رهبر جمهوریخواهان سنا:نتایج انتخابات هیچ ایالتی تایید نشده است

رهبر اکثریت جمهوریخواه در سنای آمریکا نتایج انتخابات را مخدوش دانست و گفت هنوز هیچ ایالتی نتایج مقدماتی را تایید نکرده است و حداقل در پنج ایالت، چالش قانونی وجود دارد.

به گزارش مشرق،  میچ مک‌کانل روز دوشنبه در صحن سنا با اشاره به انتخابات ۱۳ آبان ماه آمریکا افزود: آنچه به طور قطع م‌دانیم این است که نتیجه تضمین شده باعث خوشحالی ده‌ها میلیون آمریکایی و ناامید کردن ده‌ها میلیون آمریکایی خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین می‌دانیم که در ۲۱ ژانویه از خواب بیدار خواهیم شد و همچنان از زندگی در بزرگترین کشوری که جهان تاکنون دیده است، خوشبخت هستیم.

رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در مجلس سنا اضافه کرد: بدیهی است که هیچ ایالتی هنوز نتایج انتخابات خود را تایید نکرده است. ما حداقل یک یا دو ایالت داریم که از قبل برای بازشماری آرا اقدام کرده‌اند و من معتقدم رئیس جمهوری ممکن است حداقل در پنج ایالت چالش‌های قانونی در پیش داشته باشد.

مک‌کانل اظهار کرد: بیایید هیچ سخنرانی در مورد اینکه چگونه رئیس جمهوری باید بلافاصله با خوشرویی نتایج مقدماتی انتخابات را از همان شخصیت‌هایی که ۴ سال صرف امتناع از پذیرفتن اعتبار انتخابات گذشته کرده‌اند و اینکه اگر بار دیگر باختند ،مشروعیت انتخابات را زیر سوال می‌برند، نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: این فرایند به حل و فصل خود خواهد رسید. سیستم ما هرگونه بازشماری یا دعوا را حل و فصل خواهد کرد. در ژانویه، برنده این انتخابات دست خود را بر روی کتاب مقدس قرار می‌دهد. درست مانند اینکه از سال ۱۷۹۳ هر چهار سال این اتفاق می‌افتد.

انتخابات آمریکا که از سال گذشته به شکل رقابت درون حزبی آغاز و از تابستان امسال هم به صورت رقابت دو حزبی بین جو بایدن نامزد دموکرات و دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه آغاز شد، در ۱۳ آبان ماه به طور رسمی پایان یافت.

همه‌گیری کرونا سبب شد تا در این دوره، آرای پستی و حتی پیش از موعد، بیش از حد انتظار باشد و همین مساله باعث تاخیر در شمارش آرا شد.

سرانجام پس از چهار روز، رسانه‌های بزرگ آمریکا اعلام کردند که جو بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال برنده این رقابت‌ها شده است اما ترامپ و تیم انتخاباتی او این نتیجه را رد کردند و همچنان بر لزوم تحقیق و تفحص از آرا و پیگیری حقوقی نتایج آن، پافشاری کردند.

رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ هم روز شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که از روز دوشنبه دادخواست‌های حقوقی را به دادگاه‌های ایالتی به ویژه پنسیلوانیا ارائه خواهند داد.

رئیس جمهوری آمریکا هم روز دوشنبه در یادداشت‌های توئیتری خود از وجود گزارش‌های تکان دهنده در نوادا خبر داد و گفت: ویسکانسین بسیار خوب به نظر می رسد. از نظر آماری به کمی وقت نیاز دارد. به زودی اتفاق خواهد افتاد!

ترامپ اظهار کرد: پنسیلوانیا مانع نظارت بسیاری از شمارش آرا شد. کاری تصور ناپذیر و غیرقانونی در این کشور.

وی ادامه داد: همانطور که شب انتخابات بود ، جورجیا یک پیروزی بزرگ ریاست جمهوری خواهد بود!

این در حالی است که بایدن و هریس به طور رسمی خود را رئیس جمهوری و معاون رئیس جمهوری منتخب اعلام کردند و برای انتقال قدرت برنامه‌ریزی می‌کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس