انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هنوز تمام نشده است

رئیس جمهور برزیل که از وی با عنوان «ترامپِ برزیل» یاد می شود در خصوص اینکه چرا هنوز به نتیجه رقابت های ریاست جمهوری آمریکا واکنش نشان نداده گفت: مگر انتخابات آمریکا تمام شده است؟

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری مرکوپرس، «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل، از معدود رهبران جهان که هنوز پیروزی بایدن را تبریک نگفته، در پاسخ به این سؤال که چه نظری درباره انتخابات آمریکا دارد، در حالی که لبخندی به لب داشت به حامیانش گفت: مگر انتخابات آمریکا تمام شده است؟ واقعاً انتخابات آمریکا تمام شده است؟

رئیس جمهور برزیل وعده داده بود که نخستین فردی باشد که پیروزی دونالد ترامپ را تبریک خواهد گفت و حالا یک هفته پس از آنکه رسانه های آمریکایی بایدن را به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده اند، به او تبریک نگفته است. او همچنین به بایدن با عنوان نامزد، و نه پیروز، انتخابات اشاره کرد.

عدم تبریک پیروزی بایدن از سوی رئیس جمهور برزیل در حالی است که برخی روابط آمریکا و برزیل را در دوران بایدن برخلاف دوران ترامپ، روابطی پرتنش پیش بینی می کنند؛ جنگل زدایی و نیز حقوق بشر جزء مهمترین موضوعاتی است که احتمالاً در روابط بایدن و بولسونارو بیشترین تنش را ایجاد خواهند کرد.

گفتنی است رئیس جمهور برزیل، یکی از متحدان نزدیک دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا بوده است.

نظرات و اظهارات بولسونارو که در سال ۲۰۱۸ به عنوان رئیس جمهور برزیل انتخاب شد، از همان ابتدا و حتی در تبلیغات انتخاباتی شباهت بسیاری به عقاید و سیاست های ترامپ داشت، به طوری که به او لقب ترامپ استوا یا ترامپ برزیل را داده بودند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    1 0
    نوکر ذلیل شده ، بخاطر همکاری های اقتصادی آمریکا ببین چطور به بردگی رو اورده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس