به گزارش مشرق، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره تغییرات کتب درسی در توییتر نوشت: از تغییر متن نویسنده فاخر کشورمان در کتاب فارسی پایه هفتم، متاسف شدم. (هرچند تغییر در دوره مسوولیت من نبوده است). در همان ماه های اول مسوولیت، فرآیند دقیق، منسجم و حرفه ای را برای بررسی، و اصلاح تغییرات تدوین و ابلاغ کردم تا مطمئن شویم که در آینده شاهد چنین مواردی نخواهیم بود.

همچنین از همکاران خود در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خواستم تغییرات دو سال اخیر کتابهای درسی را بازبینی و اصلاحات لازم را در چاپ جدیداعمال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    3 0
    رو سر در وزارت خونتون بنویسین 2030 هم خیال جبهه ی اصلاحات رو راحت کنین هم مردم ایران رو!
  • مهدی مختاری 291 IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    یه جوری حرف می زنید که هر کسی نداند فکر کند که مصیبت بزرگی به وجود آمده است؛ به متن درسی این کتاب فقط کلمۀ «اسلام» اضافه شده است. ماجرا از این قرار است که در متن اصلی داستانی از "نادر ابراهیمی" که در کتاب درسی فارسی پایه هفتم، دوره اول متوسطه چاپ شده است، کلمۀ «اسلام» اضافه شده است. به این صورت: متن اصلی: قلب کوچکم را برای کسانی که جنگیده اند هدیه می کنم. متن تغییر یافته: قلب کوچکم را برای کسانی که به خاطر اسلام جنگیده اند هدیه می کنم. اکنون سؤالی که برای من به وجود می آید این است که: تعریف شما از «اسلام» چیست؟ اگر آن ها به خاطر اسلام نجنگیدند پس برای چی جنگیدند؟ اسلام یعنی: شرف، آزادگی، مردانگی، وجدان، غیرت، انسانیت، عدالت، کمک به هم نوع، دفاع از مظلوم، مقاومت و مبارزه در برابر ظالم؛ اسلام یعنی دفاع از ناموس، دفاع از وطن. اسلام یعنی حقوق بشر. اگر تعریف شما از اسلام این است پس هیچ اشکالی به متن وارد نشده است؛ اما اگر تعریف شما از اسلام چیز دیگری است پس وای به حال شما. حال ما باید از انتقاد بی جای شما متأسف باشیم نه شما؛ شما لیاقت این مقام را ندارید.
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    1 0
    کاش بابت وصل بیمه دندانپزشکی فرهنگیان هم آقای وزیر پیگیر بودن‌ آخه هزینه های دندانپزشکی خیلی بالاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس