کد خبر 1142631
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
اعلام خسارت چند میلیارد دلاری هواپیمایی امارات

منابع اماراتی از خسارت چند میلیارد دلاری هواپیمایی این کشور در نیمه سال جاری میلادی بر اثر پیامدهای منفی شیوع کرونا خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از عربی 21 ،گروه هواپیمایی امارات متحده عربی در نتیجه پیامدهای منفی ناشی از شروع ویروس کرونا در نیمه سال جاری میلادی بیش از 14 میلیارد درهم معادل 3.8 میلیارد دلار خسارت به ثبت رساند.

این گروه مستقر در دبی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که درآمد آن در نیمه اول سپتامبر گذشته 74 درصد کاهش یافته و به 3.7 میلیارد دلار رسیده است، در حالی که این رقم در سال گذشته 14.5 میلیارد دلار بود.

گروه هواپیمایی امارات علت اصلی کاهش چشمگیر درآمد خود را شیوع اپیدمی کرونا دانست که پس از بسته شدن مرزهای این کشور و اعمال محدودیت‌های سفر، فعالیت‌های هواپیمایی امارات را فلج کرد.

بر اساس این گزارش پروازهای منظم مسافران دبی در 9 آوریل و مه سال جاری میلادی به مدت 8 هفته به تعلیق درآمد. همچنین تعداد کارمندان این گروه در پایان سپتامبر گذشته 24 درصد کاهش داشت.

اطلاعات نشان می‌دهد که خطوط هوایی امارات که زیر مجموعه این گروه هستند تا پایان سپتامبر گذشته 3.4 میلیارد دلار ضرر و زیان ثبت کردند.

همچنین درآمد شرکت‌های هواپیمایی امارات در این مدت 75 درصد کاهش داشته و به 3.2 میلیارد دلار رسید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس