سفر رییس کمیته امداد به خراسان شمالی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از خودکفایی ۱۲ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد در ۷ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق، حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره)، اظهار کرد: در ۷ ماه گذشته حدود ۱۲ هزار خانواده از پوشش کمیته امداد خودکفا و از تحت حمایت این نهاد خارج شدند.

او با بیان اینکه شرایط ما برای خودکفا اعلام کردن مددجویان، سخت است، گفت: برای هر کسی که طرح اشتغال ایجاد شود و آن خانواده کار داشته باشد، خودکفایی اعلام نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

حمایت کمیته امداد از ۸۰ هزار دانشجو

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه سال گذشته ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی ایجاد شد، گفت: این در حالی است که ۱۵ هزار خانواده خودکفا اعلام شدند.

بیشتر بخوانید:

آغاز پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به معلولان بهزیستی

عبدالملکی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی سال‌های اخیر معیارهای ما برای خودکفایی افراد سختگیرانه‌ است.

او با بیان اینکه هر خانواده‌ای را که ماهانه یک میلیون و نیم درآمد داشته باشد، نمی‌توانیم خودکفا اعلام کنیم، ادامه داد: یکی از شرایط اعلام خودکفایی آن است که حداقل به مدت ۶ ماه طرح شغلی ایجاد شده معادل حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار در سال، درآمد خالص ایجاد کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره شرط دوم خودکفایی افراد تحت پوشش کمیته امداد ادامه داد: خانواده در صورتی که دچار مشکل حاد دیگری نباشد خودکفا اعلام می‌شود، به عنوان مثال برای خانواده‌ای طرح اشتغال ایجاد شده است و ماهانه ۲ میلیون تومان نیز درآمد خالص دارد، اما به دلیل داشتن بیمار صعب العلاج خودکفا اعلام نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

درآمد ۱۲ میلیارد تومانی مددجویان کمیته امداد از نوغان‌داری

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: خانواده‌ای که این شرایط را داشته، اما دارای بدهی‌های سنگینی باشد از تحت حمایت کمیته امداد خارج نمی‌شود، چراکه در صورت خروج، این خانواده‌ با مشکل جدی‌ مواجه خواهد شد.

او گفت: هرگز به دنبال این نیستیم که اعلام کنیم هر ساله تعداد زیادی از خانواده‌های امداد را از چرخه حمایت خارج کردیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: با توجه به افزایش درآمد طرح‌های اشتغال کمیته امداد پیش بینی می‌شود در نیمه دوم امسال تعدادی از خانواده‌هایی که اول امسال یا سال گذشته دارای شغل شدند، از چرخه حمایت خارج شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    خدا رو شکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس