آرای انتخابات ریاست جمهوری در جورجیا بازشماری دستی می‌شوند

دستیار فرماندار جورجیا در امور ایالتی از بازشماری دستی همه آرای ریاست جمهوری در انتخابات ۱۳ آبان این ایالت خبر داد.

به گزارش مشرق، براد رافنسپرگر روز چهارشنبه در نشست خبری خود اعلام کرد با توجه به اختلاف اندک آرای دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا در این ایالت، هر شهرستان بازشماری دستی آرای ماخوذه را انجام خواهد داد.

وی افزود: این کار به اعتماد و اطمینان از نتایج کمک می‌کند. این یک حسابرسی ، بازشماری و ارزیابی مجدد خواهد بود. یک بار برای همیشه. این یک اقدام سنگین است.

شمارش دوباره آرای جورجیا که پیش از این هم اعلام شده بود، پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواهان مدعی شد تقلب گسترده‌ای در انتخابات این کشور انجام شده است.

وی که در ابتدا نسبت به رقیب دموکرات خود جو بایدن جلوتر بود، در روز چهارم با ۱۴ هزار رای عقب افتاد و نتایج این ایالت همچنان قطعی نشده است.

هرگونه تغییر احتمالی در آرای این ایالت تاثیری در نتیجه فعلی نخواهد داشت اما هم می‌تواند کوس رسوایی انتخابات مدعی دموکراسی باشد. ضمن اینکه اگر ادعای رئیس جمهوری آمریکا هم اثبات نشود، باخت دیگری برای این نامزد و حزب حامی وی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    بازشماری آرا در ویرجینیا به دنبال ادعای ترامپ نیست، به علت اختلاف بسیار کم آراست که مطابق قانون ایالتی اگر مرز پیروزی کمتر یا برابر 0.5 درصد برسد یک کاندیدا می‌تواند درخواست بازشماری آرا را ارائه دهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس