مسائل آمریکا با حضور کارشناسان در مجلس بررسی شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از بررسی مسائل آمریکا با حضور کارشناسان در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش مشرق، «ابوالفضل عموئی» در جمع خبرنگاران درباره جلسه عصر سه شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود: در این جلسه ابعاد مختلف انتخابات آمریکا، چالش های سیاسی و اجتماعی پس از انتخابات و اقدامات و سیاست خارجی دولت ترامپ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در این نشست اساتید دانشگاه و کارشناسان از جمله فواد ایزدی، مصطفی خوش چشم، حامد موسوی و حمیدرضا غلام زاده حضور داشتند.
وی تاکید کرد: به رغم حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود، به دلیل اهمیت این موضوع، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این جلسه مشورتی را برگزار کرد و برخی از اعضای کمیسیون هم حضور داشتند.

عمویی خاطرنشان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در آینده هم جلساتی را برای بررسی این موضوع تشکیل خواهد داد.

به گزارش ایرنا با برگزاری روزنهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۱۳ آبان و اعلام نتایج تقریبا نهایی این انتخابات از سوی رسانه های آمریکایی، «جو بایدن» توانسته با کسب۲۹۰ رأی الکترال در برابر  ۲۱۴ رأی الکترال ترامپ، رییس جمهور آمریکا شود. هرچند هنوز منابع رسمی ذیربط در انتخابات آمریکا پیروزی بایدن را رسما اعلام نکرده‌اند، ولی با توجه به اعلام اکثر رسانه‌های این کشور، وی آرای لازم برای ورود به کاخ سفید را کسب کرده است.

در مقابل ترامپ با خشم تمام به اطلاعات منتشر شده درخصوص پیروزی بایدن واکنش نشان داده و آن را قبول نکرده است.

دو کشور امارات و عربستان سعودی نیز در کنار رژیم صهیونیستی از متحدین اصلی دولت دونالد ترامپ در منطقه غرب آسیا هستند که نتوانسته برای بار دوم پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود، رژیم هایی که همگی پیرو سیاست های ترامپ علیه ایران بوده و در عین حال از انتخاب "جو بایدن" که احتمال می رود سیاست هایش نسبت به ایران و منطقه مقداری فرق داشته باشد، نگران هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس