندگان بفرستند که رأی خودشان را به ترامپ بدهند.

نیویورک‌تایمز نوشته این طرح با آنکه از لحاظ عملی امکان‌پذیر است به صورت گسترده توسط کارشناسان رد شده و به عنوان توهین به دموکراسی توصیف شده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد دونالد ترامپ در جلسه‌ای روز چهارشنبه مشاورانش را در خصوص این طرح تحت فشار قرار داده است.

بعد از آنکه رسانه‌ها اعلام کرده‌اند طبق برآورد آنها «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شده دونالد ترامپ هنوز هیچ اظهارات علنی بر سر زبان نیاورده است.

گزارش رسانه‌های آمریکا حاکی است ترامپ روزهای اخیر را به بازی گلف، تماشای برنامه‌های تلویزیونی و انتشار پیام‌هایی در توئیتر درباره تخلف در انتخابات گذرانده است.

منابع خبری به رسانه‌ها گفته‌اند مشاوران ارشد ترامپ در محافل خصوصی اذعان کرده‌اند که به نظر آنها شکایت‌های ترامپ در چندین ایالت برای به چالش کشیدن آرا شانسی برای موفقیت ندارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    نابود باد این دموکراسی قراضه و مضحک... الکتورهایی عملا میتونن پس میکنن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس