کد خبر 1143016
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی هاون مدیا نوشت: گفته می‌شود فیل معرف جمهوری خواهان نخستین بار در یکی از روزنامه‌های ایلینوی آمریکا و در طول کمپین انتخاباتی آبراهام لینکلن در سال ۱۸۶۰ میلادی منتشر شد و احتمالا نمادی از مقاومت است هرچند که مناقشاتی هم در این باره وجود دارد.

در مورد الاغ دموکرات‌ها باید بگوییم که طبق گفته‌ها نخستین بار در یکی از کمپین‌های انتخاباتی سال ۱۸۲۸ میلادی از تصویر این حیوان استفاده شد و پس از آن اندرو جکسون یکی از کاندیداهای دموکرات از این تصویر روی پوسترهای تبلیغات خود استفاده کرد.

ماجرا از این قرار است که جکسون از شخصیت‌های محبوب نظامی در آمریکا بود (بعد از پیروزی هایش در جنگ سال ۱۸۱۲ و اولین نبرد سمینول). او در همین رابطه کمپینی با این شعار را به راه انداخت: بگذارید مردم حکومت کنند.

مخالفان جکسون، اما به او تاختند و با پوپولیست خواندن او لقب jackass یا آدم احمق را به او دادند. اما جکسون از این لقب خوشش آمد و الاغ را که نوعی نماد حماقت بود به عنوان نماد کمپین انتخاباتی خود انتخاب کرد.

توماس نست کارتونیست هفته نامه هارپر در سال ۱۸۷۰ میلادی نماد الاغ را برای یک حزب ضد جنگ به کار برد (که خودش با آن مخالف بود) و سال بعد از کارتون فیل برای به تصویر کشیدن حالت انفعالی جمهوری خواهان در قبال دموکرات‌ها استفاده کرد و به آن‌ها هشدار داد که اگر اقدامی نکنند انتخابات‌های بعدی را خواهند باخت.

در هفتم نوامبر سال ۱۸۷۴ توماس نست کارتونی با نام وحشت دوره سوم را منتشر کرد و اینگونه شد که این دو حیوان برای همیشه به نماد دو حزب اصلی سیاسی در آمریکا تبدیل شدند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    11 2
    فقط موندم چرا اصلاح طلبا هم به الاغه و هم به فیله سواری میدن؟ :/
  • mehriran IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    1 0
    به نقشه ایالات متحده خوب نگاه کن سمت شمال غربی کله فیله سمت شرق کله الاغ
  • سعید IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 0
    فیل جمهوری خواه الاغ دموکرات هر دو از طویله عمو سام اومدند.
  • محمدایوب IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    2 1
    حالا فهمیدم که چرا اصلاح طلبان تمایل به بایدن دارن که دمکرات ونمادشان الاغ است چون اینها به اصلشان کشش دارن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس